Polisens oönskade uppmärksamhet...

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Har ni märkt att man får väldigt lätt onödig uppmärksamhet från lagens långa arm??

Skulle jag köra en Ural från -83 på E4 skulle snuten inte ens titta på en...
Kör jag däremot en ny/nyare sporthoj så lägger sig dom bakom en o "kollar upp" en... Mäter hastighet o ser om det möjligen saknas en reflex!!
O nog fan blir man stoppad titt som tät oxå med en massa dumma frågor.
-Du, den här ser ut att gå fort... (ja, inte fan e det ngn jävla eu-moppe iaf :gnissla )
-Är det din hoj (OBS att snuten står med mitt KK i handen o har redan "kollat upp" mig i 5km längs med E4:an) (-ehh, jo den e min... O undrar om dom har lässvårigheter)

Sen fortsätter det så i 5 min innan dom kommer på att jag är ej skyldig till ngt brott!!!

Jag åkte hem till mina föräldrar igår kväll med min corvette, det var ganska lugn trafik o jag satt o filosoferade när jag ser en polisbil kommer körandes i hög fart bakom mig...
Tittar på hastigheten o ser att jag kör 75km/h på (av underlig anledning en 50 sträcka, den utanför akalla mot hjulsta) OBS nu att jag har bilar bakom mig som kör lika FORT!!!
Dom kör upp bakom mig o "kollar upp" mig o stannar mig vid hjulstakorset...
(polisen) -Du, det där gick jättefort...!!!
(jag) - öhhh, nej det troj jag inte.
(polisen) -jo, du körde minst i 100Km/h
(jag) -ehh, NEJ absolut inte...
(polisen) -jo, för vi fick föra i 110km/h för att hinna fatt dig!!
(jag) -jo, jag såg att NI körde mkt fort!!
(polisen) -jag kan ta ditt kk om jag vill, för minst 90km/h...
(jag) -NEJ, det kan ni inte då jag INTE körde så fort...
(polisen) -det e din turdag idag, för vi hann inte mäta dig tillräckligt långt...
(jag) -jaha, tråkigt för er då (nu e jag riktigt irriterad)
(polisen) -e det din bil??? (obs att polisen har mitt kk i handen o har redan kollat upp mig!!!)
(jag) -jo, den e min

Polisen ber om ett utandningsprov o lämnar tillbaka kk o sticker där ifrån!!!

Grejen e att om jag kör min volvo kollar aldrig polisen på en...
Men kör man sporthoj lr sportbil ska dom nog fan "kolla en"

Det e bra med kontroller men bara för att man kör ngt anorlunda ska man ej bli föremål för extra granskning.

Vad tycker ni??
E det rätt, lr blir vi "trakaserade" av svenskt rättsväsende???

Har ni råkat ut för liknande...


OBS, det e VANLIGT förekommande (iaf för mig)



.../Yoshi
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Jepp, farsan och jag var ute och körde en gång. Jag på sporthoj och han på en ER-5, jag i skinnställmm, han i goretexställ... Vem kollade dem upp mest, gick runt hojen, flera frågor, tittade lite surt på mig osv osv :mad: Farsan fick visa sitt körkort sen var det bra med det. Vi snackar om orättvis behandling. Kan tillägga att vi inte gjort ngn olaglig trafikförseelse. Så ja på frågan, har blivit behandlad på samma sätt.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Saken är nog den att Polisen borde kolla upp alla rostiga bilvrak och alla äldre blyslädar till hojar istället. DÅ skulle de hitta en hel del trafikfaror. Att kolla nya sporthojar o nya sportbilar som oftast ägs av motorintresserade som vårdar sina fordon är bara löjligt. Inte bara löjligt utan även ett sju jäklans resurs-slöseri. Använd mina surt förvärvade skattepengar till något nyttigt istället som t ex att jaga bus. Men det vågar kanske inte morsgrisarna i vår poliskår.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
El Garto skrev:
2178431 Att kolla nya sporthojar o nya sportbilar som oftast ägs av motorintresserade som vårdar sina fordon är bara löjligt. Inte bara löjligt utan även ett sju jäklans resurs-slöseri. Använd mina surt förvärvade skattepengar till något nyttigt istället som t ex att jaga bus.
Jag tycker personligen att det är bra att dom kollar upp att hojen inte är stulen. Det försvinner allt för många nya och dyra sporthojar här i landet.
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Yoshi_gixxeRR skrev:
2178408 Har ni märkt att man får väldigt lätt onödig uppmärksamhet från lagens långa arm??

Skulle jag köra en Ural från -83 på E4 skulle snuten inte ens titta på en...
Kör jag däremot en ny/nyare sporthoj så lägger sig dom bakom en o "kollar upp" en... Mäter hastighet o ser om det möjligen saknas en reflex!!
O nog fan blir man stoppad titt som tät oxå med en massa dumma frågor.
-Du, den här ser ut att gå fort... (ja, inte fan e det ngn jävla eu-moppe iaf :gnissla )
-Är det din hoj (OBS att snuten står med mitt KK i handen o har redan "kollat upp" mig i 5km längs med E4:an) (-ehh, jo den e min... O undrar om dom har lässvårigheter)

Sen fortsätter det så i 5 min innan dom kommer på att jag är ej skyldig till ngt brott!!!

Jag åkte hem till mina föräldrar igår kväll med min corvette, det var ganska lugn trafik o jag satt o filosoferade när jag ser en polisbil kommer körandes i hög fart bakom mig...
Tittar på hastigheten o ser att jag kör 75km/h på (av underlig anledning en 50 sträcka, den utanför akalla mot hjulsta) OBS nu att jag har bilar bakom mig som kör lika FORT!!!
Dom kör upp bakom mig o "kollar upp" mig o stannar mig vid hjulstakorset...
(polisen) -Du, det där gick jättefort...!!!
(jag) - öhhh, nej det troj jag inte.
(polisen) -jo, du körde minst i 100Km/h
(jag) -ehh, NEJ absolut inte...
(polisen) -jo, för vi fick föra i 110km/h för att hinna fatt dig!!
(jag) -jo, jag såg att NI körde mkt fort!!
(polisen) -jag kan ta ditt kk om jag vill, för minst 90km/h...
(jag) -NEJ, det kan ni inte då jag INTE körde så fort...
(polisen) -det e din turdag idag, för vi hann inte mäta dig tillräckligt långt...
(jag) -jaha, tråkigt för er då (nu e jag riktigt irriterad)
(polisen) -e det din bil??? (obs att polisen har mitt kk i handen o har redan kollat upp mig!!!)
(jag) -jo, den e min

Polisen ber om ett utandningsprov o lämnar tillbaka kk o sticker där ifrån!!!

Grejen e att om jag kör min volvo kollar aldrig polisen på en...
Men kör man sporthoj lr sportbil ska dom nog fan "kolla en"

Det e bra med kontroller men bara för att man kör ngt anorlunda ska man ej bli föremål för extra granskning.

Vad tycker ni??
E det rätt, lr blir vi "trakaserade" av svenskt rättsväsende???

Har ni råkat ut för liknande...


OBS, det e VANLIGT förekommande (iaf för mig)



.../Yoshi
Du får gå med i ABATE :)
 

Gasglad&Full

$€$€$€$€$€$
Gick med
19 Dec 2004
Ort
I din flickväns bäver
Hoj
8=====D
Yoshi_gixxeRR skrev:
2178408 Har ni märkt att man får väldigt lätt onödig uppmärksamhet från lagens långa arm??

Skulle jag köra en Ural från -83 på E4 skulle snuten inte ens titta på en...
Kör jag däremot en ny/nyare sporthoj så lägger sig dom bakom en o "kollar upp" en... Mäter hastighet o ser om det möjligen saknas en reflex!!
O nog fan blir man stoppad titt som tät oxå med en massa dumma frågor.
-Du, den här ser ut att gå fort... (ja, inte fan e det ngn jävla eu-moppe iaf :gnissla )
-Är det din hoj (OBS att snuten står med mitt KK i handen o har redan "kollat upp" mig i 5km längs med E4:an) (-ehh, jo den e min... O undrar om dom har lässvårigheter)

Sen fortsätter det så i 5 min innan dom kommer på att jag är ej skyldig till ngt brott!!!

Jag åkte hem till mina föräldrar igår kväll med min corvette, det var ganska lugn trafik o jag satt o filosoferade när jag ser en polisbil kommer körandes i hög fart bakom mig...
Tittar på hastigheten o ser att jag kör 75km/h på (av underlig anledning en 50 sträcka, den utanför akalla mot hjulsta) OBS nu att jag har bilar bakom mig som kör lika FORT!!!
Dom kör upp bakom mig o "kollar upp" mig o stannar mig vid hjulstakorset...
(polisen) -Du, det där gick jättefort...!!!
(jag) - öhhh, nej det troj jag inte.
(polisen) -jo, du körde minst i 100Km/h
(jag) -ehh, NEJ absolut inte...
(polisen) -jo, för vi fick föra i 110km/h för att hinna fatt dig!!
(jag) -jo, jag såg att NI körde mkt fort!!
(polisen) -jag kan ta ditt kk om jag vill, för minst 90km/h...
(jag) -NEJ, det kan ni inte då jag INTE körde så fort...
(polisen) -det e din turdag idag, för vi hann inte mäta dig tillräckligt långt...
(jag) -jaha, tråkigt för er då (nu e jag riktigt irriterad)
(polisen) -e det din bil??? (obs att polisen har mitt kk i handen o har redan kollat upp mig!!!)
(jag) -jo, den e min

Polisen ber om ett utandningsprov o lämnar tillbaka kk o sticker där ifrån!!!

Grejen e att om jag kör min volvo kollar aldrig polisen på en...
Men kör man sporthoj lr sportbil ska dom nog fan "kolla en"

Det e bra med kontroller men bara för att man kör ngt anorlunda ska man ej bli föremål för extra granskning.

Vad tycker ni??
E det rätt, lr blir vi "trakaserade" av svenskt rättsväsende???

Har ni råkat ut för liknande...


OBS, det e VANLIGT förekommande (iaf för mig)



.../Yoshi

Blåa grisar har en förjävlig tro att dom är gud och kan göra vad fan dom vill!! Och i stort sätt är de så, men stå på er och spotta dom i ansiktet! 2-3 dagar i fyllescell gör inte så mycket!
 

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
RD 250 /RF 900
jo det har väl hänt att man blivit stoppad, en gång med hojen då de trode det var en mopped ??? (XT600)

Med bilen har jag blivit stoppad minst 20ggr och diverse diskusioner har utbrutit och det enda jag kan konstatera är ... skäller polisen och är as arg så kommer man inte att få böter, de har då troligen shablat på nått sätt och kan inte sätta dit dig, men om poliden kommer fram lungt och fint talar med klar och tydlig röst ... DÅ får du garanterat böter ..

ps. corvette är ingen sportbil .... :hihi :rofl
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Wiseguy skrev:
2178437 Jag tycker personligen att det är bra att dom kollar upp att hojen inte är stulen. Det försvinner allt för många nya och dyra sporthojar här i landet.


Det gör Polisen här i Helsingborg iaf, tyvärr e det delvis mitt fel, då min polare är polis & jag bett honom vara extra uppmärksam på hojar där föraren e utan ställ.
 

kate

KATE
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Rydaholm
Hoj
Suzuki
Gasglad&Full skrev:
2178462 Blåa grisar har en förjävlig tro att dom är gud och kan göra vad fan dom vill!! Och i stort sätt är de så, men stå på er och spotta dom i ansiktet! 2-3 dagar i fyllescell gör inte så mycket!

