Soppatorsk

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Kört hoj på dagarna och bil på kvällarna, då jag har slussat runt två österikiska språkrese ungar i Dublins förorter. Sett hela veckan att soppan börjar tryta men slappat ur varje gång och tänkt att jag klarar kvällen..tar det imorgon. TILLS IKVÄLL då jag fick soppatorsk mitt i suburbia och fick gå till macken o köpa dunk som ett fucko och stå o dumfyllapå bilen i ösregn medan folk fick köra runt :4skrika :rodnar .

Nu kan ni skriva :hihi ..hur många här har fått soppatorsk och hur långt har ni fått gå för att fixa mera soppa??

IronMike

Guest
HAHAHA

Jag fick soppatorsk när jag åkte hemåt sthlm med Ceacar här på forumet. Mitt i smålands skogar, han va före å märkte inget. Fanns ingen mottagning på mobilen heller....

Tog ngn timma innan han kom tillbaks med sås... först vände han, konstatera att jag levde, sen hämta sås :3freak

Han va inte så glad, för hans sås va nästan slut också.

:hihi

Rohlen

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Nursey skrev:
Kört hoj på dagarna och bil på kvällarna, då jag har slussat runt två österikiska språkrese ungar i Dublins förorter. Sett hela veckan att soppan börjar tryta men slappat ur varje gång och tänkt att jag klarar kvällen..tar det imorgon. TILLS IKVÄLL då jag fick soppatorsk mitt i suburbia och fick gå till macken o köpa dunk som ett fucko och stå o dumfyllapå bilen i ösregn medan folk fick köra runt :4skrika :rodnar .

Nu kan ni skriva :hihi ..hur många här har fått soppatorsk och hur långt har ni fått gå för att fixa mera soppa??
Ammatör! :D
Har inte hämtat soppa, däremot knuffat bilen när motorn la av, ingen stannade.
Bilen som kom och skulle bogsera pajade drivknutarna, jobbig kväll :gnissla

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Två gånger för länge sedan, hade dock tur nog att få hjälp av förbipasserande så jag behövde inte gå en meter :hihi

Numera har jag dock alltid en dunk i bagaget utifall (bränslemätaren har ett eget liv).

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Rohlen skrev:
Ammatör! :D
Har inte hämtat soppa, däremot knuffat bilen när motorn la av, ingen stannade.
Bilen som kom och skulle bogsera pajade drivknutarna, jobbig kväll :gnissla

Jag fick skjuta hojen i 7 km en gång..inte en jäkel stannade, var helt slut. Var dock inte banditen så det var inte lika tungt, men tungt nog :död

Rohlen

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Nursey skrev:
Jag fick skjuta hojen i 7 km en gång..inte en jäkel stannade, var helt slut. Var dock inte banditen så det var inte lika tungt, men tungt nog :död
Ok att man inte stannar om någon ser suspekt ut, men en tjej?

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Fick soppatorsk med gamla Z650, mitt på 222'an utanför Gustavsberg för många år sedan.

Soppakran var felmonterad (invändigt), som gjorde att On-, Off- & Res-lägena var omkastade.
Blev ganska snopen när Res-läget inte funkade...snustorrt. (On-läget hade ju tömt reserven åxå)
Lätt fixat när jag kom hem iallafall. :)

Lyckligtvis stannade en bilist, som annars körde Guldvinge, och gav mig soppa.
Han vägrade ta emot mina pengar åxå.

Fick äntligen chansen att betala tillbaka min Karma-skuld i somras, då jag bogserade en hojåkare som kört av kedjan (En kortare bit). :tummenupp

Sen har jag fått soppatorsk på några blåbussar då dom var nya, då deras tanksystem inte riktigt lirade med mätaren.
Saknades soppa för sista 30 minutrarna på vissa turer (efter att ha gått i 12-14 timmar) :D
Åtgärdades senare med ändrade tankrutiner & tursättning.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Har hänt två ggr... båda så att jag med fart + att koppla ur/lägga i friläge kunnat rulla in på en turligt liggande mack!! ;)

Fast nu när jag tänker efter kommer jag på en TREDJE och en FJÄRDE gång med, men de kan vi tala tyst om! :lol

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
1 Km på motorvägen.

Den dog mitt emellan två avfarter Kungsbacka/Åsa.

Jag kommer att klara mig till Shellmacken som jag ser därborta tänkte jag.....mmooooooo sa hojen och dog.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Kul att se att jag inte är den enda bensin optimisten (eller är det snåla jä*** ?:hihi )

På hojen har man ju den lilla reserven..i Res läget. Men i bilen (då man totalignorerar att nålen står i det röda fältet :rolleyes: ) så är det ju kört :huvet

Last edited by a moderator:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Nej, aldrig!
Eller jo, på en åkgräsklippare en gång, jag fick gå säkert hundra meter.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
haha, jag fick soppatorsk mitt i gränslandet mellan sverige och norge.
Trodde det skulle gå till macken som ligger efter tullen till norge, men NEJ.
när jag var nästan framme så stannade en rackare och frågade om jag ville
ha skjuts till macken, och det ville jag :)

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag fick soppatorsk på min XR imellan Ljungby och Värnamo på E4:an.

Givetvis trodde jag att soppan skulle räcka till OKQ8 i Värnano men den tog slut precis där motorvägen börjar.

Löste problemet genom att lägg hojen på höger sida så att soppan rann över i rätt tank halva!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
:gnissla Många gånger, senast i somras. lät bli att tanka i knivsta, tänkte soppan skulle räcka hem men vädret var för bra och motorvägen för bred = går mycket soppa. :)

Värre är det när oljan tar slut i separat oljetank på 2-takt, lyckligtvis varm nöp hojen 300 meter från en mack, 10-15 mil till nästa mack :gnissla (var i bushen i Australien)

Kedjelåset gick upp i bushen så kedjan delade sig och jag kliade mig i huvet över varför det inte rörde på sig när jag gasade :lol

lyckligtvis hittade jag halva länken som håller ihop kedjan minns inte om jag hittade låsningen, gick att köra många mil i alla fall :)

en motorbult eller 2 gick av, i bushen det med, bara sving fästet som höll upp motorn, hojen for som en orm på vägen men det gick det med :banana

verka stabilt att toura med hoj i australien :va

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag har fått soppatorsk en gång. En mil från närmaste mack och +30 grader varmt. Då var det bara till att ta av sig hjälm och jacka och börja leda hojen.

Rohlen

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hojlös
När jag tänker efter så fick jag också bränslestopp, skulle tanka på macken i Stugun, 4 mil utanför Ö-sund, på väg från Sollefteå. kl. 8 på kvällen var macken stängd och automatpumpen trasig. Bara att vänta i fyra timmar på att en vänlig själ kunde komma med en dunk.

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Dr.Bike skrev:
Har hänt två ggr... båda så att jag med fart + att koppla ur/lägga i friläge kunnat rulla in på en turligt liggande mack!! ;)

Har också varit med om att rulla in på en mack och stannat vid en pump. Problemet var att det kl 03:00 någonstans i Luxemburg och att det gick inte att tanka med kort. :huvet

Min kompis fick jaga upp frun mitt natten för att komma med soppa. :yoparty

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Då jag inte har något soppamätare på min hoj och inte riktigt har koll på åt vilket håll man ska vrida åt för att komma åt reserven, så har jag lyckats få ett par gånger.
Men har haft turen att Swedie har varit med ut och han har upptäckt efter en stund att jag saknas och kommer tillbaka. Sista gången jag tog hojen på en tur, så var jag själv. Trodde att jag åkte ut med nästan full tank men icke. Ringde ett samtal och Swedie brorsa kom med bensin. Bra att ha folk i närheten ibland :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024