Hemma från sjukhuset!

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Jahaja, då har även jag sällat mig till den tappra skaran av kraschade hojar/förare.

Tillvägagångssätt:
Åkte som planerat ner till Tuvängen för att öva lite kurvteknik, första rundan kändes riktigt bra och jag började få koll på banan.
Så andra rundan som startade 1015 för min del testade jag att öka tempot något, efter x-antal varv så kommer jag in i sista kurvan och lägger ned riktigt duktigt... lite för bra t.om :brinnerup
Enligt vittnen så tar både fotpinne och avgassysem i backen vilket medför att bakdäcket inte längre har så mycket kontakt med marken längre :jisses
Kände förståss att det började släppa, vad jag sedan gjorde vet jag inte riktigt men det resulterade iaf i att däcket fick grepp igen med en ordentlig highsider som följd.
Joël flyger som en vingklippt gås över styret och landar på huvud, höger axel och knän.

Snurrar några varv :rullandeu tar mig upp på benen och börjar ta mig mot min stackars hoj, dock hinner andra fram före mig och jag ser det kloka i att lägga mig ner och ta det lite lugnt.

Folk strömmar till och ambulans inkallas.Smärta i axel/nyckelben och rygg. Får krage och en schtabil bår att ligga på för färden in till Södertälje. Röntken visar att allt är ok, får ligga kvar till 2000 för observation.

Resultat:
Personliga skador begränsade sig till 2st skrapade och mucho ömmande knän och en axel som ömmar som faen :4skrika Så jag känner att jag kom riktigt lindrigt undan. Hjälmen fick sig en ordentlig smäll men jag känner ännu ingenting i huvud och nacke :tummenupp

Hojen fick lite skavanker oxå.. har inte kollat så noga men i princip allt som stack upp ovanför styret är ordenligt skrapat eller kapat :smasha
dvs, instrument, flyscreen, backspeglar, bromshandtag och bromsvätskebehållare.

Återkommer med bilder imorgon om jag klarar av att ta mig ner till garaget.

Mängder med tack till alla som hjälpte till eller bara fanns där för moraliskt stöd! ingen nämd ingen glömd :bow :bow :bow

over and out!

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
Ve dig om du någonsin skrämmer mig på det där sättet igen :7peta

Men jag älskar dig och är mycket lycklig över att jag fick ta hem dig med bara skrapsår och blåmärken :pannkyss :Bugar

Tack till alla som hjälpte joel och speciellt till Lollo som stannade kvar tills jag fått fram bil och kärra och tagit mig ner till er. :Bugar

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Shit... Inge kul alls... Vet känslan... :gnissla

Tur att inget gick sönder i kroppen iaf.. o att du valde rätt ställe o krascha på... en bana där det fanns hjälp inom två minuter o inte på en öde liten asfaltsväg..

KRYA PÅ DIG..

(tror inte det blir några bilder imorrn... kommer du ur sängen e det starkt... lär nog vara duktigt mörbultad :kryckor )

//Mange

Ayn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
CBR 600F '96
Välkommen hem! GLAD att du klarade dig bra efter omständigheterna :) :tummenupp

Nu återstår att se hur jag ska bräcka det här... :va

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Oj, bra att du klarade dig utan värre skador! Hoppas du slipper nackont. Och att det inte blir allt för dyrt att få hojen i skick igen.

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
:skrämd Men shit! Skönt att höra att det inte vart några alvarliga skador. Hojen går att laga så gråt inte över den.

Krya på dig!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Aj då.

Skönt att läsa att det inte vart värre skador än det trots allt blev. En highsider kan ge ordentliga skador!
Jag kan bara hålla med Magoo om att det hade ju kunnat ha hänt på en öde väg någonstans istället.

Krya på dig grabben. :pannkyss Säsongen har bara börjat.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Tråkigt läsning... :(

Jag håller tummarna för att du ska tillfriskna snabbt :tummenupp

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Var där och såg när det hände..

Skönt att det gick så pass bra!

Krya på dig!!

//Lännström

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Välkommen i klubben!
Surt e det men bra att du klarade dig!
Jag kikade på min hjälm idag o tänkte ... fan ja borde brutit nacken!
Man får sig en tankeställare o tänker jag kör bana istället!
Det dystra är att även där så händer det fast under kontrollerade former.
Men som sagt huvudsaken du är ok o repar dig!
En mc är bara materiala saker.
Krya på dig nu o hoppas du slipper tömma knäna på vätska 1 gång i veckan som en en annan!
Och om du behöver saker frästa eller svarvade o lackade så slå en pling!
Har lite workshop i tierp efter min klotning o hjälper till med erf moppen samt andra projekt...
Nä fan over and out nu skal ljag sova!
Att sniffa styren får en att däcka!
Men man vaknar 04 på mörra istället
:D

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Efter att ha sett vurpan på nära håll samt besiktat hojen för att kunna skriva en skaderapport för SMCs räkning kan jag konstatera följande:

Fotpinnen och bromspedalen släpade i backen genom kurvan.
Bakdäcket tappade fästet redan vid apex (förmodligen så fort Jezqio gick på gasen).

