Slingerbulten

Stark

Smokers smile wider and ride faster
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
2005 GSXR1000, HQV701 Supermoto
Äntligen är årets första hojtur avklarad. Hondan kändes ivrig och ville snabbt iväg till hemmabanan. Slingan var ren och fin nästan överallt. Jag blev positivt överaskad. Några nya elaka tjärlskott noterades dock runt kalhyggeskurvan och det var mycket skitigt i långkurvan utanför torvindustrin. Annars känns den helt ok att åka på. Endast värmen saknas för det var ganska halt på kalla asfalten. Kör försiktigt

Stark skrev:
2064739 Äntligen är årets första hojtur avklarad. Hondan kändes ivrig och ville snabbt iväg till hemmabanan. Slingan var ren och fin nästan överallt. Jag blev positivt överaskad. Några nya elaka tjärlskott noterades dock runt kalhyggeskurvan och det var mycket skitigt i långkurvan utanför torvindustrin. Annars känns den helt ok att åka på. Endast värmen saknas för det var ganska halt på kalla asfalten. Kör försiktigt

Du missade ju helgens licenskurs på Gelleråsen, där var det ett perfekt underlag för....skoter :D

Bifogat

• Sopa_banan.jpg
    Sopa_banan.jpg
    88.3 KB · Visningar: 273
  • sno_race.jpg
    sno_race.jpg
    83.7 KB · Visningar: 366
Weber skrev:
2064987 Du missade ju helgens licenskurs på Gelleråsen, där var det ett perfekt underlag för....skoter :D

jo här snöar det ju ( 6 mil från karlskoga )

Hur många körde av då?:D

Faan, ibland saknar jag snö men just det där ser ju inte så kul ut precis. Sviesta kunde oxå vara så kallt och isigt i början av april.

Känner mig lite bortskämd över att ha kunnat rejsat varje helg i dec, jan och feb.

Weber skrev:
2064987 Du missade ju helgens licenskurs på Gelleråsen, där var det ett perfekt underlag för....skoter :D

Det var synd att jag missade Gelleråsen. Då hade jag blivit en erfarenhet rikare :hihi

Mr Helmut skrev:
2065024 jo här snöar det ju ( 6 mil från karlskoga )

Hur många körde av då?:D

Japp, man blev lite förvånad när det var 5cm snö på banan och arrangören samtidigt menade att det nog går att genomföra licenskursen. Banpersonalen gjorde ett bra jobb och fick undan den mesta snön, så det slutade lyckligt, vad jag vet, för samtliga inblandade.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back