Rättigheter kring privata filmer

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
EDIT: Skit att skriva mer här, det blir inget med de här ändå! Jag var bara förbannad...

Hej!

Idag har en sak uppenbarat sig, å jag känner mig just nu så jävla arg så jag vet inte vart jag ska ta vägen!
Det handlar om mitt ex, hon gjorde slut i sommras, efter ett tag nu när jag börjat se saker mer objektivt har jag börjat fundera på lite saker, om hon var otrogen eller inte?! Så jag började luska i allt och funderat på varför hon sa sådär osv.. Jaja, jag har nu fått svaret och de var inte alls kul att höra!
Hon var otrogen! :(

Hon var dessutom ångerlös och helt iskall och hatisk mot mig, som om allt var mitt fel? Psykfall... De var en msn konversation!

Nåja, jag ska hämnas! Ni känner till One Night in Paris?
Hon ska FAN få sota för de här, hon var OTROGEN och LJÖG om det, sen var hon så jävla hjärtlös när hon berätta!

Jag har massor av sex filmer och bilder som Jag filmat och tagit med hennes tillåtelse! Men hur lyder lagen i Sverige?! Om hon polisanmäler mig ska fan inte jag åka dit!?

Hjälp mig, va säger lagboken?

Mvh // Peter

Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Du kan ju knappast få dela ut de filmerna och bilderna till folk,
men du får skicka dom till mig om hon är snygg enligt §1997:145

:rolleyes:

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Tjet skrev:
Pissa i lagboken och släng upp på Internet förfan! :yoparty
Ingen bra ide...
Jävla SKIT! Jag sabbar för mig själv egentligen!
MEN HELVETTE, MAN ÄR INTE OTROGEN!

Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
pogo skrev:
Vågar inte än... Men fan, jag ska nog maila de värsta till hennes nya pojkvän eller nåt! Helvette, faan... jag sabbar för mig själv om jag gör de här! MEN HELVETTE MAN ÄR INTE OTROGEN! FAAAAAN!
Äh han har redan sett henne naken.

Hehe nä, vad jag egentligen tycker är att du låter bli,
det är inte värt det om du åker fast för det.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
pogo skrev:
Vågar inte än... Men fan, jag ska nog maila de värsta till hennes nya pojkvän eller nåt! Helvette, faan... jag sabbar för mig själv om jag gör de här! MEN HELVETTE MAN ÄR INTE OTROGEN! FAAAAAN!

You only live once. :fakta

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
MattE. skrev:
Äh han har redan sett henne naken.
Sant... Men vem vill se sin flickvän pippa nån annan? Iofs, han ska inte behöva sota för de här! HON ska...

Blir så arg så de bubblar i mig...

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Är du absolut, hundra procent säker? Tänk på att om de filmerna kommer ut så försvinner de aldrig.

Är det 150% garanterat säkert så är det fortfarande fel... men jag har jävligt svårt att känna någon större sympati med någon som är systematiskt otrogen. Människor som sviker vänners och närståendes största förtroenden är längst ner på min skala.

Jag skulle nog ändå låta bli om jag var du, enligt principen att aldrig göra något mot någon, vem det än vara månde, som jag inte är säker på att jag inte kommer att ångra om femtio år. Kanske inte för vad det innebar för henne men för vad det gjorde dig till. Det är oftast roligare att se tillbaka och veta att man var fan så mycket bättre än motparten än att se tillbaka och veta att man i alla fall gav igen.

Vänta i alla fall ett par veckor, tills den mest akuta ilskan lagt sig? Det är oftast dumt att göra något man inte kan göra ogjort i affekt. Om du därefter fortfarande vill prångla ut dem, se då till att få den här tråden raderad genast. Den kommer att se så illa ut när du fylld av ånger ringer en kille i utkanten av hennes bekantskapskrets i panik och undrar om han vet hur man kan få bort filer man råkat dela ut på DC++... :cdevil

Beklagar, förresten. Varit med om något liknande (om än lindrigare, vad det låter) och det är fan inte roligt. Men vad fan, det är bättre att veta än att gå och vara osäker. Det gör det lättare att släppa!

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Ne, jag ska sova på saken!
Imorgon ska jag först, om hon inte blockat mig, skicka länken till denna tråd till henne! Bönar hon å ber om att jag inte ska sprida det så kanske...

Men jag förstår mig inte på henne, hon ångrade inte ens att hon var otrogen, hon var elak mot mig! Sa att jag var patetisk som inte släppt henne!

