Jag hatar parkeringsvakter!!

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Mest av allt just nu. Helst skulle jag se att hela den yrkeskategorin utplånades. 1840,- + bilen bortforslad och skadad. Bara för att p-botlapparna som de påstås ha satt aldrig kom till min vetskap och lappen om tvångsflyttning satt under 15cm snö.. JIPPI!!!!
:mad: :död :fatta! :argpådato
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
HenRRik skrev:
Mest av allt just nu. Helst skulle jag se att hela den yrkeskategorin utplånades. 1840,- + bilen bortforslad och skadad. Bara för att p-botlapparna som de påstås ha satt aldrig kom till min vetskap och lappen om tvångsflyttning satt under 15cm snö.. JIPPI!!!!
:mad: :död :fatta! :argpådato
Surt... Vågar man fråga vilken parkeringsregel du bröt mot ?
Eller blev den felaktigt lappad? (Bortsett från att försändelserna inte nådde fram.)

HenRRik skrev:
5000,- Till den som plockar Karlshamns parkeringsvakt!!
Och den där kanske inte passar så bra på ett forum? :va
 
Last edited:

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
parkerade på p-platsen utanför min lägenhet. En allmän parkering utan automat osv, inga skyltar om max p-tid. Många bilar står där i väldigt långa perioder och så gjorde även min nu när snön kom, och jag har sommardäck.. Har en firmabil att köra med så jag behöver inte min egen så ofta. Så den fick stå ett par månader nu och jag har inte ägnat en tanke åt att det skulle vara någon tidsgräns här ute då flertalet av de som bor här är äldre och deras bilar flyttas mkt sällan.. har aldrig sett någon bli bötad. Så kom jag hem i förrgår.. BILEN BORTA???!!! Vad i H-vete?? Ringde hem till morsan (har adressen där, bor hos tjejen) och undrade om det kommit något brev eller likn om min bil.. Jodå, ett handskrivet blankt kuvert hade kommit i fredags.. där i stod det "flytta bilen inom 3 dagar annars kör vi den till skroten" Och det gjorde dom..

Känner mig lite blåst, bilen har enligt kommunen blivit p-botad 2ggr (ingen lapp hem och jag har inte sett någon på bilen) och sedan bortfoslad, no questions asked!

På allt eländet har bärgaren ryckt sönder min bogserögla fram och spräckt kjolpaketet :3freak
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
HenRRik skrev:
...Känner mig lite blåst, bilen har enligt kommunen blivit p-botad 2ggr (ingen lapp hem och jag har inte sett någon på bilen) och sedan bortfoslad, no questions asked!

På allt eländet har bärgaren ryckt sönder min bogserögla fram och spräckt kjolpaketet :3freak
[Moraltantsmode ON]

Jo, det låter ju onekligen surt.
Men det var ju faktiskt inte parkeringsvakternas fel, att du inte kännt till reglerna.
Dom gör ju bara sitt jobb, och hur ska vi annars bli av med alla skrotbilar som står å tar plats, om dom inte fanns?

För mig låter det faktiskt som det helt var ditt eget fel, även om det känns surt.
(Dom hade ju skickat varning till din uppgivna adress åxå.)

Själv ogillar jag poliser, men jag kan inte klaga på att jag får fortkörningböter, om jag har kört för fort. Även om jag kanske inte jublar över böterna.
Och att utfästa en belöning som du gjort är nog inte lagligt heller (osäker dock), så du kanske bör ta bort den innan du får fler otrevliga överaskkningar. :)

[Moraltantsmode OFF]

Edit: Hehe, såg att du ändrade...najs. :tummenupp
 
Last edited:

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Jag har hållt på att bråka om en p bot som jag för en gång skull inte hade gjort mig skyldig till, men efter 10 månader tok fajt med carpark så är jag tvungen att betala, jag kan inte mot bevisa eftersom jag bara har mitt ord att gå på, förjävligt att det ska gå till så. Jag betalar alltid pbotar annars om jag vet att det va mitt fel!
 

Kia

Guest
spectre skrev:
Väldigt ibland måste jag säga. Vilken funktion fyller slappfisor? Förutom att ha löjliga jackor på sig och ge folk böter? ( Dra inte den om att det blir mer ordning på parkeringsplatser för det tror jag inte på :mad: )


Oki, förutom då skapa ordning och reda... så glider vi runt i våra reflex jackor, demonstrerar vår makt för dödliga svenssons och bara ser snygga ut.... :tummenupp :pannkyss så nu vet du.... :7peta
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top