Ironmike gör något åt trafiksäkerheten 21/6 02.00 *natt-tur*

IronMike

Guest
Va ute en repa sent, skulle chaka snus, blev 6 mil....

Till min stora förvåning så lägger de ny asfalt, IGEN, på 222an, kaffebacken. Som var felfri -som dom lade ny asfalt på nyligen, ett parti på kanske någon kilometer bred motorväg.

Trafikanter hänvisas till att åka på en blöt, å grusig vägren. Blir lite småsur...funderar mer, "detta är sjukt onödigt, väglaget var ju schysst" .. "äh jag måste fan säga ngt....."

Bromsar in...det är smalt, smalt som fan, en taxibil lackar, varav en passagerare hänger ut med en ölburk å skriker "sverigeeeeeeee", *moget* .. rullar in åt vänster där dom glöder upp den nygamla asfalten för att lägga på onödigt fräsch igen, en kille sliter i bar överkropp..

Slår av hojjen å rullar fram med hjälp av fötterna, jag frågar "varför lägger ni ny asfalt här...den va ok juh, gjorde ni inte det ganska nyligen" ..... den slitna snubben som ser ut att ha överlevt 3 världskrig + tjernobyl säger "jo jag vet, förstår egentligen inte alls varför vi kör här inatt....herromnatten lade vi ny asfalt norr om stan, den var som ny, men vi fick lägga på nytt där med" ...

Jag blir lite sur å kommer att tänka på bulten med alla tjälskott å skit... å frågar:

"ska ni inte lägga på nåt på bulten"... han frågar tillbaks "vadå bulten" ... -ja" jag menar tungelstavägen, från tungelsta till rosenhill!!!!!!" då svarar han "ja, du menar den vägen där alla åker hoj, jo jag vet, vi köpte en katt där förra veckan" *intresseklubben antecknar*....inte direkt svaret jag ville ha :huvet

Sen säger han "jo jag vet, den sträckan ser för jävlig ut...jag har för mig att det varit på tal om att lägga ny asfalt på södertörn, vissa vägsträckor där många av ni håller hus"

:banana :banana

*blir glad*

Sen säger jag "hälsa din chef att ironmike ska köra sin bombrepa snart, å att han behöver ny asfalt...annars ryker den inte med marginal" ... då svarar han, "ja jag lovar, håller med dig till fullo.. det är livsfarligt för er hojåkare att köra där"

:rofl

nu kan man bara hoppas...

åkte sen vidare glad som en paprika, närmar mig slussen med en phet uiieeelie, går ner 30 meter innan rödlyset i 190, glider in 1 meter ut på övergångsstället som va tomt.....ser poliser kuta emot mig, dom hade tydligen stannat sin blå-vita svenne-bil vid patricia för att stoppa ett bråk, "nej....dags at vända hemmåt"

Brassar ut på stadsgårdsleden igen *full gas* ... mer fullgas... å ännu mer fullgas, möter en polis me blåljus vid kaffebacken där man var nyss....kör slangen för att visa snubben från tjernobyl, att han inte ska glömma va jag sa. mer fullgas, står en målad bil vid orminge, full gas vidare......kommer sen till hemesta, där är en shellmack öppen. Handlar folköl, kör försiktigt hem.

Nu är det dags att sova, ölen är slut. Och det är snart en ny dag!

Nattis :pannkyss

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
IronMike skrev:
2251052 .... *moget* .. ...

Lunarspråket, den tänkta innebörden och upphovsmannen gör nog det här till det roligaste jag har läst på länge.

Kan det bli mer motsägelsefull än att skriva moget med lunar-asterixer (eller vad det heter)

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Chrille skrev:
2251300 Lunarspråket, den änkta innebörden och upphovsmannen gör nog det här till det roligaste jag har läst på länge.

Kan det bli mer motsägelsefull än att skriva moget med lunar-asterixer (eller vad det heter)

Tänkte just det.

Fortsätt kämpa Micke!

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
IronMike skrev:
2251052 åkte sen vidare glad som en paprika, närmar mig slussen med en phet uiieeelie, går ner 30 meter innan rödlyset i 190, glider in 1 meter ut på övergångsstället som va tomt.....ser poliser kuta emot mig...
Ja, det var ju ett stabilt och förtroendeingivande bidrag till trafiksäkerheten, det får jag ju verkligen hålla med om... :7peta
Dina bidrag till ovan nämnda trafiksäkerhet får säkert ännu flera människor att applådera och le vänligt när dom ser en motorcykel. Tror du inte det?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
N.Blomqvist skrev:
2251367 Ja, det var ju ett stabilt och förtroendeingivande bidrag till trafiksäkerheten, det får jag ju verkligen hålla med om... :7peta
Dina bidrag till ovan nämnda trafiksäkerhet får säkert ännu flera människor att applådera och le vänligt när dom ser en motorcykel. Tror du inte det?

Äsch, det är bara synd om killen.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
N.Blomqvist skrev:
2251394 Jo... Tråkigt att han inte fattat det själv än, bara.

Ähh, så länge Micke inte kör ihjäl någon uppskattar jag läsningen från hans inlägg...Orka gnälla, gå ut och lek med dina stötstänger istället :)

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Pinky skrev:
2251429 Ähh, så länge Micke inte kör ihjäl någon uppskattar jag läsningen från hans inlägg...Orka gnälla, gå ut och lek med dina stötstänger istället :)
:hihi Nu är det inte stötstängerna som är roliga längre. Nu kopplar jag el! :tungan

IronMike

Guest
Chrille skrev:
2251300 Lunarspråket, den tänkta innebörden och upphovsmannen gör nog det här till det roligaste jag har läst på länge.

*KjaM*

--
jo jag glömde faktiskt att handla snus..kom på det när jag dragit av mig alla kläderna, orkade inte på med allt igen, man är ju mån om säkerheten å kör alltid med skydd :mattias

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC