Usch va dyrt det blev

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ifall någon vill ha cirka 25% av en 04 R1 så finns det i en soppåse i Gelleråsens depå. Lite rambitar, fälg, tank o allmäna bitar...

:näsblod

Om någon har delar att erbjuda till en 04 R1...
Gafflar, hjul (fram och bak), kylare, tank, sving och kåpstag, samt batteri (det flög iväg och kunde inte lokaliseras igen).. säkert mer vartefter jag inspekterar. Men det är det viktigaste och dyraste utöver helsystemet som är helt söndertrasat det oxå.

EDIT: Om ni vill förstå hur HÅRT det gick till så titta på skruvan i svingen.. :(

EDIT 2: En bild till.. bah
 

Bifogat

  • trasigt.jpg
    trasigt.jpg
    93.9 KB · Visningar: 1,011
  • hmmm.jpg
    hmmm.jpg
    62.8 KB · Visningar: 1,654
  • hojen.jpg
    hojen.jpg
    74.7 KB · Visningar: 1,699
Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
shit pomfritt... hur gick det där till?
Jag frågar inte hur du mår eftersom jag redan fått veta att du mår bra, det är iofs viktigast.

Surt mitt i tävlingssäsongen o allt :(

Har tyvärr inget jag kan hjälpa till med i reservdelsväg.

/Nitrous
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Shit.... :(
Skönt att det gick bra för dig iaf....

Fan vad jag lider med dig Johnny...
Hoppas du hinner få ihop skiten till Finland....
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
baah.. inte nog med att sverige ligger under i fotbollsmatchen.. :(

skönt att det gick bra för dig!
 

MC Doktorn

Guest
Trist värre Johnny hojen såg inte ut att må så bra men hoppas någon sitter på delarna du behöver och kan fixa grejerna som behövs.

Men man får ta det som en man och inom 2 v är hojen fit igen :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jo tack, JAG mår väl bra efter omständigheterna. Ekonomin blir väl liiiite tajt sådär ett tag framöver. Skiter väl i 42" tvn iaf :näsblod :D

La till en bild i första inlägget för att visa hur HÅRT det ändå gick till... =/
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Satt hela kvällen igår och letade delar över hela världen. Visst att det går att få tag på delar, men ack... lite dyrt blir det allt. INGA kåpor behöll sin form. Så det blir nya sådana med. Någon som vill hjälpa lacka? hehe. Tror jag behåller samma tema, eller iaf snarlikt.
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Swedie skrev:
2251266 Satt hela kvällen igår och letade delar över hela världen. Visst att det går att få tag på delar, men ack... lite dyrt blir det allt. INGA kåpor behöll sin form. Så det blir nya sådana med. Någon som vill hjälpa lacka? hehe. Tror jag behåller samma tema, eller iaf snarlikt.

ajda.. :3freak

hur i hela friden gick det till?
min polare körde omkull häromdagen men hans hoj blev nästan endast repig - lite skillnad mot din :död

Tycker du ska byta tema, roligare med variation! :tummenupp
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Det syns klart och tydligt att det är konstruktionsfel på den där bulten. Det är bara att reklamera hela cykeln :tummenupp

Tråkigt med en trasig cykel iaf... :(
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Swedie skrev:
2250424 Ifall någon vill ha cirka 25% av en 04 R1 så finns det i en soppåse i Gelleråsens depå. Lite rambitar, fälg, tank o allmäna bitar...

:näsblod

Om någon har delar att erbjuda till en 04 R1...
Gafflar, hjul (fram och bak), kylare, tank, sving och kåpstag, samt batteri (det flög iväg och kunde inte lokaliseras igen).. säkert mer vartefter jag inspekterar. Men det är det viktigaste och dyraste utöver helsystemet som är helt söndertrasat det oxå.

EDIT: Om ni vill förstå hur HÅRT det gick till så titta på skruvan i svingen.. :(

EDIT 2: En bild till.. bah

Har hojen voltat längsled för att få sånna skador? Går det ens att använda något??
Jag har just köpt ihop massor av delar till min hoj så jag vet att det kostar. Antar att nya R1an har lite dyrare delar än min gam-9:a :3freak
Tur att du höll iallafall :tummenupp
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Swedie skrev:
2251266 Satt hela kvällen igår och letade delar över hela världen. Visst att det går att få tag på delar, men ack... lite dyrt blir det allt. INGA kåpor behöll sin form. Så det blir nya sådana med. Någon som vill hjälpa lacka? hehe. Tror jag behåller samma tema, eller iaf snarlikt.

Hör av dig om kåpor så löser vi det. har några set i lager. :tummenupp

Skönt att du inte skadade dig iallafall! Vad hände?
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Lider med dig, har precis fått ihop gathojen efter en liknande manöver på Gotland ring. Kämpa på bara så löser det sig ska du se.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag hade blivit omkörd lite tidigare och precis innan innan jag skulle börja bromsa efter rakan ser jag en hoj som har fått luft under vingarna, den var bra högt upp i luften innan den slog i backen!

Tråkigt när det blir dyrt men skönt att det inte blev några personskador. När är nästa tävling? hinner du få ihop den?
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ska man göra något ska man väl göra det ordentligt? ;)

Shit vad du mulat hojen men skönt att du verkar vara OK. Jag undrar som en del andra. Var och hur gick det till?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Storyn: Det hade regnat och duggregnar nu. Kommer väl i sisådär 200 knyck, tänker bromsa för att ta nya svängen, men jag får framhjulssläpp direkt och framändan viker sig. Jag glider på asfalten, på ryggen, snurrar, glider nu baklänges och ser vid min sida hojen ta sitt första skutt... efter det ville jag inte se mer och försöker istället vända om så jag inte åker med huvet först in i någonting. Glider iaf förbi svängen, och hamnar i ingång i gamla tröset. Jag gled alltså ungefär 200 meter... hojen gled väl 50-100 meter innan den gick offroading och kattapultade.

Suck...

//EDIT: glömde säga att det regnade
 
Last edited:

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Oj oj oj... Visa inte de där bilderna för mamma, hon blir nog orolig för sin sons väl & hälsa :näsblod
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ser riktigt illa ut. Tänkt om det där skulle hände med min lilla stumpa. Man skulle sucka sönder lungorna.

Lite pervers kanske jag är men kan du inte ta lite fler bilder på den?

Kul att DU klarde dig.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Shit, jag som satt och var lite låg för att en låda hade vält omkull i bussen på vägen hem, och skavt bort lite färg på ramen..... :rolleyes:

Känns inte lika tungt nu....

Hoppas du får ihop det Johnny....!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top