Jezqio
Coca-Cola skall drickas ur burk!
Jahaja, då har även jag sällat mig till den tappra skaran av kraschade hojar/förare.
Tillvägagångssätt:
Åkte som planerat ner till Tuvängen för att öva lite kurvteknik, första rundan kändes riktigt bra och jag började få koll på banan.
Så andra rundan som startade 1015 för min del testade jag att öka tempot något, efter x-antal varv så kommer jag in i sista kurvan och lägger ned riktigt duktigt... lite för bra t.om
Enligt vittnen så tar både fotpinne och avgassysem i backen vilket medför att bakdäcket inte längre har så mycket kontakt med marken längre
Kände förståss att det började släppa, vad jag sedan gjorde vet jag inte riktigt men det resulterade iaf i att däcket fick grepp igen med en ordentlig highsider som följd.
Joël flyger som en vingklippt gås över styret och landar på huvud, höger axel och knän.
Snurrar några varv tar mig upp på benen och börjar ta mig mot min stackars hoj, dock hinner andra fram före mig och jag ser det kloka i att lägga mig ner och ta det lite lugnt.
Folk strömmar till och ambulans inkallas.Smärta i axel/nyckelben och rygg. Får krage och en schtabil bår att ligga på för färden in till Södertälje. Röntken visar att allt är ok, får ligga kvar till 2000 för observation.
Resultat:
Personliga skador begränsade sig till 2st skrapade och mucho ömmande knän och en axel som ömmar som faen Så jag känner att jag kom riktigt lindrigt undan. Hjälmen fick sig en ordentlig smäll men jag känner ännu ingenting i huvud och nacke
Hojen fick lite skavanker oxå.. har inte kollat så noga men i princip allt som stack upp ovanför styret är ordenligt skrapat eller kapat
dvs, instrument, flyscreen, backspeglar, bromshandtag och bromsvätskebehållare.
Återkommer med bilder imorgon om jag klarar av att ta mig ner till garaget.
Mängder med tack till alla som hjälpte till eller bara fanns där för moraliskt stöd! ingen nämd ingen glömd
over and out!
Tillvägagångssätt:
Åkte som planerat ner till Tuvängen för att öva lite kurvteknik, första rundan kändes riktigt bra och jag började få koll på banan.
Så andra rundan som startade 1015 för min del testade jag att öka tempot något, efter x-antal varv så kommer jag in i sista kurvan och lägger ned riktigt duktigt... lite för bra t.om
Enligt vittnen så tar både fotpinne och avgassysem i backen vilket medför att bakdäcket inte längre har så mycket kontakt med marken längre
Kände förståss att det började släppa, vad jag sedan gjorde vet jag inte riktigt men det resulterade iaf i att däcket fick grepp igen med en ordentlig highsider som följd.
Joël flyger som en vingklippt gås över styret och landar på huvud, höger axel och knän.
Snurrar några varv tar mig upp på benen och börjar ta mig mot min stackars hoj, dock hinner andra fram före mig och jag ser det kloka i att lägga mig ner och ta det lite lugnt.
Folk strömmar till och ambulans inkallas.Smärta i axel/nyckelben och rygg. Får krage och en schtabil bår att ligga på för färden in till Södertälje. Röntken visar att allt är ok, får ligga kvar till 2000 för observation.
Resultat:
Personliga skador begränsade sig till 2st skrapade och mucho ömmande knän och en axel som ömmar som faen Så jag känner att jag kom riktigt lindrigt undan. Hjälmen fick sig en ordentlig smäll men jag känner ännu ingenting i huvud och nacke
Hojen fick lite skavanker oxå.. har inte kollat så noga men i princip allt som stack upp ovanför styret är ordenligt skrapat eller kapat
dvs, instrument, flyscreen, backspeglar, bromshandtag och bromsvätskebehållare.
Återkommer med bilder imorgon om jag klarar av att ta mig ner till garaget.
Mängder med tack till alla som hjälpte till eller bara fanns där för moraliskt stöd! ingen nämd ingen glömd
over and out!