Tror du det blir bättre med den attityden. Fundera istället på varför det har blivit så här. I dag kanske snuten sätter likhetstecken mellan sporthoj och bus, alltså ska dom kollas. Hade dom flesta kört vettigt så kanske "vi andra" inte blivit drabbade av dessa trakaserier.
 

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Suzza
om vi vänder på steken då?.

hur många här och utanför denna sida har alltid kört lagligt på väg?

Hur många % av dessa åker sporthoj, och hur många åker touring/slömc :) ?

Jag är övertygad om att buset ÄR mer och värre på bus/sporthojarna


Jag tycker polisen gör ett bra jobb, du säger ju själv att du körde över hastighetsbegränsningen.......

/Adam
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tror ni bor på fel ställe.
har aldrig blitt stoppad med nåt förutom i rutinkontroll.
då med typ en hyundai eller en gammal 240 el likn.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Ja, det är verkligen JÄTTEKONSTIGT.....

AdamGS500 skrev:
2178532 om vi vänder på steken då?.

hur många här och utanför denna sida har alltid kört lagligt på väg?

Hur många % av dessa åker sporthoj, och hur många åker touring/slömc :) ?

Jag är övertygad om att buset ÄR mer och värre på bus/sporthojarna


Jag tycker polisen gör ett bra jobb, du säger ju själv att du körde över hastighetsbegränsningen.......

/Adam

Spiken på huvudet!
 

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
ozeo skrev:
2178561 tror ni bor på fel ställe.
har aldrig blitt stoppad med nåt förutom i rutinkontroll.
då med typ en hyundai eller en gammal 240 el likn.


Hahaha... Ser att du bor i Sundsvall. Där bor jag också. Jag har kört runt i flera år nu utan att knappt ha sett en polis. :hihi

Visst har man väl mött en slö farbror någon gång som rattat en polisbil på väg till MAX för att köpa burgare, men jag har aldrig varit i närheten av att stoppas. Sundsvall är alltså rätt ställe att bo i! :tummenupp


edit: Detta gäller alltså när man kör MC. När man är ute på stan en lördagkväll är det fan inte rätt ställe att bo i. :gnissla
 
Last edited:

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -06-
Polisen vill helt enkelt hitta en anledning och få sätta dit en om man kör Sporthoj, för dom vet att det körs över tillåten hastighet nästan konstant. Dom vill helt enkelt hitta någon anledning att sätta dit en eller bara vara dryga med onödiga kommentarer. Jag menar alltså att dom vill sätta dit Sporthojsåkarna pågrund av att dom vet att det buskörs bakom ryggen på dom, och det retar dom sig uppenbarligen på.
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Gasglad&Full skrev:
2178462 Blåa grisar har en förjävlig tro att dom är gud och kan göra vad fan dom vill!! Och i stort sätt är de så, men stå på er och spotta dom i ansiktet! 2-3 dagar i fyllescell gör inte så mycket!

Det verkar ju genialt att spotta en polis i ansiktet.. Då räcker det inte med ett par dagar i fyllecell.. Försök till grov misshandel av tjänsteman kallas det. Jag kan lova dig att du inte bara får ett par dagar i fyllecell då..
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
foobar skrev:
2178613 Hahaha... Ser att du bor i Sundsvall. Där bor jag också. Jag har kört runt i flera år nu utan att knappt ha sett en polis. :hihi
Jag bor mitt inne i Stockholm men har heller aldrig blivit stoppad. Antingen beror det på att polisen dömer ut min S3:a som en icke-bushoj :)va) eller så beror det på att jag till skillnad från andra klarar av att köra behärskat i områden där polis och allmänhet kan irriteras över eventuella trafikmässiga snedsteg.

Det finns så många idioter och så få poliser.
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Jag hatar snutjävlar...jävla maktmissbrukare... har en polis i mitt samhälle.. han jagar ungar när dom kör moped, mig med när jag va i moppeåldern... han tror tydligen att han e snut när han är ledig... han är ett tvättäkta RÖVHÅL :3freak
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top