Då var det min (o)tur då.....

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Svart Honda CBR 1000 RR och Gul Audi S4 Avant blev stulna någon gång mellan 26:e maj och 13 Juni.

De stod parkerade och låsta, i bur, med konstens alla regler i ett garage på Lötsjövägen i Sunbyberg.

Hojen är svart, hade miniblinkers, rensad röv och ett Sato rykrör. I övrigt orginal. Regnr: XGE888

Bilen är Imolagul, sänkt och hade BBS CH 19". I övrigt orginal iaf på utsiden. Regnr: GPX914

Den som sett eller hört något mailar eller PM:ar (Adress finns i profilen)

Hoztic skrev:
2234868 Fy fan! :( Dom måste ha varit ganska väl förberedda får man anta :(

Ja.. De har tagit sig in i garaget som man behöver kodbricka till, brutit hänglåset på buren, kapat min "herrejösses abu-kedja" kapat mitt bromskivelås, forserat startspärr och styrlås (alt. burit in hojen i något) brutit upp bilen och stulit den trots larm och startspärr och sedan tagit sig ut ur garaget.

Det lär inte ha gått på två minuter iaf...

Fyhelvete då :näsblod! Verkar som du inte kunde ha gjort mer, och du har verkligen haft maximal otur. Ska hålla ögonen öppna!

Biturbo skrev:
2234907 Ja.. De har tagit sig in i garaget som man behöver kodbricka till, brutit hänglåset på buren, kapat min "herrejösses abu-kedja" kapat mitt bromskivelås, forserat startspärr och styrlås (alt. burit in hojen i något) brutit upp bilen och stulit den trots larm och startspärr och sedan tagit sig ut ur garaget.

Har de kapat låsen har väl ABUS nån form av självriskersättning också, kolla med dem i alla fall så du inte missar det.

Trist att det ska gå att göra så utan att nån märker det. Hoppas inte FB strular och att du får ut vad du ska.

Helt jävla sjukt! :mad: :mad:

fy vad jag blir arg!

Hoppas du får snabb ersättning från FB så du kan få köra i denna härliga sommar.

//Cel

imaster skrev:
2234941 Har de kapat låsen har väl ABUS nån form av självriskersättning också, kolla med dem i alla fall så du inte missar det.

Trist att det ska gå att göra så utan att nån märker det. Hoppas inte FB strular och att du får ut vad du ska.

Mja.. det stod någon reklam om att de skulle betala självrisken om någon skulle kapa kedjan.. Men när jag frågade MC-Varuhuset sade de att det bar gällde om man köpte MC samtidigt eller något dylikt. Jag vet inte hur det där fungerar men jag lär väl måsta kolla upp det. Det är ju lite halvdrygt att vara i världens ände när det händer sånt här.. det underlättar ju inte direkt kontakter osv med de man måste kontakta.

CeltaniC skrev:
2234952 Helt jävla sjukt! :mad: :mad:

fy vad jag blir arg!

Hoppas du får snabb ersättning från FB så du kan få köra i denna härliga sommar.

//Cel

Nja.. Just för den sakensskull gör det inget om de drar ut på det då jag inte är i sverige (förutom en två veckors planerad hojsemester som nu inte blir av) den här sommaren. Men man kan ju hoppas att man får ut rätt värde på grejorna.. FB har ju en förmåga att ta i, i underkant.

Biturbo skrev:
2234907 Ja.. De har tagit sig in i garaget som man behöver kodbricka till, brutit hänglåset på buren, kapat min "herrejösses abu-kedja" kapat mitt bromskivelås, forserat startspärr och styrlås (alt. burit in hojen i något) brutit upp bilen och stulit den trots larm och startspärr och sedan tagit sig ut ur garaget.

Det låter ju som att dom har varit antingen riktigt duktiga, eller haft nyklar :(

Hoztic skrev:
2235086 Det låter ju som att dom har varit antingen riktigt duktiga, eller haft nyklar :(

Tja.. Garaget tar de sig ju in i om de har fått tag på koden eller hänger på någon.

Alla nycklar till bur, bil och MC har ju jag kvar så det är uteslutet.

Det är ju tyvärr så att vill de ha nått så tar de ju det oavsett vad man hittar på.

Biturbo skrev:
2235024 Mja.. det stod någon reklam om att de skulle betala självrisken om någon skulle kapa kedjan.. Men när jag frågade MC-Varuhuset sade de att det bar gällde om man köpte MC samtidigt eller något dylikt. Jag vet inte hur det där fungerar men jag lär väl måsta kolla upp det. Det är ju lite halvdrygt att vara i världens ände när det händer sånt här.. det underlättar ju inte direkt kontakter osv med de man måste kontakta.

http://www.mcpoolen.se/tbh/las/abus/lasgaranti.shtml

Det hade du helt rätt i. :)

Biturbo skrev:
2236517 Mm.. Det här låset hade jag och det hade kapats, utan omtag, rakt av bara...

Vad har dom haft för verktyg för att kapa nåt sånt tro? Visst att det går men inget vanliga verktyg gör direkt enkelt.

Såg idag att min hoj blivit vält och rest idag..buckla på tanken o lite skrapad kåpa..död åt smitare!
:mad:
Hoppas nu på försäkring..

tober skrev:
2236548 Vad har dom haft för verktyg för att kapa nåt sånt tro? Visst att det går men inget vanliga verktyg gör direkt enkelt.

Ja inte vet jag.. Men jag gissar på vinkelslip.. Jag förstår inte vad det annars kan vara.. Det var alltså kapat rakt av.. Utan omtag enligt kusinen som hittade kedjan...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT