Dagens pryl! (laservarnare)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tänkte dela med mig, kanske med ett tips till er andra.

Fick hem 3 st laservarnare idag:)

2 st var 6bands laservarnare lite enklare och billigare och den 3e till mig (mc anpassad) med uttag för hörsnäcka så man kan höra varningen i örat.

Tyckte dom va lite coola ska bli roligt att se om dom funkar som dom ska....

Ska tydligen reagera på både kameraskåp och polisernas pistoler:D

Bifogat

• DSC01729.JPG
    DSC01729.JPG
    84.9 KB · Visningar: 285
  • DSC01730.JPG
    DSC01730.JPG
    84.2 KB · Visningar: 212
  • DSC01731.JPG
    DSC01731.JPG
    85.6 KB · Visningar: 202

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Fz1-N -08
kan det vara mina varnare kanske. :banana hade nog behövt 12bands i norge förra veckan. 6bands räcker inte mot deras skåp. menmen. hur kopplar du in 12bands-varnaren till mc:n!?? det får du minsann slänga upp en bild på sen när du satt den på hojen!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
bo$ken skrev:
2144266 Köpta var, adress ?

Genom kontakt i USA

kanske tar hem fler

Dagen pryl och dagens tabbe

Gick ut för att testa den i cigguttaget som jag har under cutsen (inte kopplat in själv) "Poff" sa den sen kom det rök (tror från varnaren) :huvet

Plockade isär den och tänkte fan nu brände jag väll skiten:D men så gick jag över till bilen och testade den och allt verkade funka :3freak

Fanns city läge eller landsväg (är väll säkert olika känsliga) mute så man kan få tyst på den om man blir stannad och på min den lite värre fanns det uttag för hörsnäcka som jag skrev, så man kan höra varningen som man kanske inte annars gör då det låter så mycket på mc:)

Tänkte ut och köra för fort mot kamera nu få se om den låter........

edit:
Dom 6bands laservarnarna som ligger på bordet är samma som denna:
http://www.danmobility.se/product.asp?c=688270683&n=1199147587&pn=1285816577

Dock fick jag bättre priser :tuttar

Last edited:

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Fz1-N -08
Mr Helmut skrev:
2144347 Genom kontakt i USA

kanske tar hem fler

Dagen pryl och dagens tabbe

Fanns city läge eller landsväg (är väll säkert olika känsliga) mute så man kan få tyst på den om man blir stannad och på min den lite värre fanns det uttag för hörsnäcka som jag skrev, så man kan höra varningen som man kanske inte annars gör då det låter så mycket på mc:)

Tänkte ut och köra för fort mot kamera nu få se om den låter........

du behöver inte köra för fort för att den ska låta bara så du vet :hihi
city-läget är mycket bra om man är i större städer. annars varnar den för varenda trafikljus. lite irriterande

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Lycka till. Det sitter väl inga kameror i de där skåpen. Inte de på E18 runt Karlstad iaf. Jag har kört för fort där många gånger och det har inte hänt ett skit... Fast lasern kanske alltid är aktiv oavsett om det sitter kamera i skåpet eller ej..

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Mr Lang skrev:
2144364 Lycka till. Det sitter väl inga kameror i de där skåpen. Inte de på E18 runt Karlstad iaf. Jag har kört för fort där många gånger och det har inte hänt ett skit... Fast lasern kanske alltid är aktiv oavsett om det sitter kamera i skåpet eller ej..

haha får väll åka längre för att testa då:D

edit skulle ju kunna ta hem några till (dock inte gruppköp så jag får swedie på mig:D)

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Mr Helmut skrev:
2144369 haha får väll åka längre för att testa då:D

edit skulle ju kunna ta hem några till (dock inte gruppköp så jag får swedie på mig:D)

Gör gärna det. Det är ju inte fel att åka lite hoj. Jag vet inte om dom nya skåpen på 45:an upp mot Sunne har kommit upp än. Där ska det ju sättas upp skåp av den nya sorten. Dom sitter det väl alltid kameror i? Pröva där!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
WetWilly skrev:
2144265 kan det vara mina varnare kanske. :banana hade nog behövt 12bands i norge förra veckan. 6bands räcker inte mot deras skåp. menmen. hur kopplar du in 12bands-varnaren till mc:n!?? det får du minsann slänga upp en bild på sen när du satt den på hojen!

testade att sätta dit den

tror de blir såhär under rutan inklämd mellan instrumenten eller fast satt med sugpropparna. Tror jag köper skarv sladd till hörsnäcka och drar bak till sadeln för att kunna dra upp i hjälmen eller i framkant av tanken för att nå hjälmen (hur gör ni touring snubbar med com radio?)

Lugnar mig lite med att instalera väntar på ett nytt kåpglas från s-racing som är högre då kanske man får mera plats annars är de ju bara att dra fram ett cigguttag och gömma snyggt under någon kåpa, får väll fixa bilder senare i veckan då de är färdigt:)

ena monteringen tryckte ja dit med sugpropp andra bara pressade mellan instrumentering och kåpglas

Bifogat

• DSC01732.JPG
    DSC01732.JPG
    85.6 KB · Visningar: 243
  • DSC01733.JPG
    DSC01733.JPG
    86 KB · Visningar: 191
  • DSC01734.JPG
    DSC01734.JPG
    75.1 KB · Visningar: 186
  • DSC01735.JPG
    DSC01735.JPG
    66.9 KB · Visningar: 130
  • DSC01736.JPG
    DSC01736.JPG
    76.7 KB · Visningar: 135
  • DSC01737.JPG
    DSC01737.JPG
    66.8 KB · Visningar: 134
Last edited:

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Kör själv med Blinder laserstörare/varnare funkar mkt bättre än de som endast varnar då man har tid på sig att skata ner när man blir beskjuten.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Har själv använt Cobra varnare som du har för bil i flera år, funkar hyfsat förutom i stadstrafik. Ger så innehelsikes av varningar på larm o dylikt.

Hursomhelst, de funkar inte med poliser med videofilmsutrustning. Egen personlig erfarnenhet på E4:an där de klockade mig på 240 km/h :död

Det var en nyhet att Cobra hade för MC, tackar för tipset.

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Mr Helmut skrev:
2144805 testade att sätta dit den

tror de blir såhär under rutan inklämd mellan instrumenten eller fast satt med sugpropparna. Tror jag köper skarv sladd till hörsnäcka och drar bak till sadeln för att kunna dra upp i hjälmen eller i framkant av tanken för att nå hjälmen (hur gör ni touring snubbar med com radio?)

Lugnar mig lite med att instalera väntar på ett nytt kåpglas från s-racing som är högre då kanske man får mera plats annars är de ju bara att dra fram ett cigguttag och gömma snyggt under någon kåpa, får väll fixa bilder senare i veckan då de är färdigt:)

Mörkt kåpglas då kan du ju glömma att laservarnaren löser ut....

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
slangarn skrev:
2144820 Mörkt kåpglas då kan du ju glömma att laservarnaren löser ut....

jaså tror du det.... testat?

Jag ska då testa dock börjar jag pilla först då jag fått mitt nya kåpglas

annars får man väll montera den under lycktan och bara ta upp en hörsnäcka till hjälmen så man inte ser vad som tjuter utan bara kan höra varningen

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024