Handledare-körkortsaspiranter

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM 850
Fick en ide när jag läste körkortstråden.
Många verkar vilja ha en handledare men har ingen i sin närhet som kan ställa upp. Vore det då inte smutt att på sporthoj.com ha ett speciellt forum där dom som söker handledare i sin stad skriver in sig. Likadant gör dom som kan tänka sig vara handledare. Sen kan ju regeln vara att den som vill ha hjälp alltid betalar handledarens bensinkostnader. Jag tror många skulle tycka det var kul att handleda nån och jag vet att många som tar körkort skulle tycka det var kanon att få lite hjälp.

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM 850
Yadis skrev:
2206190 Fick en ide när jag läste körkortstråden.
Många verkar vilja ha en handledare men har ingen i sin närhet som kan ställa upp. Vore det då inte smutt att på sporthoj.com ha ett speciellt forum där dom som söker handledare i sin stad skriver in sig. Likadant gör dom som kan tänka sig vara handledare. Sen kan ju regeln vara att den som vill ha hjälp alltid betalar handledarens bensinkostnader. Jag tror många skulle tycka det var kul att handleda nån och jag vet att många som tar körkort skulle tycka det var kanon att få lite hjälp.

Sög iden? :gnissla

Ripa

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Riktigt bra idè tycker jag!

det finns nog många som tycker att det är för dyrt med alla lektioner och villl hellre köra hemma...
precis så hade jag tänkt, så det är en bra idè!
speciellt för dem sem inte kanske har föräldrar eller bekanta med mc körkort

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Då tycker jag att det ska finnas en sticky där: Handledartips (eller liknande)

Lite tips och trix för de som ska vara handledare. Så det blir kvalitét och inte bara kvantitét. En mil på manöverbana kan föra dig närmare körkortet än 100mil på landsväg, om handledaren vet vad den pysslar med.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag är sällan EMOT några idéer som lämnas här. Bara att jag även vill ha den praktiska lösningen. Att skapa en sticky-tråd är enligt mig inte den optimala lösningen. Istället borde ett system skapas där unga aspiranter för körkotet kan skriva att de vill ha handledare i ett område, för att då invänta svar från andra SH-medlemmar.

Men jag får en känsla av att det kommer bli en oerhört temporär funktion... på det sättet att i början kommer den användas, för att senare självdö och inte bli till nytta längre. Då kan jag tänka att varför inte bara lägga en tråd i nått forum och be om hjälp där...

o nu tänker jag faktiskt då att ja, ett Körkortsforum isåfall. Där kan vi göra något åt saken. Men jag skulle gärna vilja få lite hjälp genom att ni länkar alla Körkortsrelaterade trådar här, så kommer jag flytta dom till detta Körkortsforum.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
"länkar alla Körkortsrelaterade trådar här"
Fattar inte riktigt vad du menar med det Swedie...

Hur som helst, jag handleder fn en aspirant och är inte negativ till fler adepter att handleda. Bor i Vetlanda.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag menar att flytta alla trådar som just nu ligger i "fel" forum, dit till körkortsforumet. Lättare då att söka bland dessa trådar.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag tror inte det behövs någon funktion. Det räcker med att man skriver att man vill ha en handledare och vilken stad man är ifrån i signaturen så nappar det säkert nån till slut. Vem sitter o letar efter o få vara handledare? Nä det tror jag inte, skulle va om det är nån het puma som nån desperado tror att han ska få. "Annonsera" i signaturen tror jag är det bästa!

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM 850
Personligen så tycker jag bästa lösningen är ett eget körkortsforum. Där det finns en sticky tråd överst som körkortaspiranter-handledare kan annonsera i för att hitta varandra. I trådens första inlägg står reglerna för hur man skriver in en annons. Dvs vilken nivå man befinner sig på, vad man behöver öva och hur ofta, om man står för bensin för handleadren, osv, osv. Och handledaren skriver hur mycket tid den har för att ta "elever", erfarenhet, vill ha betalt för bensin etc.

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Keyser Soze skrev:
2223040 Beror ju på hur många inlägg man trycker ut runt om på sporthoj.
Fantastiskt att du inte fått tag på en mig ännu.
Haha, jag har blivit kontakad av 3 pers men det har varit så mycket att stå i att jag inte hunnit åka iväg o titta på någon än :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln