Å det har inget att göra med den obligatoriska TV-avgift på 2650:- som vissa klasser får betala?
Nu har dom ju valt att låta dom som har pengar, betala detta tack & lov.
ironimode off.
Ideen med "event" sponsor är jättebra.
Men som det är nu, kräver Tv, mer publik som förarna får bekosta.
Nu vet jag inte vilken sponsor det är, men att påtvingas deras klistermärken.... & få betala 2650:- för denna ära...
Ironimode ON igen
Det är ju en helt fantastisk ide, som jag ska dra med mina sponsorer. Dom måste ha min logga på sina bilar för att sponsra mig... hehe
Men som sagt, bara mina 5 cent
//
Benny
Från http://www.roadracing.se/signup/
Läs om 2006 års TV-avgifter som tillkommer för förare som tävlar i SM-klasserna (125R, 250R och Superbike).
SM klasserna
Upplägget är följande för TV-avgifterna:
Superbike och 250cc betalar 2500kr exkl. 6% moms för alla 5 deltävlingarna, vill man betala per tävling är det 900kr exkl. 6% moms
125cc betalar 2000kr exkl. 6% moms för alla 5 deltävlingarna, vill man betala per tävling är det 800kr exkl. 6% moms
Observera att TV-avgiften är obligatoriskt i 125cc, 250cc och Superbike
Varje förare har rätt att vid en tävling sätta upp en banderoll a 4m x 1,2m.*
*Förarna måste vara med när banderollerna sätts upp och tags ner, arrangörens personal visar var.
Fakturering sker från Bergman Trading AB.
Det finns möjlighet för förarna att köpa mer banderoll plats om så önskas.
Tanken med banderollerna är att ni förare ska ges en möjlighet att få tillbaka TV-avgiften genom att sälja reklamen. Ni kan också gå ihop med andra förare och att ni tillsammans säljer in en banderoll på alla tävlingarna eller liknande. Ni kommer att få lämna in ett prioriterat önskemål om vid vilken tävling er banderoll ska vara med.
Alla förare måste ha reklam på sina hojar från respektive klassponsor. Reklamen tillhandahålls av sponsorn själv och kommer att
Swedie skrev:
2056847 Det är med stor glädje jag kan säga att första tävling SM-deltävlingen på Anderstorp kommer vara helt gratis för publik!