Ta dig ur rummet..

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Denna mening fick en ny innebörd för mig igår..
Jag tänkte jag kan skriva om det nu så ni kan få er ett garv :)

Jag hade varit på gymmet och kom hem o skulle duscha. Irländare är inte så begåvade då det kommer till huskonstruktion så badrummet är pyttelitet och dörren går givetvis INNÅT!! Dessutom har de fortfarande nycklar att låsa dörrarna med.

Just denna dag var min hyresvärdinnas städhjälp från Litauen dår o städade, så jag bestämde mig för att låsa dörren till badrummet..brukar inte göra det annars..för nyckeln o låset har varit lite struliga..man får lirka lite ibland för att komma ut :gnissla

Just denna dag had nyckeln fått nog..och när jag var färdig med min dusch och vred nyckeln i låset..så gick den av :huvet utan att dörren låstes upp. Jag ropade genom dörren..nerför trappan i ca 15 minuter över ljudet av dammsugaren innan städtjejen hörde mig. Jag sade till henne att i mitt rum fanns det en till nyckel till samma dörr, kunde hon prova den?

Hon har mycket lite engelska..men tillslut fattade hon och hämtade nyckeln.

Här skall tilläggas att på Irland så har de inte konstant värme i husen utan de slår på värmen någongång vid fem sex eller när det nu är tajmat och på dagtid är det kanske 14 eller 15 grader om man har tur.

Hon tog nyckeln o lirkade o pulade men inget hände..förutom att hon BRÖT av den nyckeln med fast från andra sidan..nu fanns det ju noll chans att lirka upp dörren.
Hade hon fattat språket hade vi kanske kunnat ta verktyg o skruva av hela mechanismen men det var svårt nog att förklara att hon skulle ringa min hyresvärdinna så jag gav upp. Hon ringde iaf dit o lämnade ett meddelande på telefonsvararen på jobbet. Sedan försökte hon sparka upp dörren American movie style men det saknades 25 kg muskler (eller fett) för att det skulle funka så hon sade resolut : "vi vill väjt antil zi landlooord vill ring back..i vill go and cleaning.."

Vad kunde jag göra förutom att sitta ner o vänta. Blöt i håret o kall satt jag o kollade runt vad jag kunde göra undertiden. Fönstret var ingen ide för det är en stor frostad ruta som inte går att öppna med ett litet vädringsfönster upptill på ca 20cm.

Min ögon föll på en pincett och genast slog mina McGyver överlevnadsinstinkter till...jag kunde höra musiken i huvet medan jag försökte skruva loss handtaget o ta mig ut. 10 sekunder och 3 brutna naglar OCH en pajad favoritpincett senare insåg jag att det inte skulle funka.

Nu hade jag varit där i ca 40 minuter sedan jag bröt av nyckel no1 o frös o ville bara uuuuuut.
Så jag klättrade upp på fönsterbrädet och sniglade ut huvudet genom det lilla vädringsfönstret...
Inte en själ på gatan..badrummet var svinkallt som det var och blev inte varmare av att fönstret var öppet.
Efter ca 10 minuter såg jag en av grannkillarna..som är ca 15 år. Jag blev helt till mig o ropade på honom..efter kanske 3 minuter såg han att det var en drypande dåre som hade huvet fastklämt mellan fönstret och en arm som vevade. Detta är liksom på sidan av huset så man ser det inte direkt från gatan.

Killen försökte hitta någon duglig karl som kunde öppna dörren..men eftersom alla dessa bor i Sverige ;) så hittade han ingen. Så han sa : jag ringer brandkåren o kollar vad de tycker. Jag ville bara ut..så jag sket i vilket..tills jag hörde sirener och alla grannarna kommer utspringande (villområde med massa busybodies som vill gotta sig i andras pinsamheter... :gnissla ). Killen hade sagt till dem att det inte var en akut utryckning..snart stampade det upp 7 brandmänn i huset o började bulta på dörren o tog bort dörrlister och halade upp metallsågar o sågade sig in i badrummet. Jag ville dö... :rofl

Allt jag kunde höra genom fönstret var grannarna som skrek.."vad har hänt??" och nästa som vrålade " jo det är X som sitter fast i badrummet"..jag hade allvarliga planer på att dränka mig i toalettskålen innan de sågat sig igenom.

