Varför inte en till tråd om slipon-kapning?
Denna är mer av typen "Kapning for dummies".
Detta gigantiska projekt började en vinterkväll framför burken. Lekte lite i PS och insåg rätt snabbt att min yoshipipa skulle se bra mycket snyggare ut om man fimpade den en decimeter. Ville inte kapa den tokmycket som jag sett att många andra gör.
Photoshop:
Från att vara modell flaggstång skulle den bli mer proportionerlig om en kapskiva fick stifta bekantskap med titanet. Då så - borra ur popnitarna (jepp, jag har läst den tråden) och fram med Dremeln med sin lilla kapskiva.
Sen var det bara att kapa innerröret lika mycket och trycka tillbaka gaveln.
Nu var man ju bara tvungen att provmontera för att spana in linjerna.
Helt klart godkänt så nu var det dags för att borra och popnita ihop hela klabbet. Bra borrar är att rekommendera (surprise!!) då mina 10 år gamla knappt lyckades göra en repa i titanet
När jag ändå var i farten fick det bli en ny hängare i alu.
Provmontering nummer 2
Hela anrättningen avslutas med ett lätthål + mattsvart Biltemalack
Nu ska jag bara fixa lite snyggare bultar och försöka "polera" bort randen där klamman satt tidigare så är allt klart.
That's all folks!
Denna är mer av typen "Kapning for dummies".
Detta gigantiska projekt började en vinterkväll framför burken. Lekte lite i PS och insåg rätt snabbt att min yoshipipa skulle se bra mycket snyggare ut om man fimpade den en decimeter. Ville inte kapa den tokmycket som jag sett att många andra gör.
Photoshop:
Från att vara modell flaggstång skulle den bli mer proportionerlig om en kapskiva fick stifta bekantskap med titanet. Då så - borra ur popnitarna (jepp, jag har läst den tråden) och fram med Dremeln med sin lilla kapskiva.
Sen var det bara att kapa innerröret lika mycket och trycka tillbaka gaveln.
Nu var man ju bara tvungen att provmontera för att spana in linjerna.
Helt klart godkänt så nu var det dags för att borra och popnita ihop hela klabbet. Bra borrar är att rekommendera (surprise!!) då mina 10 år gamla knappt lyckades göra en repa i titanet
När jag ändå var i farten fick det bli en ny hängare i alu.
Provmontering nummer 2
Hela anrättningen avslutas med ett lätthål + mattsvart Biltemalack
Nu ska jag bara fixa lite snyggare bultar och försöka "polera" bort randen där klamman satt tidigare så är allt klart.
That's all folks!