Hon hitta på saker som hände under tiden hon var otrogen för att sen berätta att det inte alls var så bara för att göra mig lessen! FAN, ni skulle se historiken i msn, 4 timmar diskution idag och hon bara hoppa på mig hela tiden!

Jag hatar henne!!!!!!!!!!!!!!

Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
pogo skrev:
Ne, jag ska sova på saken!
Imorgon ska jag först, om hon inte blockat mig, skicka länken till denna tråd till henne! Bönar hon å ber om att jag inte ska sprida det så kanske...
(Hon tror i nuläget att jag inte har kvar filmerna, men jag är ju inte :kocko )

Men jag förstår mig inte på henne, hon ångrade inte ens att hon var otrogen, hon var elak mot mig! Sa att jag var patetisk som inte släppt henne!

Hon hitta på saker som hände under tiden hon var otrogen för att sen berätta att det inte alls var så bara för att göra mig lessen! FAN, ni skulle se historiken i msn, 4 timmar diskution idag och hon bara hoppa på mig hela tiden!

Jag hatar henne!!!!!!!!!!!!!!
Herregud människa, visst jag tycker synd om dig

MEN VAR HAR DU STAKEN!

ryck upp dig och sätt kedja på kärringen och säg åt henne att hålla flabben.

med andra ord:

sluta gnäll, lyssna inte på henne, var en man, leta upp en ny brud.

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
ft skrev:
Är du absolut, hundra procent säker? Tänk på att om de filmerna kommer ut så försvinner de aldrig.
Jo, jag vet... :( Men hur ska jag få henne att fatta att hon sårat mig? Hon verkar hjärtlös, hon bryr sig inte! Hon vägrar se tillbaka på det vi haft som en bra tid, då de faktiskt Var det!

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
MattE. skrev:

MEN VAR HAR DU STAKEN!

med andra ord:

jo...

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
MattE. skrev:

MEN VAR HAR DU STAKEN!

med andra ord:

Var inte så negativ nu :fakta

Var lite positivt :tummenupp

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
pogo skrev:
Jo, jag vet... :( Men hur ska jag få henne att fatta att hon sårat mig? Hon verkar hjärtlös, hon bryr sig inte! Hon vägrar se tillbaka på det vi haft som en bra tid, då de faktiskt Var det!

Kanske för att hon i så fall måste erkänna att det hon sumpade - för det var hon som sumpade det - var något bra?

Visst blev du blåst, men du är vinnaren. Idag är du utan henne och hon utan dig. Ta det som en drivkraft att höja dig själv ännu mer över hennes nivå. Tänk på att medan du bara blivit av med en otrogen tjej så har hon blivit av med dig, oavsett om hon ser det så eller inte. Vems är egentligen den stora förlusten?

Mitt råd är: Låt henne förstå att du har filmerna. Bränn ner dem och skicka till henne. Prata sedan aldrig med henne igen utan låt henne ha det under huvudkudden varje kväll att de finns och att hon inte har kontroll över dem. Gör inget med dem, lägg dem bara i en låda och ta fram för att skratta åt.

Gör sedan något för dig själv. Ta den energi du slängt på henne och förbättra dig med. Träna, plugga, bli bättre på något, se till att lyckas på jobbet och fixa löneförhöjning. Hon blev av med dig. Du har chansen att göra ditt liv bättre - samtidigt som du ser till att du gör hennes förlust större. Sen ser du till att hitta en tjej som förtjänar dig nästa gång.

Kaka söker maka. Jag har funnit att de i bekantskapskretsen som är notoriskt otrogna även hittar notoriskt otrogna partners. Återigen, vilka är förlorarna?

De får gärna leka den leken själva, själv är jag glad att jag slipper dem. Att det sedan kan bli en och annan dyr minnesbeta längs vägen är kanske tyvärr något man får räkna med. Du har just fått en, lär och gå vidare.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Rätt säker på att det faller inom "sexuella trakasserier", är mera säker på att du får betala skadestånd på omkring 80´ifall du åker fast för att ha uppsåtligt spridit nakenfilmer på henne.

Stod om ett liknande fall i aftonbladet förut, men det var det en kompis till paret som spred ut en film inom en vänkretts.

Så, näe låt henne inte röra dina slantar :). Men det kan ju hända att din dator blev hackad :argpådato

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
dedär filmerna.. jag kan hjälpa dig å distribuera dem :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...