Men men..man lär ju garva åt det hela annars är det kört :brinnerup . Så jag tar det hela ett steg längre o låter er garva också ;)

Last edited by a moderator:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
moooooohahaha, det där hade varit obetalbart att få se!! :rofl

Edit: vad sa brandmännen då du kom ut? :hihi

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag hade en liten morgonrock som tur var :tuttar .
Brandmännen tog reda på en del genom dörren innen de fick upp den.. Larmcentralen hade sagt att det var en 81 årig gammal tant :fatta! så de tyckte att det var roligare när de insåg att jag var 26 :tuttar och syrra. Brandmännen här är ambulansförare också och vi möts mkt i våra gemensamma arbetsområden. Men de garvade gott. Nej inga foton.. jaysus..jag ser det fortfarande framför mig :3freak

Det värsta var att mitt X är brandman på just den stationen de kom från så gissa om jag hade ångest när jag hörde sirenerna i bakgrunden..
De kom uppför trappan o jag halvskrek genom dörren.."vilket skift är ni????!!!!" som tur var var det inte hans skift som jobbade :hihi

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Sådant här hör man aldrig från personen som det drabbade.
Oerhört roligt! :rofl
Frågan är hur du ska kunna stäng dörren till badrummet nu?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
En hasp skall sättas upp!! :fattartil ..och dörren kankse bytas ut..hrm..även om de var snälla o tog fram hammare o spik o LAGADE det som de hade haft sönder i den mån det gick :pannkyss

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Nursey skrev:
En hasp skall sättas upp!! :fattartil ..och dörren kankse bytas ut..hrm..även om de var snälla o tog fram hammare o spik o LAGADE det som de hade haft sönder i den mån det gick :pannkyss
Snälla brandgubbar det, ska du skicka städerskan på engelskakurs nu?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Thermal skrev:
Snälla brandgubbar det, ska du skicka städerskan på engelskakurs nu?

Nej..ingen idé..jag skall installera ett survival kit med spritkök, frystorkad mat och komplett set av skruv o stjärnmejslar i varje rum istället och skaffa ett Bang Olufsen system som kan spela McGyver musiken om man klappar i händerna..eller ATEAM..gillar båda :tomten :D

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Nursey skrev:
Nej..ingen idé..jag skall installera ett survival kit med spritkök, frystorkad mat och komplett set av skruv o stjärnmejslar i varje rum istället och skaffa ett Bang Olufsen system som kan spela McGyver musiken om man klappar i händerna..eller ATEAM..gillar båda :tomten :D
Ja, det låter som en mycket enklare och mer genomtänkt lösning. :tummenupp

McGyver introt är underskattat, brukar nynna det för mina gubbar när nåt krånglar extra mycket. Det får en att tänka utanför fyrkanten på något sätt. :D

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Hahaa, Underhållande läsning. :tummenupp

Kan tänka mig att detta är en sådan historia brandmännen kommer berätta på fikarasterna i måånga mååånga år framöver :hihi

Thermal

Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Starfighter skrev:
Hahaa, Underhållande läsning. :tummenupp

Kan tänka mig att detta är en sådan historia brandmännen kommer berätta på fikarasterna i måånga mååånga år framöver :hihi
Och varje gång du träffar nån av dem på jobbet kommer du att se STORA leenden. :)

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Nursey skrev:
Det värsta var att mitt X är brandman på just den stationen de kom från så gissa om jag hade ångest när jag hörde sirenerna i bakgrunden..
De kom uppför trappan o jag halvskrek genom dörren.."vilket skift är ni????!!!!" som tur var var det inte hans skift som jobbade :hihi

Om det nu hade varit hans skift som jobbat, hade du då vägrat att komma ut?! Eller!? :tungan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln