Måndagen den 17/4 sprack sommarglädjen och första delen av säsongen. Efter 37.2 mil och ett Gazz med Mavve och Zenit som får rankas som det bästa so far före "Oktoberfest" gjorde Cel en Dubble Backflip ala' Deluxe med en huvud och rygglandning som heter duga på en nyplogad Åker. Precis i den sista kurvan för dagen innan vi skulle splittras på våra hemvägar (tror jag) så händer det... Kurvan var den sista starka och lutande (uppförsbacke) innan korsningen till Svedala (vänster)/Klågerup(raktfram)/Staffanstorp(höger) som vi alla med hojar här nere kört någon gång. Ska försöka förklara så gott jag kan ut av de sekunder det hela pågick under:
Mavve körde först sen Zenit i mitten och jag sist för orsaker vi alla kan förstå (Zenits effektsvagare hoj i mitten så både jag och mavve har koll på han
Kom till kurvan och körde lika snabbt som dom (vad nu det var) låg ner, lutande i kurvan för uppförsbacken tills den rätade ut sig och slog av gasen i slutet av kurvan för att avvakta nästa process. När väl hojen rätat ut sig så såg jag att "detta kommer bli tight" och skulle påbörja en hård inbromsning (för den fortsatta körningsvinklen var ut i diket, precis på maginalen men det räcker som vi alla vet) men efter att få se massvis med lösgrus som var i väggrenen och den sista biten av asfalt jag hade kvar under däcken så blev det en lätt och alltför svag inbromsning som resulterade i en "hoppas det går.. tänkande" med en "kasande" hoj och som fortsatte i denna körriktningen av rörelseenergin som fortfarande pågick. Och slutligen kom över väggrenen och fortsatte ut på den hårdpackade jord/grusbanan med en massa små ojämmna hopp som fick framhjulet att rycka till höger ut och ner i diket som "mycket snart" stoppades av en stor hårdpackad jord/grus/sand bunke. Jag flög över styret och gjorde en dubbel volt i bakåtrotation och landade med huvudets baksida först och ryggen direkt efter. Fick aldrig någon blackout utan var på benen efter några sekunder igen och första tanken var såklart hur fan hamnade jag här ute!?
Jag är lite chockad att jag kommer ihåg så mycket i efterhand och vet inte om denna beskrivning är "förstålig" eller läsbar men jag skriver av vad jag kommer ihåg och hur jag upplevde den. Så ta den hur ni vill.
Mavve och Zenit var snabbt på plats för att checka på en lite chockad och skakad Cel med ett skrapat ställ ståendes vid väggrenen. Tack till er båda för all hjälp och tack till den personen som ägde en Röd/svart CBR600RR-03a för din hjälp med, Uppskattas!
Ett tack och eloge till Zenit's pappa med som kom och hämtade min demolerade hoj med släp, bil och en liten härlig gullig unge där framme
Tack till alla de bilar som stannade och erbjud hjälp, det finns hjälpsamma personer när man behöver dom.
Vad gäller skador på min hoj (Suzuki Bandit 600S-K2a) kommer jag ihåg och såg med egna ögon efter crashen:
-Högradelen på sidan av bakkåpan helt av/avknäckt
-Feta repor på tailen och tanken
-repor och en fet buckla på Sliponet
-repor på fälgarna
-repor på avgaskrökarna och mellanröret
-vänstra sidokåpan av framkåpan helt av/avknäckt
-repor, sprickor och avknäkta delar av hela framkåpan
-hela framkåpan med instrumentpanelen avknäckt från ramen
-vänsterbackspegel av och höger mosad
-någon av blinkersarna av och "smashade"
Kan finns fler skador men inga jag han eller fick se innan den idag kördes iväg till Lillemans i Lund för den ej så smärtfria processen som vi alla vet vad den besår av...... hoppas den blir fixad, love the blue beauty
Mavve tog bilder direkt efter olyckan och har min tilllåtelse att publicera dom om han nu vill detta och om det är smart att nu göra detta försäkringsvis?
För min själv slutade det med ett besök på Akuten direkt efter hemkomsten efter att det kom fram lite illamående från mig samt en mörbultad kropp. Efter dagens röntgenbilder och återbesök till läkaren blev Slutsatsen: Hjärnskakning, vänster höft och lår lite vridet, svullet smalben och en stukad vänsterfot, ont i huvet efter smällen och en öm och stel nacke.
Som jag själv läst och tagit till lärdom efter andras olycksrapporter så är det viktigt och humant att dela med sig av sin olycka och upplevelse som kan få andra att tänka annorlunda eller agera på ett säkrare sätt i framtiden. Jag hoppas att detta var min första och sista gång och önskar att ingen annan får uppleva en crash men alla som kör hoj vet att det kan hända vem som helst, när som helst, var som helst. Inget att skämmas över, det kan hända alla och nu hände det mig.
Jag önskar alla en fortsatt härlig och lärdomsfull säsong!
Jag kommer att hoppa upp på sadelen so fort jag får nycklarna till en hoj!
Hoppas fan på att det blir i sommar
::UPDATE::
Hojen ska/har skrotas och jag fick utbetalning istället. Nu är det bara självrisken som fattas för köp av en ny hoj som alltid är så jävla svårt att bestämma sig för annars ser jag inte mig själv på en hoj denna sommaren.
::UPDATE::
Utbtalning kom idag för hoj och hjälm, nu är det jakt på en ny som ska få mig att älska sommaren igen
//Peace out! Anri' A.K.A Cel
Mavve körde först sen Zenit i mitten och jag sist för orsaker vi alla kan förstå (Zenits effektsvagare hoj i mitten så både jag och mavve har koll på han
Kom till kurvan och körde lika snabbt som dom (vad nu det var) låg ner, lutande i kurvan för uppförsbacken tills den rätade ut sig och slog av gasen i slutet av kurvan för att avvakta nästa process. När väl hojen rätat ut sig så såg jag att "detta kommer bli tight" och skulle påbörja en hård inbromsning (för den fortsatta körningsvinklen var ut i diket, precis på maginalen men det räcker som vi alla vet) men efter att få se massvis med lösgrus som var i väggrenen och den sista biten av asfalt jag hade kvar under däcken så blev det en lätt och alltför svag inbromsning som resulterade i en "hoppas det går.. tänkande" med en "kasande" hoj och som fortsatte i denna körriktningen av rörelseenergin som fortfarande pågick. Och slutligen kom över väggrenen och fortsatte ut på den hårdpackade jord/grusbanan med en massa små ojämmna hopp som fick framhjulet att rycka till höger ut och ner i diket som "mycket snart" stoppades av en stor hårdpackad jord/grus/sand bunke. Jag flög över styret och gjorde en dubbel volt i bakåtrotation och landade med huvudets baksida först och ryggen direkt efter. Fick aldrig någon blackout utan var på benen efter några sekunder igen och första tanken var såklart hur fan hamnade jag här ute!?
Jag är lite chockad att jag kommer ihåg så mycket i efterhand och vet inte om denna beskrivning är "förstålig" eller läsbar men jag skriver av vad jag kommer ihåg och hur jag upplevde den. Så ta den hur ni vill.
Mavve och Zenit var snabbt på plats för att checka på en lite chockad och skakad Cel med ett skrapat ställ ståendes vid väggrenen. Tack till er båda för all hjälp och tack till den personen som ägde en Röd/svart CBR600RR-03a för din hjälp med, Uppskattas!
Ett tack och eloge till Zenit's pappa med som kom och hämtade min demolerade hoj med släp, bil och en liten härlig gullig unge där framme
Tack till alla de bilar som stannade och erbjud hjälp, det finns hjälpsamma personer när man behöver dom.
Vad gäller skador på min hoj (Suzuki Bandit 600S-K2a) kommer jag ihåg och såg med egna ögon efter crashen:
-Högradelen på sidan av bakkåpan helt av/avknäckt
-Feta repor på tailen och tanken
-repor och en fet buckla på Sliponet
-repor på fälgarna
-repor på avgaskrökarna och mellanröret
-vänstra sidokåpan av framkåpan helt av/avknäckt
-repor, sprickor och avknäkta delar av hela framkåpan
-hela framkåpan med instrumentpanelen avknäckt från ramen
-vänsterbackspegel av och höger mosad
-någon av blinkersarna av och "smashade"
Kan finns fler skador men inga jag han eller fick se innan den idag kördes iväg till Lillemans i Lund för den ej så smärtfria processen som vi alla vet vad den besår av...... hoppas den blir fixad, love the blue beauty
Mavve tog bilder direkt efter olyckan och har min tilllåtelse att publicera dom om han nu vill detta och om det är smart att nu göra detta försäkringsvis?
För min själv slutade det med ett besök på Akuten direkt efter hemkomsten efter att det kom fram lite illamående från mig samt en mörbultad kropp. Efter dagens röntgenbilder och återbesök till läkaren blev Slutsatsen: Hjärnskakning, vänster höft och lår lite vridet, svullet smalben och en stukad vänsterfot, ont i huvet efter smällen och en öm och stel nacke.
Som jag själv läst och tagit till lärdom efter andras olycksrapporter så är det viktigt och humant att dela med sig av sin olycka och upplevelse som kan få andra att tänka annorlunda eller agera på ett säkrare sätt i framtiden. Jag hoppas att detta var min första och sista gång och önskar att ingen annan får uppleva en crash men alla som kör hoj vet att det kan hända vem som helst, när som helst, var som helst. Inget att skämmas över, det kan hända alla och nu hände det mig.
Jag önskar alla en fortsatt härlig och lärdomsfull säsong!
Jag kommer att hoppa upp på sadelen so fort jag får nycklarna till en hoj!
Hoppas fan på att det blir i sommar
::UPDATE::
Hojen ska/har skrotas och jag fick utbetalning istället. Nu är det bara självrisken som fattas för köp av en ny hoj som alltid är så jävla svårt att bestämma sig för annars ser jag inte mig själv på en hoj denna sommaren.
::UPDATE::
Utbtalning kom idag för hoj och hjälm, nu är det jakt på en ny som ska få mig att älska sommaren igen
//Peace out! Anri' A.K.A Cel
Last edited: