Akta så du inte sugs in i motorn på en Gripen bara.Jonas I skrev:2180632Hej allihop, ny medlem här!
Ska förmodligen rycka in som motorcykelordonnans 2008, och tänkte fråga om någon har tidigare erfarenhet av det? Jobbigt, rolig? Och fram för allt... vad får man köra för hoj?
Jonas I skrev:2180632Hej allihop, ny medlem här!
Ska förmodligen rycka in som motorcykelordonnans 2008, och tänkte fråga om någon har tidigare erfarenhet av det? Jobbigt, rolig? Och fram för allt... vad får man köra för hoj?
Skidor på hojen? Menar du på fötterna då (växla? ) eller menar du istället för framhjul?Dalafalo skrev:2180701Det var ganska kul att vara Mc-ordonnans, jag fick köra en sur Java 250, men du får väll en Husky, det var roligast på vintern med skidor på hojen.
Jag var på P4 livkompaniet i Skövde 1979-80
Jonas I skrev:2180705Skidor på hojen? Menar du på fötterna då (växla? ) eller menar du istället för framhjul?
Gjorde lumpen i Boden som Mc ordonans,Jonas I skrev:2180661Haha glömde skriva att om jag kommer in ska jag köra i boden, så de lär bli rätt halt
Hur menar du nu? Man får ju faktiskt en tratt till jethjälmarnaBelial skrev:2180808Gjorde lumpen i Boden som Mc ordonans,
att det är halt kommer inte att vara något problem
frysa kommer du att göra som aldrig förr.
Jo det får man,hjälper dåligt mot resten av kroppen i -32gHoztic skrev:2180814Hur menar du nu? Man får ju faktiskt en tratt till jethjälmarna
Hehe, japp, det där jeansstället man får är ju inte bra till nåttBelial skrev:2180815Jo det får man,hjälper dåligt mot resten av kroppen i -32g
Hoztic skrev:2180822Hehe, japp, det där jeansstället man får är ju inte bra till nått
Låg inne i Boden för 16 år sedan och vi hade alla MC258:anJonaZ skrev:2180862ahhh Boden...
staden som gud glömde som djävulen inte ville o som militären köpte dyrt...
fan vilket köldhål..var där när ja gjorde lumpen som riktare o eldunderstöd på en LVAKAN mod.40..alltså en luftvärnskanon 40mm..
hade ett köldrekord på minus 43 grader...iof ingen fukt i luften men kallt e det..mc killarna fick ligga med blåslampa för att förvärma hojjarna innan start..deras kläder såg inte alltför varma ut heller..men hoppas saker har hänt på dom 12 åren som gått....på den tidena hade dom jawa 250..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|