Det var ju en rolig promenad

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Jag tog med mig hjälmen och skulle gå till mitt garage.(1km)
Kommer till garaget ser pärlan den glänser så fint, tar på mig hjälmen och startar låter jättefint slängde på ett micron igår inför dagens tur, stod utanför garaget och låste samtidigt som en gående gick förbi och sa, ta det försiktigt bilister är inte kloka.
Nej visst tänkte jag och rullade iväg svängde vänster efter en gata,
kommer ner till en korsning och då stannar ju självklart inte bilen som kommer
från vänster samtidigt har jag nu börjat nita på bromsen missar han precis,
men kan inte hålla upp hojen så den går i backen och förstör backspegel,toppkåpa,sidåkåpa,avgassystem,blinkers,bromshandtag.
Det var ju inte den början på säsongen jag ville ha, så efter skade anmälan var gjord med polis och fordonets ägare var det bara att gå hem. (1km)
har ont i vänster ben, men är ändå tacksam att det blev nåt värre.
var bara tvungen att skriva av mig.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Aj då, :huvet Du verkar ju dock ha en magister examen i självbehärskning,

Bara på et igen :tummenupp

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Riktigt tråkigt med hojen men tur att det var den som gick mkt sönder och inte du. Hoppas att du är i sadeln snart!

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
pucko skrev:
2105139 Jag tog med mig hjälmen och skulle gå till mitt garage.(1km)
Kommer till garaget ser pärlan den glänser så fint, tar på mig hjälmen och startar låter jättefint slängde på ett micron igår inför dagens tur, stod utanför garaget och låste samtidigt som en gående gick förbi och sa, ta det försiktigt bilister är inte kloka.
Nej visst tänkte jag och rullade iväg svängde vänster efter en gata,
kommer ner till en korsning och då stannar ju självklart inte bilen som kommer
från vänster samtidigt har jag nu börjat nita på bromsen missar han precis,
men kan inte hålla upp hojen så den går i backen och förstör backspegel,toppkåpa,sidåkåpa,avgassystem,blinkers,bromshandtag.
Det var ju inte den början på säsongen jag ville ha, så efter skade anmälan var gjord med polis och fordonets ägare var det bara att gå hem. (1km)
har ont i vänster ben, men är ändå tacksam att det blev nåt värre.
var bara tvungen att skriva av mig.

låter inte kul :rolleyes: Du får full ersättning eller?

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
thompson46 skrev:
2105176 låter inte kul :rolleyes: Du får full ersättning eller?
Tror det han var ju orsaken till incidenten, polisen sa det också att olyckan
hände på grund av att han inte respekterade höger regeln.
hoppas det går att lösa snabbt.

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
Tråkigt, råkade själv ut för en vurpa påskhelgen.
Nytt kallt bakdäck, gick omkull ur en rondell och detta på första turen 500 meter från garaget.
fotpinne + broms, bromshandtag, toppkåpa lite sprucken samt lite repor på blink och ljudämpare. Några blåmärken också.

Men det var mitt fel men cykeln är igång igen med lite riktning av fotpinne och ny broms. inte i närheten av din hoj men ändå

Ta det lungt i gruset:( som heller inte är någon höjdare.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
man glömmer lätt bort puckona..
jag råka ut för sommarns första idag :4skrika

nån djävla audi kombi som skulle tävla med min xr600 :3freak
har ju typ en toppfart på 150 vad tänker folk igentligen..
jo han körde om mig ganska snabbt o nära..
hade räckt med o stoppa ut foten så hade den tagit i hans sida. :brinnerup
varför ska dom alltid tävla :huvet

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
pucko skrev:
2105139 Jag tog med mig hjälmen och skulle gå till mitt garage.(1km)
Kommer till garaget ser pärlan den glänser så fint, tar på mig hjälmen och startar låter jättefint slängde på ett micron igår inför dagens tur, stod utanför garaget och låste samtidigt som en gående gick förbi och sa, ta det försiktigt bilister är inte kloka.....QUOTE]

jag hade parkat in fit*an på den jä*eln. efter jag skitit i hans nylle.. LAGNDLBAGLJB det ä'r inte konstigt man blir förbannad ibland :(

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
pucko skrev:
2105449 Tror det han var ju orsaken till incidenten, polisen sa det också att olyckan

Då bör det inte vara några problem, hoppas det löser sig (i tid).

