STöld av husaberg

MR. SCH

Mr sch
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
R1 03
Min kompis fickn igår sin husaberg motard 05:a stulen i åsele. en kille som sas kom från sundsvall kom å provkörde den. han drog iväg å kom aldrig tillbaka. Han lämnade kvar en stulen bil som var snodd i örnsköldsviK. Har någon sett en blågul husaberg uppe i norrland med nån skum förare kontakta mig /johan 0730500704 DETTA ÄR JU FÖRJÄVLIGT!!

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
MR. SCH skrev:
2159205 Min kompis fickn igår sin husaberg motard 05:a stulen i åsele. en kille som sas kom från sundsvall kom å provkörde den. han drog iväg å kom aldrig tillbaka. Han lämnade kvar en stulen bil som var snodd i örnsköldsviK. Har någon sett en blågul husaberg uppe i norrland med nån skum förare kontakta mig /johan 0730500704 DETTA ÄR JU FÖRJÄVLIGT!!

fy fan va ruttet... :mad:
det är nog fan bara att kräva pengar i näven innan provkörning som kan få bort dessa stölder

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Släng in en tråd i Stulet/upphittat, sen kan reg.nr och features hjälpa ganska bra.

Ionizer

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
zx-6r 95, cr250r 91, DBS-Zafir 67
Nu när den annonseras igen på blocket står det inte ett ord om att den varit stulen. Dålig stil tycker jag..

"Husaberg fe650e i mycket fint sick.
Enbart inkörd körd ca 9 timmar,60 mil ingen bana."

"I övrigt är hojen i ny skick."

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Ionizer skrev:
2199146 Nu när den annonseras igen på blocket står det inte ett ord om att den varit stulen. Dålig stil tycker jag..

Länk?, är det samma då?

reddevil

Off/On-road
Gick med
6 May 2006
Hoj
BMW GS 1200 Adv.
Folkezx9r skrev:
2199501 Troligtvis denna : http://www.blocket.se/vi/8368586.htm?ca=18_s
Men vad som säger att det skulle vara samma hoj vet jag inte ?????

Tittar man på ena bilden så ser man lite av regnr. och man ser tydligt en 0:a i slutet på andra raden iallafall.. Tycker det ser ut som ett W på första raden men resten går inte riktigt att se..

Jag skulle iallafall VERKLIGEN kontakta polisen för denna annons.. alldeles för mycket "slump" över allt för att inte kolla upp.

reddevil

Off/On-road
Gick med
6 May 2006
Hoj
BMW GS 1200 Adv.
Smirre skrev:
2199640 Ser absolut ut som det står WZH520...

Visst skulle det kunna vara det men det finns mååånga kombinationer till som det skulle vara och det finns ju faktiskt en chans att samma handlare beställde in flera husaberg med samma färgkombination och att han får då WZH560 oxå på en likadan är ingen ovanlighet, utan nästan en säkerhet..

Men det är fort. lite väl stor "slump" för att inte vara misstänksam

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ionizer skrev:
2199146 Nu när den annonseras igen på blocket står det inte ett ord om att den varit stulen. Dålig stil tycker jag..

har den blivit upphittad :va :confused: eller är den ute av han som snodde den :confused:

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Smirre skrev:
2199640 Ser absolut ut som det står WZH520...

Håller med där...

Det enda jag är tveksam på är Z´at, eftersom den bokstaven syns dåligt från sidan.

Annars kan jag utläsa både "W" och "H" och "520" där..

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Ring polisen!

Inte mycket att tveka på!
I värsta fall åker dom dit och ser att allt är ok. Det är väl inte så farligt!?

I annat fall så åker jäveln dit!
:brinnerup

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
fan e det frågan om! falkar e väl inga flockdjur :confused: kan inte urskilja nånting alls

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Hoj
800, blåsvart
Det går att utläsa WZH 520! Ring polisen... eventuellt åk dit med 3-4 polare, kolla ramnumret. Med säkerhet är det bortslipat. Eller kanske inte förresten, dom verkar ju rätt självsäkra... :rolleyes: :huvet

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Kom att tänka på två saker:

Först och främst, vad är det som får oss att tro att det är tjuvarnas annons och inte ägarens? :confused:

Om det är ägarens: Hur kommer det sig att du har slicks och aldrig har kört den på bana. :va

Jag lider med ägaren och ska hålla ögonen öppna här i Linköping denna veckan och i Falun resten av sommarn.
Hata tjuvar! :mad: :mad: :mad:

Ionizer

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
zx-6r 95, cr250r 91, DBS-Zafir 67
Om jag inte missuppfattat så är den upphittad och återlämnad, det är alltså den rätta ägaren som annonserar igen. Jag kan inte säga helt säker att det är samma hoj heller, men troligtvis.

Det jag anmärker på är att det inte står nåt i annonsen om att den varit stulen. Om jag vore köpare så är det definitivt information jag skulle vilja ha.

Om en husa tål att köras hårt, eller hur den nu har körts under tiden den var stulen, borde väl jag som köpare få avgöra? Att det står "Enbart inkörd" antyder att den bara körts lugnt (som väl rekomenderas under inkörning?) fastän den kan ha körts hur som helst uppskattningsvis 20mil (Åsele-Övik).

Pappren på bordet, annars är det bedrägeri!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning