Bilder: Crossåka i snön!

MikkE

Guest
Puh! Jobbigt värre är det att åka i 40 cm snö på sina ställen.
Dock hittade vi (johanjulgran, bodoe och jag) ett spår som vi körde genom.
Kul vart det och här är några bilder.
Fler finns på min hemsida - www.mjfoto.net

Kommentera gärna!

Johan
IMG_4416.jpg

Johan
IMG_4210.jpg

Bodoe
IMG_4351.jpg

Johan
IMG_4383.jpg

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Jättefina bilder. Gillar den där man ser min fina röv :arsele Ser ju inte alls lika proffsigt ut i lädermundering och integralhjälm, men det bjuder jag på! :) Man tager vad man haver, så att säga.

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Tog också en herrans massa bilder i helgen på crossåkare. 407 bilder på mindre än 3 timmar :)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Schysta bilder. :tummenupp

Men jag ska dock vara lite trist och komma med kritik. Jag tycker att det är lite för mycket svart i det svarta. I stort sett så fort du har något svart med i bilden så blir det en jämnsvart massa.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Esquire skrev:

Men jag ska dock vara lite trist och komma med kritik. Jag tycker att det är lite för mycket svart i det svarta. I stort sett så fort du har något svart med i bilden så blir det en jämnsvart massa.
Antingen får du ställa om skärmen eller ta en titt på bilderna igen, att det svarta på killen med crosskläder upplevs som vääääldigt svart på hans bröst är för att han själv skuggar det partiet på kläderna. Granska det svarta på armarna på samma kille så får du se att det inte är enbart en massa utan svart med mkt liv i.
Om killen med skinnställ är en svart massa... köp ny skärm :argpådato :D
//Tobbe

MikkE

Guest
Esquire skrev:

Jasså?
Ser dock inte det på min skärm (platt) eller skärmarna på jobbet (platta).
Kanske är din som är felinställd eller nåt :confused:

Några andra som upplever det som mkt svart/jämnsvart massa?

Tack för kritik :tummenupp

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
MikkE skrev:
Jasså?
Ser dock inte det på min skärm (platt) eller skärmarna på jobbet (platta).
Kanske är din som är felinställd eller nåt :confused:

Några andra som upplever det som mkt svart/jämnsvart massa?

Tack för kritik :tummenupp
Nja, nu på bärbara känns det inte längre riktigt som att man sugs in i ett svart hål. Framförallt skinnstället på andra bilden var verkligen massivt på datorn jag satt vid igår (platt).

Första gången jag varit med om det. Så jag ber om ursäkt för min kritik inatt. :)

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Det beror nog till stor del, som jag sa till Mikke igår, att jag kör med lyset på. Detta bländar kameran och den ställer in sig på att ta en bild med mycket ljus i, fast det bara är den "lilla" lampan som är extra ljus.

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Bodoe skrev:
Det beror nog till stor del, som jag sa till Mikke igår, att jag kör med lyset på. Detta bländar kameran och den ställer in sig på att ta en bild med mycket ljus i, fast det bara är den "lilla" lampan som är extra ljus.
Japp, dessutom är det en massa snö runt omkring som reflekterar ljuset från alla möjliga vinklar och stör.

Men som sagt beror även en del på skärmen jag satt vid och inställningarna på den. :tummenupp

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Snygga bilder, är så jävla coolt när man ser in i glasögonen och på förarens ögon, då ser man koncentrationen :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Bodoe skrev:

Åkaren är lite lite underexponerad..
Spotmätning och fokus på åkaren istället för hojen och/eller överexponera lite i kameran och mörka ner de mkt ljusa partierna brukar funka bra

fint micke

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...