lorkan
Bannad
Jag behöver hjälp från folk som vet någonting (någon borde ju rimligen göra det här) om hurvida vilken hjälm som är säkrast, en integral hjälm eller en systemhjälm. Jag ska köpa en ny hjälm och hamnade i en diskussion med mina föräldrar angående vilken hjälm som är säkrast. De vill att jag ska köra med öppningsbar hjälm, för att det är lättare för ambulanspersonal att intubera på olycksplatsen, och de har erbjudit sig att köpa en Schubert Concept/C2 hjälm till mig. Men jag tror att integral hjälmar är säkrare, och vill hellre ha en sådan.
Någon som har någon konkret fakta angående detta ? Någon som kanske jobbat som ambulanspersonal, materialansvarig inom ngt RRteam eller vad som helst som kan tänkas ha erfarenhet, inte bara en massa svammel om "aa typ jag tror att integral/öppningsbar är bäst för jag kör med det".
Väldigt tacksam för svar !
(Vet att jag har haft en liknande tråd uppe innan, den var dock inte lika seriös..)
Någon som har någon konkret fakta angående detta ? Någon som kanske jobbat som ambulanspersonal, materialansvarig inom ngt RRteam eller vad som helst som kan tänkas ha erfarenhet, inte bara en massa svammel om "aa typ jag tror att integral/öppningsbar är bäst för jag kör med det".
Väldigt tacksam för svar !
![Skrika!!! :4skrika :4skrika](/img/smilies/screama.gif)
(Vet att jag har haft en liknande tråd uppe innan, den var dock inte lika seriös..)