kraschat hojen (igen)

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Tjena alla,
då har man kört av, igen. Här är länken till förra vurpan http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=116288&highlight=kraschat+hojen
Denna avvåkningen var i rondellen vid Bårslöv kom i ganska bra fart, la ner och drog på och la ner och drog på ännu mer tills fotstödet tog i och framhjulet råkade släppa. Tror det var när fotstödet tog i. Orutinerad som man är tänkte jag att det ska mycket till innan det händer... :näsblod
Såg tidigare ikväll, när vi var tillbaka och hämta hojen, att jag ritat ett svart streck ca 20m i rondellen (med framhjulet)...
jaja hojen och jag åkte i diket, polis, 2 ambulanser, brandkår och en del trafikanter kom till platsen. Jag klarade mig faktiskt helt utan skador, dum som jag var hade jag inte hela stället på men jag kanade bara på häcken så jeansen räddade skinkan. :död
Helt otroligt egentligen jag har inte ETT märke på kroppen! :3freak
Så om nån undrar om pådraget i Helsingborg så var det jag... :huvet
NU ska jag på allvar ta det lite lugnare... det är jävligt roligt att köra men så lätt att köra över sin förmåga...

Det positiva i det hela är att hojen klarade sig (och jag själv då :D ) förutom plast etc.
Så nu blir det definitivt fighter av häcken :banana , har inte lust att lacka och köpa kåpor för 7-8 tusen igen... :gnissla
Det jag behöver nu är bla en generatorkåpa, det var nån som hörde av sig sist, du får gärna höra av dig igen om du har kvar den!
Framlampa har jag redan (Acerbis diamond, snygg eller ful skit samma), vidare behöver jag risers och styre...

Ok det jag ville ha sagt var väl, kör hårt men inte för hårt :)
nu ska jag fortsätta :fyllisar
bilder kan jag lägga upp imorrn om nån vill...

Last edited:

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Miss April
knurra skrev:
2190374
Ok det jag ville ha sagt var väl, kör hårt men inte för hårt :)
nu ska jag fortsätta :fyllisar
bilder kan jag lägga upp imorrn om nån vill...
jag drog i diket på bogan i 90.. bara lite skrapig kåpa o slipon i bananform, annars var det bara å gasa upp ur diket å köra vidare:hihi
se till å ha ordentliga mc-kläder nästa gång?

Last edited:

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
tråkigt att höra. din säsong började inte bra, hehe.

men misströsta ej, jag klotade två, ja två!! gånger första dagen jag ställde på hojen, första blev redan efter 400m! måste vara nåt rekord..

var för två års sen

tur att jag redan hade fighter då av min gammla hoj, cbr 900RR, slapp jag göra om den igen :)

då visste man att man fixat kvoten för sommaren redan ;)

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Trist att höra, men du är ju iaf OK.
kanske dags att ta det lite lugnare i framtiden ? eftersom det bara är lite mer än en månad sedan sist ? kanske gå en BKK ? (Broms och kurv kurs)

hur som helst, det är bara att lätta på lädret & bygga fighter..

ta det lugnt // Henke

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
ne precis jag fattar knappt att jag klarade mig utan ett märke :va
jag bara åkte på asfalten på jeansen! :näsblod

känner på mig att det blir bra med fighter, fick ju så ont i ryggen av att hänga över styret till jobbet...
ganska komiskt, hade redan beställt framlampan :)
poliserna var ganska shcyssta, fick blåsa och visa körkort åså fråga dom typ 3 ggr om jag var ok.
Brandchefen körde hoj själv och hade medkänsla och tyckte att "ni får ta det lite lugnare i kurvorna" :hihi
skål :)

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Hardrock Ragge skrev:
2191294 Jag undrar hur det kan komma sig att det är så hög försäkringspremie på sporthojar.... :7peta

Ja säg det, Tror att en poll här visade att ca 70% av oss har varit omkull,

Skulle jag vara f-bolag skulle jag inte försäkra mc,

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Hardrock Ragge skrev:
2191294 Jag undrar hur det kan komma sig att det är så hög försäkringspremie på sporthojar.... :7peta
Jag tänkte likadant tills jag läste det här:
knurra skrev:
Det positiva i det hela är att hojen klarade sig (och jag själv då ) förutom plast etc.
Så nu blir det definitivt fighter av häcken , har inte lust att lacka och köpa kåpor för 7-8 tusen igen...
Du kör inte helförsäkrat antar jag, eftersom det låter som du pröjsar skadorna själv? :tummenupp
Skönt att det gick så bra som det gjorde.

Det finns två kategorier av sporthojsåkare, de som har krachat och de som ska kracha (tillhör än så länge den sistnämnda) :)

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Hoztic skrev:
2191350 Så sant! Det gäller nog alla hojåkare iofs! En mc-meck sa att alla hojar har gått omkull, frågan är bara hur å varför.

Tyvärr så smäller det oftare för somliga förare än andra. Orutinerade, omogna eller bara otur? - Vem vet men shit happens.

Var någon artikel om det i Bike tror jag. Han snackade om att vissa "hörde varningssignalen" oftare än andra eller något.

Nå, grymt skönt att det gick bra! Men kom ihåg - 3:e gången gilt! :näsblod

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
stämmer med försäkringen som nån sa, jag kör inte helförsäkrat...
känns inte som det är värt pengarna med den hojen jag har helt enkelt.

men blir det nån bättre/finare hoj senare så får man självklart försäkra den mer, handlar ju om det är värt det eller inte.
men först får man väl lära sig köra och veta gränserna :)

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Ta det lungt,det är lätt att stryka med eller skada sig ordentligt.

Ta gärna en titt i minneslunden och tänk på din mamma innan du dra på rullen.

:moralkaka

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
jag hade gärna lagt upp bilder men har ingen tillgång till kamera just nu... får väl ta och köpa en
har skruvat av all plast etc, ligger i en hög på vinden.
om nån vill se strecket så kolla rondellen vid bårslöv utanför hbg :näsblod
har beställt styre och risers nu iaf, också behöver jag svetsa växelspaken (alu), ingen som är sugen runt Helsingborg?? ekonomisk gåva utgår självklart :hihi

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha