Varför får jag huvudvärk ?

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
54
Jag kliver upp i 6 tiden på vardagar och yrar iväg till jobbet. Men på helgerna så sover man ju någon timme till, idag klev jag ur sängen vid 9 och nu har jag jordens pannknack och känner mig helt slut det slår aldrig fel samma visa varenda helg :gnissla
Vad är det för fel ? Jag har inte druckit heller

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Olsson skrev:
2141964 Jag kliver upp i 6 tiden på vardagar och yrar iväg till jobbet. Men på helgerna så sover man ju någon timme till, idag klev jag ur sängen vid 9 och nu har jag jordens pannknack och känner mig helt slut det slår aldrig fel samma visa varenda helg :gnissla

Så har jag också. Helt mysko, blir alltid så när jag har sovit längre än jag brukar :va

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
2fast4hjo skrev:
2141992 Dricker man kaffe på jobbet vid någorlunda regelbundna tider kan man få ont i hövet när man inte gör detta/dricker senare då kroppen är van vid detta.

Men jag som inte dricker kaffe då :va

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag hade lite så förut men nu så kliver jag upp vid 8-9 tiden o på vardagarna vid 0630 typ.
förr sov jag mer på helgerna.
tro de försvann när jag börja med skift arbete. hoppas de inte komma tibaks nu när man går dagtid :3freak

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
floodi skrev:
2142010 drick vatten..

Den myten är seglivad!

På vätskebrist så finns inte huvudvärk med som symtom. Däremot på övervätskning!

Sanning, men jag har för mig att jag fått skallebang när jag druckit för lite, men det är klart, huvudvärken kan ju ha kommit av tex hettan, och så tror man att det är vätskebristen.

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Olsson skrev:
2141964 Jag kliver upp i 6 tiden på vardagar och yrar iväg till jobbet. Men på helgerna så sover man ju någon timme till, idag klev jag ur sängen vid 9 och nu har jag jordens pannknack och känner mig helt slut det slår aldrig fel samma visa varenda helg :gnissla

bästa rådet är väl att sköta kosten och dricka mycket ( jaja inte för mycket i alla fall) , om du nu inte gör det vill säga.

äta lite vitaminpiller.. testa det om du har dåliga matvanor..

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
Olsson skrev:
2141979 Jag funderar på om det är att man dricker kaffe för "sent"
Så är det för mej iaf.. jag hinkar ordentligt med kaffe innan jobb... och när helgen kommer så vaknar jag med huvudvärk som ger med sig när den obligatoriska koffeindosen intagits.. Dvs man har abstinensbesvär...

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Är inne lite på samma linje som Alex... Kolla igenom om det är någon skillnad mellan vardagar och helger förutom att det blir nåogn xtra timmas sömn.
Skiljer det sig något åt mellan de helger du inte har något planerat och de helger som du har arslet fullt?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Har haft liknande, dock väldigt sällan numera. Kommer bara svagt om jag sover längre än behovet, så det får inte bli nåt ligga och dra sig utan helt enkelt kliva upp när man vaknar till. Det är när jag ligger och halvsover som huvudvärken kan komma, inte när jag sover ordenligt. Och det enda som hjälpt om värken slog till rejält var att kliva upp en haltimme/timme för att sen försöka sova ett par timmar igen, då var den borta när man vaknade. :3freak

Vad jag vet finns inget man kan göra innan läggdags för att motverka detta bortsett från att försöka få en så bra sömn som möjligt med allt vad det innebär och kliva upp istället för att dra sig.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Olsson skrev:

jo du har druckit kaffe, testa vara utan kaffe till samma tid som du vaknar på helgen, utan spöa på kollegor och vara allmänt grinig :rolleyes:

visst kan man få ont i huvet av sova länge men jag tippar kaffe, de e tunga grejer :gnissla

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
54
FreddaAbborre skrev:
2142155 Är inne lite på samma linje som Alex... Kolla igenom om det är någon skillnad mellan vardagar och helger förutom att det blir nåogn xtra timmas sömn.
Skiljer det sig något åt mellan de helger du inte har något planerat och de helger som du har arslet fullt?

Har jag klockan på ring och går upp liknande tid som en vardag är det inga problem, det är när jag sover ett par timmar till som jag känner mig helt färdig.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Skönt att det finns fler med samma problem. Om jag sover för länge får jag också ont i huvudet och allmänt seg.
Dricker lite vatten eftersom jag tror det är vätskebrist och hjälper inte det får det bli en värktablett, annars är hela dagen förstörd.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Bikerbitch skrev:
2142422 Skönt att det finns fler med samma problem. Om jag sover för länge får jag också ont i huvudet och allmänt seg.
Dricker lite vatten eftersom jag tror det är vätskebrist och hjälper inte det får det bli en värktablett, annars är hela dagen förstörd.

Samma här. Sover jag för länge får jag ont i huvet och blir allmänt seg.

Det måste ju finnas någon medicinsk förklaring till detta!??

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
54
Bikerbitch skrev:
2142422 Skönt att det finns fler med samma problem. Om jag sover för länge får jag också ont i huvudet och allmänt seg.

Det måste finnas nån lösning. :gnissla

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...