Lellesmc gör mig förbannad!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Köpte ett ryggskydd på mässan

kommer inte i håg men de skulle va så bra wave 2 eller nått sånt 1250kr och 10% rabbat på mässan.(betalde där så skulle dom skicka)

Kom man hem idag och fick se det hade kommit(blev ju glad)

Åkte till posten så säger hon det blir 1250kr,nej nu måste du läst fel typ.

Ringer lellesmc och får prata med hon som skickat det, hon visste inte först men sen ringer hon upp och säger att det står att jag inte batalat :mad:

Få prata med dom som stod på mässan då hon kanske känner igen mig, nej dom jobbar typ inte här:huvet

Letar för fullt efter vad jag tror ska finnas ett handskrivet kvitto för att kunna "bevisa" att jag betalat :huvet
 
Last edited:

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Jag köpte ett litet skivbromslås av Lelles MC på mässan, killen som tog betalt gav mig sitt visitkort och en handskrift och inköpsdatum på baksidan av det.. "Det duger som kvitto" sa han.. Senast fredag ska det dyka upp.. Annars blirä farbror blååå!

/Motin
 

xtralarge

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 1000K7
Welcome to the club! Lelles är och kommer alltid att förbli ett stort PAJAS företag!! Har haft så mkt strul med detta sk företag att jag orkar inte ens börja, men kommer dock ALDRIG att ha mer med dom att göra...och jag avråder alltid alla jag känner att inte heller handla av dom skojarna!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det är inte ensammen om att vara missnöjd ligger en tråd om lelles här någonstans?
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Mr Helmut skrev:
Köpte ett ryggskydd på mässan

kommer inte i går men de skulle va så bra wave 2 eller nått sånt 1250kr och 10% rabbat på mässan.(betalde där så skulle dom skicka)

Kom man hem idag och fick se det hade kommit(blev ju glad)

Åkte till posten så säger hon det blir 1250kr,nej nu måste du läst fel typ.

Ringer lellesmc och får prata med hon som skickat det, hon visste inte först men sen ringer hon upp och säger att det står att jag inte batalat :mad:

Få prata med dom som stod på mässan då hon kanske känner igen mig, nej dom jobbar typ inte här:huvet

Letar för fullt efter vad jag tror ska finnas ett handskrivet kvitto för att kunna "bevisa" att jag betalat :huvet
Fy fan va surt! Tråkigt när det blir så! :(
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ytterligare en Lelles-suck-tråd...

Borde vi inte bild någon form av anti-Lelles-klubb?
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Samma visa varje år

För ett par år sen köpte jag o kompisen varsin likadan hjälm av lelles på mc mässan för ett sammanlagt värde på ca 7000sek även detta förskottsbetalat
först tog det 1,5 månader innan paketet kom och när det väl dök upp så bestod det helt plötsligt av 1 hjälm värde 1500 , tror jag la sammanlagt 1,5 timmar i telefon innan allt var klart

fan va less man blir på kompetensen hos somliga

Kan ingen göra en sticky i samtliga forumsdelar och varna alla ??
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Var nere och beställde ett par stövlar av Lelles på söndagen på mässan. Hade väntat mig att det skulle ta ett tag innan dom dök upp men i onsdags förra veckan så låg en lapp från posten att dom kommit. Betalade mot postförskott. Skulle aldrig betala för en vara innan jag fått den.
Är hursomhelst mycket nöjd med både köpet och Lelles.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Lelles MC skulle jag iaf aldrig handla nåt av,inte sedan alla dessa "Lelletrådar" kom fram.Lelles verkar i mina ögon vara ett företag styrt av personer med bristande kompetens gällande handel.Dom kanske borde sadla om och sälja rengöringsprodukter till Landstinget.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
twinner skrev:
Lelles MC skulle jag iaf aldrig handla nåt av,inte sedan alla dessa "Lelletrådar" kom fram.Lelles verkar i mina ögon vara ett företag styrt av personer med bristande kompetens gällande handel.Dom kanske borde sadla om och sälja rengöringsprodukter till Landstinget.

det verkar ju som de, men lelles träffen är ju bra :hihi
 

xtralarge

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 1000K7
Kan ju dra en väääldigt kort version av mitt problem, köpte ett styre till en av mina hojar..men det passade ju såklart inte, så jag skickar tillbaka det och ringer fyra dar senare för att se om det kommit till dom, då säger personen jag pratar med "efter att ha letat typ 10min efter det" att det finns där, ok säger jag..då kan jag kolla i eran katalog och höra av mig så beställer jag ett annat istället för att ta igen pengarna, skulle jag aldrig ha gjort...för när jag ringer upp igen för att byta det första styret mot det andra jag hittat, ja då finns inte mitt styre där helt plötsligt!?? Efter typ 15 samtal så kände jag bara att dom kan dra åt helvete, var ju inga jätte pengar det handlade om (ca 450:)det var mer mer grejen att ingen var speciellt sugen på att lösa problemet jag blev mest pissed på, att dom "tappat" bort mitt första styre...som sagt råsopor! :kulspruta
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
#hittade tillslut en handskriven lapp med att jag betalat

#faxade den till dom

#Dom bad mig ordna ett fax nr till posten

#post kärringen helt uppriven skäller att dom måste få ett samtal från huvudkontoret

#ringer lelles och berättar får prata med (anita lelles fru) mycket trevligare än den förra :hihi

#uppgav nr till min post central och sa ni får ordna det här själva

Fan va kul det är! :D men de löser sig väll nu då kanske

Beställde ett drev ämne som jag fick väntade 4 månader på en gång i tiden inte för det kom utan jag avbeställde då. så av ren instikt så bad jag om kvitto annars hade jag väll ståt här 1250kr fattigare i dag, bara tur :huvet
 
Last edited:

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Min erfarenhet av lelles är att dom är flummiga och dom höjer priserna alldeles förmycket för varje år. Jag satt o kollade i 2004ans resp. 2006ans klädeskatalog. Det är alldeles för stora prisskillnader om man säger så :huvet!
Från o med iår ska jag köpa alla min delar från www.karlstrommotor.se ("endast" mx, enduro och sm). :banana


Mr Helmut skrev:
..... av ren instikt så bad jag om kvitto annars hade jag väll ståt här 1250kr fattigare i dag, bara tur :huvet
Ring och skäll ut dom för kung och fosterland, och kräv lite ersättning :hihi !
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Det är trots allt kundens skylldighet att hålla reda på kvitton eller liknande. Inte Lelles fel att folk inte har koll på sina egna prylar.....
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Depåbitchen skrev:
Det är trots allt kundens skylldighet att hålla reda på kvitton eller liknande. Inte Lelles fel att folk inte har koll på sina egna prylar.....

men när jag inte blir erbjuden kvitto och dom lovar skicka kvitto+ plagget?

edit:

Anita fixade det där fint, nu får jag hämta ut paketet i morgon och slipper betala något och dom ska sätta in pengar osv

ett tag trodde jag att man blivit lurad på pengar där när dom själva på lelles sa att hon kanske stoppade dom i egna fickor :3freak

Så nu är alla glada:)
 
Last edited:

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Fürstenhoff skrev:
AVA Mc - sicket skitföretag med Gunnar i spetsen!!

Tycker att dom är helt ok ute på reservdelar. Får alltid bra bemötande och service av Svante. Adi har jag ingen erfarenhet av men jag hoppas att han är bra då jag tänkte serva hojen där till våren.

Däremot ...var ute i mc-hallen och tittade. Inte en enda försäljare kommer fram under dom 20 minuter jag är där. Går då fram till ett av rummen där en säljare sitter bakom skrivbordet och pratar med sin kompis som är i samma rum. Ingen reaktion. För nöjes skull ställer jag mig i dörröppningen och bestämmer jag mig för att vänta och se hur lång tid det tar innan jag får hjälp. Det här är helt sant men det går över 10 minuter innan han tittar åt mitt håll och undrar vad jag vill. När jag säger att jag ville ha hjälp för en halvtimma sen när jag kom in och ytterligare för 10 minuter sen då jag ställde mig i hans dörröppning skruvar han på sig obekvämt varpå jag tackar för det enorma intresset och frågar om han vet närmaste väg till Din Mc. Riktig idiot.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top