Min personliga haveriutredning säger att bakhjulet med största sannolikhet avlastades av den släpande bromspedalen vilket gjorde att det inte fanns fäste nog att hantera gaspådraget.

Att fotpinnarna släpar lite är helt ok då dom på moderna hojar viker upp sig. Bromspedal, växelpedal, stöd, kåpor, avgassystem, cylindrar mm kan ge värre effekter om dom skrapas riktigt hårt.

Skönt att höra att du klarade dig hyfsat efter omständigheterna, highsiders gör ofta riktigt ont...

/Depåchefen

Last edited:

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
OJ!!!!!

Tur i oturen får man väl säga, rätt klädd, rätt plats och rätt så orolig flickvän som käkade upp naglarna på vägen ner.

Hoppas du inte har alltför ont idag och sköt om dig.

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Såhär dagen efter så är kroppen öm typ överallt!
Vänster knä gör lite ont att böja på men jag kan ut och gå, höger axel/arm gör mycket ont i vissa lägen men fungerar för det mesta :D

Lindén skrev:
2141758 Välkommen i klubben!
Surt e det men bra att du klarade dig!
Jag kikade på min hjälm idag o tänkte ... fan ja borde brutit nacken!
....snip....
Och om du behöver saker frästa eller svarvade o lackade så slå en pling!
Har lite workshop i tierp efter min klotning o hjälper till med erf moppen samt andra projekt...
Nä fan over and out nu skal ljag sova!
Att sniffa styren får en att däcka!
Men man vaknar 04 på mörra istället
:D

Tanken har fått ett slag i lacken men jag tror plasten klarade sig, baktill blev det lite djupare repat dock så jag kanske kommer förbi någon gång :tummenupp

Josef skrev:
2141786 Efter att ha sett vurpan på nära håll samt besiktat hojen för att kunna skriva en skaderapport för SMCs räkning kan jag konstatera följande:

Bakdäcket tappade fästet redan vid apex (förmodligen så fort Jezqio gick på gasen).

Min personliga haveriutredning säger att bakhjulet med största sannolikhet avlastades av den släpande bromspedalen vilket gjorde att det inte fanns fäste nog att hantera gaspådraget.

....snip....
/Depåchefen

Det låter mycket troligt, kände som sagt antagligen att det började släppa, släpper gasen :fatta! och får en flygtur.

På tal om flygtur så var det första gången jag har testat morfin, det var skööönt :banana

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Skönt att höra/läsa att du är ok.
Det kostar ju att ligga på topp vet du :näsblod :)
Krya på dig.

// Ezzo

Hightower

I mitt jobb lyser alltid solen..
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
RSV1000Mille Factory -04
:pannkyss Krya på dig..
Så länge det är du som "bara" är öm och stel så..

Som jag fattar det bra jobbat ni andra..

Tornet

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Josef skrev:
2141786 Efter att ha sett vurpan på nära håll samt besiktat hojen för att kunna skriva en skaderapport för SMCs räkning kan jag konstatera följande:

Att fotpinnarna släpar lite är helt ok då dom på moderna hojar viker upp sig. Bromspedal, växelpedal, stöd, kåpor, avgassystem, cylindrar mm kan ge värre effekter om dom skrapas riktigt hårt.

Skönt att höra att du klarade dig hyfsat efter omständigheterna, highsiders gör ofta riktigt ont...

/Depåchefen
Vaddå skade rapport?
När jag vurpa på rörken var det bara glatt o åka hem o laga skiten själv trotts att någon dum jävel lämnat silver tejp på banan och därmed var vållande!

Jezqio skrev:
På tal om flygtur så var det första gången jag har testat morfin, det var skööönt :banana
Mårfin vettu :banana :hihi

J"Sigge"S

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Hoj
Honda 600-05, "Såld" Honda CBR954rr -02 blå/svart"Såld" Nu bara Enduro!!!!
Nä fy fan, :huvet inte roligt att läsa.....
Men som sagt var det kunde ju ha gått mycket värre!!!
Krya på dig!!!
Sigge!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag