Förbjuda alkohol?

Borde man förbjuda alkohol?

• Antal röstningar
    0

Paradoxy

Guest
Den medför inget bra, förutom nöje, så egentligen borde den inte vara laglig. Knark och sånt bajs är ju olagligt.

Fast ändå...

Cigaretter däremot, varför är det lagligt? För att så många använder det? Det bara dödar, och det är äckligt om man inte har rökt ett tag.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Svårt det där....Man ska ju inte hymla med att alkoholen står för väldigt mycke lidande i familjer och våld på stan.....
Sen tror jag att alkohol står för ett par års tidigare död i snitt...
......Men....sen så har vi ju dom som vill ta sig ett glas vin till maten....
Men det negativa väger solklart över, så jag röstar för förbud!!

Ps. Jag spottar inte i glaset :fyllisar

Dock så lär det vara svårt med ett förbud i svedala.... Det skulle ju brännas hembrännt i var mans hus, vilket skulle medföra fler blinda....mm.

Last edited:

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
RR är bara för nöje, så varför inte förbjuda det :va det sker ju olyckor där med och folk dör.

Varför ska man ens köra få köra motorcykel :va en bil är ju mycket säkrare :huvet

Varför ska man ens få äga saker som inte andra äger? risken för rån blir ju större om man har något som nån annan inte har.

Förlåt om jag är annurlunda men jag vill ha min frihet, och jag vill kunna göra saker i mitt liv.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Om man frågar dom barn som lever i alkolisthem....Vilket är jävligt många, så tror jag att dom vill förbjuda det....
Tycker i alla fall att man kan höjja priset på alkoholen med 100% som går till utsatta eller dyligt....

Last edited:

Paradoxy

Guest
Dropkick skrev:
2202048 RR är bara för nöje, så varför inte förbjuda det :va det sker ju olyckor där med och folk dör.

Varför ska man ens köra få köra motorcykel :va en bil är ju mycket säkrare :huvet

Varför ska man ens få äga saker som inte andra äger? risken för rån blir ju större om man har något som nån annan inte har.

Förlåt om jag är annurlunda men jag vill ha min frihet, och jag vill kunna göra saker i mitt liv.

Förlåt om jag gjorde dig sur eller något. Något jag sa fick dig att tända till.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Blanco skrev:
2202029 Svårt det där....Man ska ju inte hymla med att alkoholen står för väldigt mycke lidande i familjer och våld på stan.....
Sen tror jag att alkohol står för ett par års tidigare död i snitt...
......Men....sen så har vi ju dom som vill ta sig ett glas vin till maten....
Men det negativa väger solklart över, så jag röstar för förbud!!

Ps. Jag spottar inte i glaset :fyllisar

Dock så lär det vara svårt med ett förbud i svedala.... Det skulle ju brännas hembrännt i var mans hus, vilket skulle medföra fler blinda....mm.
äh.. det där ää väl bara en myt eller att folk blandar i metanol för att jävlas

alkoholen man dricker (etylalkohol eller etanol, vilket är det?)
framställs genom att destillera en jäst sockerlösning

metanol framställs genom ungefär samma metod fast med träflis

om jag har fel får någon säga detta, men det här är vad jag har fått för mig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Personligen förbrukar jag så lite att det inte spelar någon som helst roll, men visst vill jag gärna ta en grill-öl ibland, ett glas vin till någon god maträtt eller en stadig grogg på en fest.

Men ett förbud är jag emot, trots att jag känner ett par alkoholister.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Dropkick skrev:
2202048 RR är bara för nöje, så varför inte förbjuda det :va det sker ju olyckor där med och folk dör.

Jag tror att kostnaden för samhället är mångfalt högre för alkohol än alla de saker du räknade upp tillsammans. Det är i ljuset av det man skall beakta pollen. Frågan är inte "Ska vi avskaffa fest och party?" utan "Ska vi minska misshandel, trafikolyckor, sjukvårdskostnader och sociala problem i samhället, med vissa inskränkningar i festande as we know it?"

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Man kan INTE av misstag framställa metanol eller annan farlig alkohol när man bränner

Till skillnad från etanolframställning torrdestilerar man syrabehandlat trä.. dvs det finns inga likheter i framställning, typ

Last edited:

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Alkohol för människor samman. :fatta! :mad:
Alkohol för människor samman. :kiss :krama

Alkohol tar isär folk. :fatta! :mad:
Alkohol tar isär folk. :kiss :krama

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Oddjob skrev:
2202079 äh.. det där ää väl bara en myt eller att folk blandar i metanol för att jävlas

alkoholen man dricker (etylalkohol eller etanol, vilket är det?)
framställs genom att destillera en jäst sockerlösning

metanol framställs genom ungefär samma metod fast med träflis

om jag har fel får någon säga detta, men det här är vad jag har fått för mig.
Jojo....men det jag menar att ju mer hembrännt i samhället....desto mer fulsprit...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
jag värderar en individs frihet så mycket att förbud mot alkohol (((och till viss del narkotika))) som dumt, och alkohol (och narkotika) har ju sina positiva sidor, finns ju en förklaring och anledning varför folk sätter i sig dessa saker.
(visserligen både bra och dålig anledningar... ja, missbruk eller inte)

däremot finns det verkligen INTE EN ENDA FÖRDEL ELLER ANLEDNING till att röka och/eller snusa... så den pesten borde vi utrota!

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
När vi ändå pratar alkohol här, så undrar jag om det är en myt att dom dricker annorlunda i medelhavsländerna och att alkohol inte står för elände i någon större grad.... jämfört med oss nordbor...

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Werzion skrev:
2202150 däremot finns det verkligen INTE EN ENDA FÖRDEL ELLER ANLEDNING till att röka och/eller snusa... så den pesten borde vi utrota!
:klappar

Instämmer fullt. :tummenupp

Ska man jämföra de olika "drogernas" inverkan på omgivningen, så blir man ju inte utsatt av fulla människor på samma sätt som rökare/snusare.

Det j-la otyget blir man ju utsatt för överallt.

Rökare/snusare är egoister som inte visar någon som helst respekt för folk i sin omgivning.
Borde klassas som droger, och beivras på samma sätt.

(Vill jag slippa fylltrattarna, så är det bara att ge 17 i att gå på stan på helgkvällarna.)

Är man så urbota över-korkad att man börjar röka/snusa, så ska inte resten behöva lida för det.
Jag har aldrig hört någon som tyckt att första cigaretten smakar gott, eller fått en att må bra.
Varför tar man då nästa cigg ?? :kocko
(Räcker det inte med att man stillat sin korkade nyfikenhet?)

J-la knarkare är vad dom är. :FU

Last edited:

Paradoxy

Guest
War-psycho skrev:
2202170

Rökare/snusare är egoister som inte visar någon som helst respekt för folk i sin omgivning.

Är man så urbota över-korkad att man börjar röka/snusa, så ska inte resten behöva lida för det.
Jag har aldrig hört någon som tyckt att första cigaretten smakar gott, eller fått en att må bra.

Du tänker så likt mig att jag tror jag är kär :kär

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
War-psycho skrev:
2202170 :klappar

Instämmer fullt. :tummenupp

Ska man jämföra de olika "drogernas" inverkan på omgivningen, så blir man ju inte utsatt av fulla människor på samma sätt som rökare/snusare.

(Vill jag slippa fylltrattarna, så är det bara att ge 17 i att gå på stan på helgkvällarna.)

Jag är kär! :Bugar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kuritas skrev:
2202092 Jag tror att kostnaden för samhället är mångfalt högre för alkohol än alla de saker du räknade upp tillsammans. Det är i ljuset av det man skall beakta pollen. Frågan är inte "Ska vi avskaffa fest och party?" utan "Ska vi minska misshandel, trafikolyckor, sjukvårdskostnader och sociala problem i samhället, med vissa inskränkningar i festande as we know it?"

Det är ingen ursäkt för att förbjuda alkoholen bara för det. Vet du hur många som dör i trafikolyckor varje år? DÄR kan vi spara liv och pengar om förbjuder all motortrafik.
Men sen så kom jag på att du antagligen inte är seriös för då är du bara lustig. På ett olustigt sätt.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...