CBR 600 (rothmans-inspirerad) 95% klar 17/5-05
Hallo gott folk.
Efter att ha åkt runt på min Aprilia-lookalike i 2 säsonger så är det dags att bygga om den lite.
Hade planer på att byta hoj men ingen ville ha min gamla så nu är det dags att sätta igång.
Bakgrund:
Wayne Gardner's Rothmans Honda NSR500 -93 är bland det snyggaste jag har sett i GP-sammanhang.
Avsikten var att bygga en någorlunda replica på den.
Det sket sig då NSR 500 kåpor är extremt sällsynta idag.(hittade i kolfober men hade inte de 20000:- som behövdes för att köpa )
Det kommer att en look-a-like istället som skall byggas för gata/bana.
Meningen är att den skall bli besiktningsgodkänd i sitt slutliga utförande, något som inte Aprilia-Hondan var.
Status:
En felfri ram är inhandlad och jag har satt igång att ta bot onödiga kåpfästen och framförallt; fästet för centralstödet .
Ramen, svingen och de undre gaffelbenen skall blästras och sen pulverlackas.
Vet inte om jag skall ha det svart eller mattsvart än.
lite bilder.
1. inspirationskällan(dock är detta Doohan's hoj)
2. utgångsobjektet
3. den nya ramen
mer bilder.
1. inga kåpfästen kvar.
2. centralstödsfästet: före och efter
3. massor av orginaldelar till min o tanten's hoj.
Hallo gott folk.
Efter att ha åkt runt på min Aprilia-lookalike i 2 säsonger så är det dags att bygga om den lite.
Hade planer på att byta hoj men ingen ville ha min gamla så nu är det dags att sätta igång.
Bakgrund:
Wayne Gardner's Rothmans Honda NSR500 -93 är bland det snyggaste jag har sett i GP-sammanhang.
Avsikten var att bygga en någorlunda replica på den.
Det sket sig då NSR 500 kåpor är extremt sällsynta idag.(hittade i kolfober men hade inte de 20000:- som behövdes för att köpa )
Det kommer att en look-a-like istället som skall byggas för gata/bana.
Meningen är att den skall bli besiktningsgodkänd i sitt slutliga utförande, något som inte Aprilia-Hondan var.
Status:
En felfri ram är inhandlad och jag har satt igång att ta bot onödiga kåpfästen och framförallt; fästet för centralstödet .
Ramen, svingen och de undre gaffelbenen skall blästras och sen pulverlackas.
Vet inte om jag skall ha det svart eller mattsvart än.
lite bilder.
1. inspirationskällan(dock är detta Doohan's hoj)
2. utgångsobjektet
3. den nya ramen
mer bilder.
1. inga kåpfästen kvar.
2. centralstödsfästet: före och efter
3. massor av orginaldelar till min o tanten's hoj.
Bifogat
Last edited: