bandag monzta 9:e juli

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Anmälan till : www.teampyamas.se

Info:

* Detta är en bandag med frivillig teori! Om någon vill ha hjälp eller tips så kommer vi ha instruktörer på plats som mer än gärna hjälper till Och vill ni bara köra så går det också bra.
* Tre grupper (max 15 pers i varje) och 20-minuters-pass. If/TH kör i en egen grupp, övriga delas upp efter önskat körtempo.
* OBS: Denna kurs är INTE godkänd av SMC! Försäkringsmässigt gäller alltså samma sak som för övriga bandagar.

Det finns bra och billigt boende i närheten så ett tips är att åka dit en dag eller två innan (så man hinner fiska/grilla/slappa/speja/sola lite, ska finnas bra flugvatten i närheten...).

Mer info om boende och tider och annat kommer i denna tråd. Har ni frågor så kan ni också ta det här.

Mer info om banan, boende, etc.: www.r2d2.se/monzta

/b2
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Dawan skrev:
Anmälan till : www.teampyamas.se

Info:

* Detta är en bandag med frivillig teori! Om någon vill ha hjälp eller tips så kommer vi ha instruktörer på plats som mer än gärna hjälper till Och vill ni bara köra så går det också bra.
* Tre grupper (max 15 pers i varje) och 20-minuters-pass. If/TH kör i en egen grupp, övriga delas upp efter önskat körtempo.
* OBS: Denna kurs är INTE godkänd av SMC! Försäkringsmässigt gäller alltså samma sak som för övriga bandagar.

Det finns bra och billigt boende i närheten så ett tips är att åka dit en dag eller två innan (så man hinner fiska/grilla/slappa/speja/sola lite, ska finnas bra flugvatten i närheten...).

Mer info om boende och tider och annat kommer i denna tråd. Har ni frågor så kan ni också ta det här.

Mer info om banan, boende, etc.: www.r2d2.se/monzta

/b2

Aldrig hört talas om banan förr. Låter som ett kul alternativ. Verkar lite konstigt det där med att den är obemannad bara. Ingen räddningspersonal?
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
don_tomazo skrev:
Aldrig hört talas om banan förr. Låter som ett kul alternativ. Verkar lite konstigt det där med att den är obemannad bara. Ingen räddningspersonal?


Jodå, vi kommer att ha två sjukvårdskunniga på plats, så man kan bryta både armar och ben utan att behöva oroa sig :)
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Swedie skrev:
Finns det några riktiga bilder från banan?

De har väl inte körts mc på banan så det verkar inte finnas några. Banskiss finns på deras hemsida (se länk).

Depåbitchen skrev:
Va det den banan det va ett reportage om i senaste numret av mc-folket? :va


Japp, det var det. Det är första året de ska köra hoj på denna bana.

/B2
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Det kanske passar bättre för Supermoto? Isåfall kanske jag är intresserad att komma förbi? Ska vi pressa lite hårdare för en bandag?
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
Hej


Hur mycke får man köra?
Får man komma på en slö 125a? :)



//Rickard
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Banan är 2000 m jämfört med Kinnekulle som är 2072 m och Sviestad som är 2137 m, så liten är den inte.
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
hej

är oxå sugen på att komma i slö 125a och köra av sig lite.. hur mkt kostade det?

MVH Tomas
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
aRWe skrev:
Banan är 2000 m jämfört med Kinnekulle som är 2072 m och Sviestad som är 2137 m, så liten är den inte.
...vilket dessutom är mer än Midlanda som ligger runt 1900 om jag inte minns fel. Jag inte helt övertygad om att Monzta är exakt 2000 men det spelar ingen roll, det är i de krokarna.

Till skillnad från de andra banorna är däremot Monzta smal, och det går inte att köra om riktigt hur som helst!

För er som tänker köra med Pyamas kan jag tipsa om att det finns fler dagar på samma bana :hihi
 

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
Det är några som har frågat om möjligheten att boka två dagar. Skriv här i tråden, pm:a mig eller dawan eller maila till info@teampyamas.se, men bara om ni är SERIÖST intresserade av att utöka dagen till en två-dagars (lördag-söndag) eller en tre-dagars (fredag-söndag). Finns det tillräckligt med intresse och banan fortfarande är ledig så bokar vi!

Men snabba på i så fall! Gissningsvis behöver vi runt 20 intresseanmälningar, får vi in så många så bokar vi. Vet inte vad priset skulle hamna på för en tre-dagars... kanske runt 800 spänn, dvs ni får en dag på köpet :)

:banana
 

Limaracing

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Lima
Hoj
Yamaha R1
Swedie skrev:
2013341 Det kanske passar bättre för Supermoto? Isåfall kanske jag är intresserad att komma förbi? Ska vi pressa lite hårdare för en bandag?
Jag var med och provkörde banan i höstas och skulle tro att den är klockren för motard! jag hade väl ca 160-180 på längsta rakan, riktigt bra bana men dock inte jämförbar med tex Gelleråsen men helt ok ,jag ska dit med klubben tors-fre innan pingst jag kan ju lämna rapport efter
 

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
660+r6
WestW skrev:
2076764 Blir det två dagar nu eller?

Hittills finns det inte tillräckligt många som är intresserade av en två- eller tredagars. Men om det ändras så informerar vi om detta här i tråden och mailar ut till alla som redan har anmält sig.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top