Krya på dig.

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
pucko skrev:
2105449 Tror det han var ju orsaken till incidenten, polisen sa det också att olyckan

Ja så borde det ju vara. Annars är det ett grovt error i lagsystemet:mad: (finns väl redan massor iofs)

Hoppas det ordnar sig så fort som möjligt så att du kan ut och köra igen!

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
ozeo skrev:
2105875 man glömmer lätt bort puckona..
jag råka ut för sommarns första idag :4skrika ...

håller med, dom är inte så roliga dom där på stödhjul. när jag körde ner styvfarfars gamla pärla (SR 250 -81) till sthlm igår så var det ju inte bara 1 bil som slickade sidan. det roligaste av allt var nog dåren i en volvo v70 som tvärnitade efter en ful omkörning, detta gjorde han nog som demonstration för att jag hyttade åt honom. till saken hör ju den att jag låg rätt långt ut i högrafilen & det var dubbelfilig motorväg. jävla semesterfirare :kulspruta

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Trist.
Var själv inblandad i en trafikolycka förra sommaren pga en buss som sket i allt vad trafikreger säger(sten i glashus).

Hoppas att det löser sig fort så du kan gasa vidare för nu är sommaren på gång.. :)

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Bilisterna är 10 ggr farligare än rullgruset i början av säsongen.

Rullgruset sopas ju upp, men bilisterna är nästan lika farliga hela säsongen.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jävligt surt, hoppas att det löser sig fort!
Oavsett om hojåkaren eller bilisten gjorde fel så är det ju alltid hojåkaren det gör ont i :( Klen tröst när man ligger å krälar på asfalten :(

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Förra säsongen var det en korkad taxichaffis som körde rakt ut framför mig trots väjningsplikt. Jag körde inte speciellt fort(ca 60 på 50väg) jag ser hur han tittar rakt på hojen ändå kör han bara ut. Jag hinner väja men det vart jävligt trångt på grund av en refug, klämmer mig emellan refugen och taxibilen och ser i ögonvrån att taxichaffisen hoppar till när han upptäcker hojen jämnsides.
Det roligaste är att Pien satt bakpå och får med sig bakspegeln från taxibilen med sitt knäskydd. :D Tror ni jag stannade?

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
GixxerJensa skrev:
2107246 Förra säsongen var det en korkad taxichaffis som körde rakt ut framför mig trots väjningsplikt. Jag körde inte speciellt fort(ca 60 på 50väg) jag ser hur han tittar rakt på hojen ändå kör han bara ut. Jag hinner väja men det vart jävligt trångt på grund av en refug, klämmer mig emellan refugen och taxibilen och ser i ögonvrån att taxichaffisen hoppar till när han upptäcker hojen jämnsides.
Det roligaste är att Pien satt bakpå och får med sig bakspegeln från taxibilen med sitt knäskydd. :D Tror ni jag stannade?
Jo, forskarna har ju konstaterat att bilister inte registrerar vad dom ser.

D.v.s. när dom ska svänga ut på en stor väg, då tittar dom efter andra bilar & lastbilar.
Dom ser alltså motorcykeln, men hjärnan registrerar helt enkelt inte den informationen, för att det är inte det man letar efter.

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
GixxerJensa skrev:
2107246 Förra säsongen var det en korkad taxichaffis som körde rakt ut framför mig trots väjningsplikt. Jag körde inte speciellt fort(ca 60 på 50väg) jag ser hur han tittar rakt på hojen ändå kör han bara ut. Jag hinner väja men det vart jävligt trångt på grund av en refug, klämmer mig emellan refugen och taxibilen och ser i ögonvrån att taxichaffisen hoppar till när han upptäcker hojen jämnsides.

hahaha :lol

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...