Uppdaterad Stulen Hayabusa Tyresö *SATAN*

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Följande är ett utdrag från ett mail jag fick från min kontakt på Folksam. Initialt tycker jag det låter väldigt bra. Jag har skickat bilder på tre olika annonser på blocket på liknande hojar. Priset på dessa ligger i spannet 72.000:- - 78.000:-. Ska bli intressant att höra deras bud.

"För att denna process skall gå snabbt är det bra om även du nu på ditt håll gör en marknadsundersökning,
så att ni snabbare kan komma överens om ett värde."

Fortsättning följer.

orginaltråden.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=117161

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
När jag blev av med min TL förra året så fanns det 3 beggad på annons mellan 57-63' och jag fick 63' - självrisk såklart :)

Så se till att speca upp allt ev. tillbehör som du hade.

//TwinSucker

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
TwinSucker skrev:
2155139 ...Så se till att speca upp allt ev. tillbehör som du hade.
//TwinSucker
...men var inte så säker på att du får ut några pengar för dom...
Se tråd om vad som hände mig...

Lycka Till!

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
hansome skrev:
2155407 ...men var inte så säker på att du får ut några pengar för dom...
Se tråd om vad som hände mig...

Lycka Till!

Alla fb har nog sitt sett att se på vad gäller ersättning av utrusting/styling/helsystem "whatever". Uppdaterar tråden när jag vet mer.

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Hoj
yamaha R1 -99
suzuki01 skrev:
2155011 Följande är ett utdrag från ett mail jag fick från min kontakt på Folksam. Initialt tycker jag det låter väldigt bra. Jag har skickat bilder på tre olika annonser på blocket på liknande hojar. Priset på dessa ligger i spannet 72.000:- - 78.000:-. Ska bli intressant att höra deras bud.

"För att denna process skall gå snabbt är det bra om även du nu på ditt håll gör en marknadsundersökning,
så att ni snabbare kan komma överens om ett värde."

Hej, försäkringbolaget ska kontakta mig inom några veckor angående den ersättning jag ska få för min R1 -99 som blev stulen. Har du några tips eller något jag bör tänka på nu när de ger mig ett bud. Jag är egentligen inte alls intreserad av pengarna de ska ge mig utan, jag vill kunna köpa en livärdig R1 igen.......

ledsen om jag använder din tråd till mina egna frågor....Hoppas du kan skriva en rad eller tvåååå :Bugar :Bugar

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
alisheik skrev:
2155834 ledsen om jag använder din tråd till mina egna frågor....Hoppas du kan skriva en rad eller tvåååå :Bugar :Bugar
Läs denna tråd: Uppdatering - Stulen Hayabusa som iofs är från förra året, men som innehåller en hel del matnyttigt. Den är lång, men värd att läsa. Dom är inte lätta att ha att göra med :huvet :gnissla

Lycka Till!
/hansome - numera stolt ägare av en nollfemma

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
hansome skrev:
2155909 Läs denna tråd: Uppdatering - Stulen Hayabusa som iofs är från förra året, men som innehåller en hel del matnyttigt. Den är lång, men värd att läsa. Dom är inte lätta att ha att göra med :huvet :gnissla

Lycka Till!
/hansome - numera stolt ägare av en nollfemma
Jag specade upp allt jag lagt ner på hojjen. La fram kvitton...
Fick ut så jag gick plus *+/- noll med vad jag lagt ut på tillbehör...
Dock fick betala självrisk ¨på släpvagnen samt fick pynta ett depåstöd jag lånat genom en polare åt killen som samåkde med mig vid tillfället...

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Besiktningsmannen från Folksam ringde upp mig idag och frågade lite om vad jag tyckte den var värd osv. Vi pratade lite och han tyckte att vi ungefär låg i samma nivå vad det gäller ersättning(jag hänvisade till annonser på blocket). I morgon ska jag få slutgiltigt besked.
Känns fortfarande jättebra och det verkar lösa sig smidigt. Och det verkar som om jag får mina pengar i princip direkt, eller högst några dagar efter dom 30 dagarna som hojen ska vara borta har gått. :tummenupp
(För dom som inte vet har jag såklart skickat in alla orginalkvitton på saker jag stylat/fixat med hojen, nycklar, kvitto på själva mc-köpet reg-bevis etc.)
/ Jörgen

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
suzuki01 skrev:
2165444 Besiktningsmannen från Folksam ringde upp mig idag och frågade lite om vad jag tyckte den var värd osv. Vi pratade lite och han tyckte att vi ungefär låg i samma nivå vad det gäller ersättning(jag hänvisade till annonser på blocket). I morgon ska jag få slutgiltigt besked.
Känns fortfarande jättebra och det verkar lösa sig smidigt. Och det verkar som om jag får mina pengar i princip direkt, eller högst några dagar efter dom 30 dagarna som hojen ska vara borta har gått. :tummenupp
(För dom som inte vet har jag såklart skickat in alla orginalkvitton på saker jag stylat/fixat med hojen, nycklar, kvitto på själva mc-köpet reg-bevis etc.)
/ Jörgen
Skönt att höra att det löser sig på ett relativt bra sätt och att du känner dig nöjd (om man nu kan känna så... :confused: )
Det verkar som att ryktet om att Folksam sköter sådant här på ett bra och schysst sätt stämmer.
Lycka Till!
//hansome

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Tar bolagen nån hänsyn till säsong?
Om man blir av med hojen i November så får man 5000~ mindre?
:va

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Idag fick jag det slutgiltiga beskedet. Det låg 3000 kr under mitt tänka lägstabud. Lät lite missnöjd och försökte argumentera till min fördel. Folksam-mannen höjde då budet med 3000 kr så det hamnade på min "lägstanivå". Antar att jag får vara "nöjd". Får ju betala dom 8000 kr i självrisk hursomhelst. 3000 i grundsjälvrisk + 5000 för att jag ej hade den i garage.
Pengarna kommer betalas ut nästan på dagen 30 dagar efter stölden anmäldes :)

Slutrapport: Trevliga handläggare, raka besked, ej omöjliga, rimlig ersättning. :)

Snart så ses vi på vägarna igen :yoparty

/ Jörgen

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
suzuki01 skrev:
2168037 Idag fick jag det slutgiltiga beskedet. Det låg 3000 kr under mitt tänka lägstabud. Lät lite missnöjd och försökte argumentera till min fördel. Folksam-mannen höjde då budet med 3000 kr så det hamnade på min "lägstanivå". Antar att jag får vara "nöjd". Får ju betala dom 8000 kr i självrisk hursomhelst. 3000 i grundsjälvrisk + 5000 för att jag ej hade den i garage.
Pengarna kommer betalas ut nästan på dagen 30 dagar efter stölden anmäldes :)

Slutrapport: Trevliga handläggare, raka besked, ej omöjliga, rimlig ersättning. :)

Snart så ses vi på vägarna igen :yoparty

/ Jörgen

Bra att det kan funka ibland iaf. Jaha vad blir det nurå, en Busa igen eller?

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
bo$ken skrev:
2168046 Bra att det kan funka ibland iaf. Jaha vad blir det nurå, en Busa igen eller?

Det lutar åt en ny busa, men jag är inte omöjlig. Kan tänka mig en blackbird oxå. Några som har erfarenhet och testat bägge??
Jämförelse mottages tacksamt.

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Bra att allt löste sig snabbt iaf :tummenupp . Du bör prova en Blackbird - Busa har du kört och kommer ihåg att den var kul :D . Allt jag redan läste om dessa båda hojar gjorde att valet var enkelt för mig - provkörde aldrig Hondan - det man kan läsa var ex att S var aggressivare, mera aktiv körning, mindre touring sittställninig osv - Hondan mjuk, rakare sittställning (touring) osv - kändes inte så intressant - har inte ångrat valet en sekund :yoparty . Har dock ägt en CBR1000F 89 som jag köpte ny och den stämmer ganska bra in på Blackbird beskrivningen också vilket inte kändes så kul :3freak . Men det är bara att provköra.//R

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln