Boxter S VS Gixxer 750 1-0

d1

liten, men långsam.
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
gsxr 1000 -07
Jaha då är man en i statistiken. Parkera gixxern i en boxter S för ett par timmar sedan (R.I.P).

Kom i en skarp och skymd högerkurva i laglig hastighet, precis innan kurvan upptäcker jag grus och rätar upp hojen för att undvika att lägga den, men ist kom en porsche som jag torpedera i bakskärmen villket resulterade i en volt och jag vakna upp i diket med hojen uppochner mitt på vägen. Skador??? första tanken va, Shit hur är det med mina kulor och ballen :confused: BMX pung är nästan skönt om man jämför. Men kollar man på hojen så är jag glad för att jag sitter här med lite värk i höften och 2 ömma kulor. Nu vet jag varför alla skriver om att det är bra med susp iaf... men det är lätt att va efterklok.

Har tyvärr inga bilder nu, men det kommer. Men antagligen är ramen skit likaså framhjul, skivor, gaffel och all plast :huvet Så nu får man ta en skaplig funderare på vad som ska göras :confused:

Ville bara skriva ett litet inlägg om att shit happens... men som tur va så rullar livet vidare ett tag till :tungan Nu ska jag sänka en bärs lr 2 och lura på vad som ska hända med gixxern :confused: är den död lr blir det ett ballt bygge...

Bifogat

• DSC00498it.JPG
    DSC00498it.JPG
    69.2 KB · Visningar: 109
  • DSC00493it.JPG
    DSC00493it.JPG
    92.4 KB · Visningar: 127
  • DSC00497it.JPG
    DSC00497it.JPG
    108.7 KB · Visningar: 92
Last edited:

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750
Oj, tråkigt att höra, tur i oturen att det gick bra för dig iaf! Inte heller kul att höra om en gixxer som går i graven :(

d1

liten, men långsam.
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
gsxr 1000 -07
bjorasen skrev:
2241863 Oj, tråkigt att höra, tur i oturen att det gick bra för dig iaf! Inte heller kul att höra om en gixxer som går i graven :(

Visst det känns hårt när en gixxer går i graven, men som tur är så finns det dom som bara gör Suzuki´s :tummenupp

Rasorblade skrev:
2242032 fifan.....skönt att du lever i alla fall....alldeles för mkt dödsolyckor nu! :(

Tack. Ja det har vart alldeles förmånga dödsolyckor denna säsong. Tankarna på att skaffa en ren banhoj har man ju fått, men frågan är om man kan hålla sig borta från vägarna.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept