Förbannade POLLEN!!!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Fan jag håller på att avlida....kan inte sova, ögonen kliar, näsan rinner konstant, det piper i lungorna när jag andas, det kliar i halsen & öronen...

Nån mer som lider av denna skit?? :huvet

(Det är effektfullt att nysa ut en laddning slem i hjälmen....) :näsblod
 

jente

Guest
HönaPower skrev:
2144999 Fan jag håller på att avlida....kan inte sova, ögonen kliar, näsan rinner konstant, det piper i lungorna när jag andas, det kliar i halsen & öronen...

Nån mer som lider av denna skit?? :huvet

(Det är effektfullt att nysa ut en laddning slem i hjälmen....) :näsblod

Har lite samma problem...ögona kliar som fan :huvet :huvet Och det har varit ca 5 år sist jag hade problem med pollen :fatta! :fatta! :fatta!
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Kunde du inte gjort en poll också, det hade ju varit höjden av humoristiskitet. :(

Jag har för övrigt inga pollenproblem, verkar väldigt jobbigt. Föds man med pollenallergi eller kan man få det barasådär?
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Förr har jag aldrig haft besvär med pollen, förra året va det ytterst lite, iår är det sjukt, kestine hjälper inte ett piss, va nere på hälsan och dom sa att jag skulle köra kestine och nån jäkla nässpray, kalaset kostade 280 kr och lär inte hjälpa ett skit, känns det som...
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
Tjet skrev:
2145013 Kunde du inte gjort en poll också, det hade ju varit höjden av humoristiskitet. :(

Jag har för övrigt inga pollenproblem, verkar väldigt jobbigt. Föds man med pollenallergi eller kan man få det barasådär?

jag fick all min allergi vid 10 års ålder.. typ pälsdjur, pollen etc.
men som tur är håller det på att växa bort.. har knappt kännt nått de senaste åren, det brukar handla om en eller 2 dar per år...

men jag vet hur skiten känns och vilken panik man får :(
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Ja nu är det riktigt illa. Har fått stanna hemma idag för att hålla mig inomhus. Hela helgen var rent förskräcklig men nu känns det som att det börjar bli bättre så länge man inte går ut. Jag skulle tro att detta är den värsta veckan och sen är det i princip över.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Check this out

Mitt X hade sjuk pollen allergi och jag brukade greja en spruta åt honom som gjorde susen hela säsongen. Det är ett kortison preparat som används som används till leder, men den har ett annat användningsområde för just hösnuva.

Kenalog är handelsnamnet (här och i USA) och generiska namnet är Triamcinolone. Det ges via intramuskulär injektion (skinkan :brynad ) och funkar kanoners :tummenupp. Det är receptbelagt här så jag skulle tro att det är det hemma med.

Värt att kolla upp :tummenupp

:nurse
 
Last edited by a moderator:

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Har själv varit allergisk sedan man var 7-8år... käkat kestine, clarityn o div annan skit som inte hjälper öht. I år tog jag nån spruta som jag hört folk lovordat (som man f.ö fick i röven (läs ena skinkan :gnissla )). Den hjälper faktiskt jäkligt bra.. nu minns jag inte riktigt vad den heter, bara att den kostade 112kr :tomten
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Tias skrev:
2145131 Har själv varit allergisk sedan man var 7-8år... käkat kestine, clarityn o div annan skit som inte hjälper öht. I år tog jag nån spruta som jag hört folk lovordat (som man f.ö fick i röven (läs ena skinkan :gnissla )). Den hjälper faktiskt jäkligt bra.. nu minns jag inte riktigt vad den heter, bara att den kostade 112kr :tomten

Skulle tro att det är den jag menar också..i skinkan..et voila..no more snot
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Jag använder Rhinocort Aqua.. Det tycker jag fungerar kanon!

Synd bara att man inte är smart nog att använda skiten innan man börjar må piss...
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Nursey skrev:
2145119 Mitt X hade sjuk pollen allergi och jag brukade greja en spruta åt honom som gjorde susen hela säsongen. Det är ett kortison preparat som används som används till leder, men den har ett annat användningsområde för just hösnuva.

Kenalog är handelsnamnet (här och i USA) och generiska namnet är Triamcinolone. Det ges via intramuskulär injektion (skinkan :brynad ) och funkar kanoners :tummenupp. Det är receptbelagt här så jag skulle tro att det är det hemma med.

Värt att kolla upp :tummenupp

:nurse
Min mamma tog sån spruta och det hjälpte kanon för henne, jag knallade ner till hälsan idag i hopp om att få en sån spruta med, kestine o sånt har inte hjälpt ett skit för mig känns det som... men då börjar hon gnälla o det lät ungefär som att man skulle dö ifall man tog den sprutan, hon snackade nått om benskörhet..?? Fick iaf tips om nån nässpray som va svindyr, men den lär väll inte hjälpa ett skit, så det blir väll o stanna inne o sova bort dagarna tills pollen försvinner typ...

Men du rekomenderar alltså sprutan? Ger man sig fan på att man vill ha en sån så får man väll säkert det, för helgen har varit sjukt jobbig, och nu har jag praktik en vecka frammåt, rätt krävande arbete vilket jag inte lär fixa så bra, är ju helt slut... Vill dessutom göra bra ifrån mig så jag ökar min chans att få jobb där över sommaren så jag har råd att åka hoj...
 

Jonathan

Guest
Nursey skrev:
2145119 Mitt X hade sjuk pollen allergi och jag brukade greja en spruta åt honom som gjorde susen hela säsongen. Det är ett kortison preparat som används som används till leder, men den har ett annat användningsområde för just hösnuva.

Kenalog är handelsnamnet (här och i USA) och generiska namnet är Triamcinolone. Det ges via intramuskulär injektion (skinkan :brynad ) och funkar kanoners :tummenupp. Det är receptbelagt här så jag skulle tro att det är det hemma med.

Värt att kolla upp :tummenupp

:nurse

Den där sprutan tror jag du njöt av att ge ? :gnissla
 

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
NSR_Martin skrev:
2145243 Min mamma tog sån spruta och det hjälpte kanon för henne, jag knallade ner till hälsan idag i hopp om att få en sån spruta med, kestine o sånt har inte hjälpt ett skit för mig känns det som... men då börjar hon gnälla o det lät ungefär som att man skulle dö ifall man tog den sprutan, hon snackade nått om benskörhet..?? Fick iaf tips om nån nässpray som va svindyr, men den lär väll inte hjälpa ett skit, så det blir väll o stanna inne o sova bort dagarna tills pollen försvinner typ...

Men du rekomenderar alltså sprutan? Ger man sig fan på att man vill ha en sån så får man väll säkert det, för helgen har varit sjukt jobbig, och nu har jag praktik en vecka frammåt, rätt krävande arbete vilket jag inte lär fixa så bra, är ju helt slut... Vill dessutom göra bra ifrån mig så jag ökar min chans att få jobb där över sommaren så jag har råd att åka hoj...


Jag ringde till familjeläkaren och sa att min skitpollenallergimedicin inte hjälper så värst och att jag bara ska ha en spruta nu för att testa om det hjälper bättre. "Visst" blev svaret och så åkte man upp och fick den :)
Olika läkare säger olika tydligen. Till mig sa dom inget om några biverkningar.. även fast jag frågade.
Men men.. finns säkert något onyttigt med kortison (muskelnedbrytande?)
Ge dig fan på att du ska ha den så får du den säkert.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Tias skrev:
2145267 Jag ringde till familjeläkaren och sa att min skitpollenallergimedicin inte hjälper så värst och att jag bara ska ha en spruta nu för att testa om det hjälper bättre. "Visst" blev svaret och så åkte man upp och fick den :)
Olika läkare säger olika tydligen. Till mig sa dom inget om några biverkningar.. även fast jag frågade.
Men men.. finns säkert något onyttigt med kortison (muskelnedbrytande?)
Ge dig fan på att du ska ha den så får du den säkert.
Hjälpte sprutan för dig då...?
Varför är dom så sega med att ge folk sprutor?? Alla verkar jättenöjda med dom och några farliga biverkningar kan det ju inte finnas, då skulle ju inte sprutan finnas..??
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
NSR_Martin skrev:
2145243 Min mamma tog sån spruta och det hjälpte kanon för henne, jag knallade ner till hälsan idag i hopp om att få en sån spruta med, kestine o sånt har inte hjälpt ett skit för mig känns det som... men då börjar hon gnälla o det lät ungefär som att man skulle dö ifall man tog den sprutan, hon snackade nått om benskörhet..?? Fick iaf tips om nån nässpray som va svindyr, men den lär väll inte hjälpa ett skit, så det blir väll o stanna inne o sova bort dagarna tills pollen försvinner typ...

Men du rekomenderar alltså sprutan? Ger man sig fan på att man vill ha en sån så får man väll säkert det, för helgen har varit sjukt jobbig, och nu har jag praktik en vecka frammåt, rätt krävande arbete vilket jag inte lär fixa så bra, är ju helt slut... Vill dessutom göra bra ifrån mig så jag ökar min chans att få jobb där över sommaren så jag har råd att åka hoj...

Jag skulle inte vänta en sekund. Kör på. Varför hålla på med en massa tabletter när denna grejar det i ett svep. Sedan kan du tjoffa upp ett Björkhänge i vardera näsborren nästan ;) utan problem (SKOJAR!!!)

Jonathan skrev:
2145258 Den där sprutan tror jag du njöt av att ge ? :gnissla

Det var då vi var tillsammans..och man måste gnugga lilla rumpan efteråt så att det absorberas ordentligt, så visst..det var helt okej. Hade han fått den idag däremot hade den kanske slintit och fastnat någon annanstans..där han kunde gnugga själv ;) (det är han väl fö expert på vid detta laget) :katt
 
Last edited by a moderator:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Haha...
Trodde du va lack på alla pollar... (omröstningar...)
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
HönaPower skrev:
2144999 Fan jag håller på att avlida....kan inte sova, ögonen kliar, näsan rinner konstant, det piper i lungorna när jag andas, det kliar i halsen & öronen...

Nån mer som lider av denna skit?? :huvet

(Det är effektfullt att nysa ut en laddning slem i hjälmen....) :näsblod

Har precis samma problem, i natt var den värsta hittills. Vaknade hela tiden av att hela halsen kliade och ögonen likaså. Täppt i näsan som aldrig förr vilket ytterligare är en faktor som gör att det inte går att sova. Känns som om man kvävs om man inte sover med öppen mun (vilket jag inte gillar att göra).

Synd att de riktigt bra pollenmedicinerna är så sjukt dyra.. eller någon som har bra tips på relativt billig mirakelmedicin?

Edit: Såg nyss om mirakelsprutan... Lätt att jag ska höra med syster yster på närmsta vårdcentral om hon/han vill ge mig en sådan mot en peng.


FreddaAbborre skrev:
2145460 Haha...
Trodde du va lack på alla pollar... (omröstningar...)


Hahaha, jag trodde precis samma sak :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top