Köks tillverkare?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kökstillverkare?

Tänkte jag skulle vända mig hit för att få lite förslag på kökstillverkare... ska så småning skaffa ett nytt kök och tänkte börja titta runt och hitta nått man vill ha.

Har hittat några tillverkare i varierande prisklasser som jag ska titta förbi men tänkte även försöka få lite bra tips på tillverkare jag glömt..

Hittat:

Invita
Poggenpohl
Marbodal
Multiform
Hth

Last edited:

sirmagnus

KULTURPEDAGOG
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
RSV Mille R en Kawasaki ATW
Cervantes skrev:
Tänkte jag skulle vända mig hit för att få lite förslag på kökstillverkare... ska så småning skaffa ett nytt kök och tänkte börja titta runt och hitta nått man vill ha.

Har hittat några tillverkare i varierande prisklasser som jag ska titta förbi men tänkte även försöka få lite bra tips på tillverkare jag glömt..

Hittat:

Invita
Poggenpohl
Marbodal
Multiform
Hth

Ikea, Ballingslöv, Kvik kök

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ett kök utan en gashäll från Gaggenau är inget kök. :fakta

Bifogat

• hiresimage.send.jpg
    hiresimage.send.jpg
    79.7 KB · Visningar: 102
Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
McB skrev:
Ett kök utan en gashäll från Gaggenau är inget kök. :fakta

Vitvarorna kommer bli gaggenau dock blir det induktion! har det idag och gillar det skarpt!!

tack för alla tips ska titta runt och se va jag hittar :)

Jonathan

Guest
Cervantes skrev:

Hittat:

Invita
Poggenpohl
Marbodal
Multiform
Hth

Då du bor i stockholm så finns RHM i Tierp. Min bror jobbar där och dom nytillverkar kök, efter din design med om du så vill.

:tummenupp

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
När jag köper hus och ska renovera köket kommer det bli ballingslöv för min del. Men det är mest p.g.a att tjejens far är försäljare där och kommer fixa ett bra pris. :banana :banana

//Mheel

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Biturbo skrev:
Stommar å sånt kan du ju med fördel köpa IKEA...

Fast med andra luckor osv...

Icke sa nicke, IKEA är inte kompatibelt med andra skåtillverkare, gissa om de dyra märkena skulle sälja många vita stommar då...

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Markus skrev:
Icke sa nicke, IKEA är inte kompatibelt med andra skåtillverkare, gissa om de dyra märkena skulle sälja många vita stommar då...

Sista 4 köken jag varit med och byggt har haft Ikea stommar fast andra, roligare luckor... :va

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
cbr 600 -93 F2
marbodal is the shit!
kan säga att du inte ska köpa kök av marbodal! jobbade där i ett halvår på monteringen.. de behandlar luckor/skåp som skräp.. sett fruktansvärda luckor som gått iväg till kunden.. och man kan inte räkna med att få alla luckor inom ett halvår.. när jag började var det ca 10 % av köken som det inte var någon rest på.. lite bättre nu i julas när jag sa upp mej :)
fast iof, en del kök var rätt fina :gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Biturbo skrev:
Sista 4 köken jag varit med och byggt har haft Ikea stommar fast andra, roligare luckor... :va

Åh fan, jag har två kompisar som byggde och de lyckades inte få ihop IKEA-stommar med andra luckor.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Markus skrev:
Åh fan, jag har två kompisar som byggde och de lyckades inte få ihop IKEA-stommar med andra luckor.

Det är ju standardmått på stommarna. Dessutom så skruvar man ju luckorna på gångjärn. Skruvar du dem på IKEA´s gångärn ska du se att det funkar..

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping