Göra "Sporthoj.com - Pokertunering" till veckoturnering?

Göra "Sporthoj.com - Pokertunering" till veckoturnering?


  • Antal röstningar
    0

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Många tycker det är roligt med "Sporthoj.com - Pokertunering".
Varför inte göra det till en veckoturnering?

Fortfarande utan riktiga pengar för försäkringarna e dyra. :D
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Mr K skrev:
Många tycker det är roligt med "Sporthoj.com - Pokertunering".
Varför inte göra det till en veckoturnering?

Fortfarande utan riktiga pengar för försäkringarna e dyra. :D
Tror inte BambaPoker är så sugna på att ställa upp med 200€ varje vecka och poker utan pengar är som... eh... det funkar inte.

En liten buy-in på typ 5€ kunde man väl överleva?

Annars en kanonidé!:tummenupp
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
kaZmur skrev:
Tror inte BambaPoker är så sugna på att ställa upp med 200€ varje vecka och poker utan pengar är som... eh... det funkar inte.

En liten buy-in på typ 5€ kunde man väl överleva?

Annars en kanonidé!:tummenupp
de får ju en massa gratisreklam. man kan ju inte mer än fråga
 

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Ort
Mettidreten
Hoj
--
klart det ska va återkommande.
men bättre att ha en månatlig turnering med en liten buy in a 5€-10€ kanske. Så det blir lite priser också.

1 turnering i månaden tycker jag, annars blir det ju inget speciellt som man gör sig tid för.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
BRASSARN skrev:
klart det ska va återkommande.
men bättre att ha en månatlig turnering med en liten buy in a 5€-10€ kanske. Så det blir lite priser också.

1 turnering i månaden tycker jag, annars blir det ju inget speciellt som man gör sig tid för.
Inte direkt så att du behöver boka upp hela kvällen va? :hihi

All in föffan!
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Varför inte en veckoturnering med liten buy-in, typ 2-5€ och sen en månadsfinal en gång i månaden med 10€ som buy-in.

Då kan ju dem som har tid & lust spela oftare och dem andra vara med när insatsen går upp.

/N
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Röstar nog endå för 1gång i månaden! har man fru och barn är det svårt att komma ifrån och skulle inte vilja missa nått!!

Jag skulle kunna tänka mig en buy in på 5€ det é ju en dagens lunch det kan man ju förlora en gång i månaden menar jag :tummenupp
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
kaZmur skrev:
Tror inte BambaPoker är så sugna på att ställa upp med 200€ varje vecka och poker utan pengar är som... eh... det funkar inte.

En liten buy-in på typ 5€ kunde man väl överleva?

Annars en kanonidé!:tummenupp

Hur många tror du fortsätter o spela sen då? Detta är ett vanligt knep från pokersiterna för att få in folk till dom.
 

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 -06
Det hade även varikt riktigt schysst om det skapades någon form av ranking, som är baserad på resultaten från respektive omgång. Då kunde vi få en riktig Sporthoj-Poker-Series och kröna en Sporthoj-Poker-Champion of the Year!

Varje vecka är schysst för min del. Då är det inte hela världen om man missar någon omgång.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag röstar för en 10$-turnering per månad alternativt en 5$ i veckan.

Freerolls funkar bara om Bamba går in och lägger en hyffsad summa i potten och jag har svårt att tänka mig att de skulle göra det på så regelbunden basis.
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Det är många som inte har pengar till att spela för riktiga pengar så då tror jag att hälften lätt försvunnit.

Freeroll 3 veckor i raken och 4 veckan final med buy-in 5€ och gratis för de 5 högst rankade från freerollsen veckorna innan.

Best of both worlds.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mr K skrev:
Det är många som inte har pengar till att spela för riktiga pengar så då tror jag att hälften lätt försvunnit.

Men å andra sidan försvinner 90% av pokern om man inte har någon form av insats/vinstpott.

Men som du säger, en månadsfinal som man kan kvala in på från vecko-freerollsen kan vara en bra kompromiss.

Låt de två-tre bästa från varje vecko-turnering ta en plats. Det är ju bra om man vet redan från början om platsen i veckoturneringen räcker till eller inte.
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
korvgubbe skrev:
Men å andra sidan försvinner 90% av pokern om man inte har någon form av insats/vinstpott.
Verkligen, problemet med freerolls är att det blir så oseriöst, visst är det kul att många kan vara med men det är inte lika kul när hälften spelar helt utan reson.

/N
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
isse skrev:
Verkligen, problemet med freerolls är att det blir så oseriöst, visst är det kul att många kan vara med men det är inte lika kul när hälften spelar helt utan reson.

/N

Vörd!

....men Mr K:s förslag med vecko-freerolls där vinsten är en plats i månadsfinalen som i sin tur har en buy in på 5-10$ är faktiskt en riktigt bra idé. Månadsfinalen lär ju bli rätt seriös och alla som vill testa på kan delta i veckoturneringarna gratis.
 

Audiman

jaaadåååå
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Malmö
Hoj
Kawa ZX6R Ninja | Såld + Fiddy
Mr K skrev:
Det är många som inte har pengar till att spela för riktiga pengar så då tror jag att hälften lätt försvunnit.

Freeroll 3 veckor i raken och 4 veckan final med buy-in 5€ och gratis för de 5 högst rankade från freerollsen veckorna innan.

Best of both worlds.

Utmärkt idé! :tummenupp

Hoppas det kan bli verklighet också!
 

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Ort
Mettidreten
Hoj
--
Mark skrev:
Inte direkt så att du behöver boka upp hela kvällen va? :hihi

All in föffan!


Öh vafan menar du? Utan att ens veta vad du har för dig, skulle jag satsa mina slantar på att jag är minst dubbelt så upptagen som dig.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
BRASSARN skrev:
Öh vafan menar du? Utan att ens veta vad du har för dig, skulle jag satsa mina slantar på att jag är minst dubbelt så upptagen som dig.
Jag syftade inte på hur upptagen du var, utan på hur snabbt du blev "klar" med spelandet

:backontop
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top