Då var det klart.. Plåten ska bort!!

ducceper

sdk m2525
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Ducati 998, crescent compact 78 orange
Lappfittorna e inte riktiga i den här stan. Lider med dig. Vart stod du??

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
ducceper skrev:
2251265 Lappfittorna e inte riktiga i den här stan. Lider med dig. Vart stod du??
Avenyn... utanför Eva's Paley. Men tydligen inte "tillräckligt" intill cykelstället. Suck...

Hakka

Sökande
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
Den e blå
rogka566 skrev:
2251317 Avenyn... utanför Eva's Paley. Men tydligen inte "tillräckligt" intill cykelstället. Suck...

Åkt dit på precis samma sak utanför NK, var typ 20 cm för långt. Borde vara lätt att överklaga dock men orka... Jag fick tom tag på securitas tomten som gjorde det, liten kort idiot med mindervärdeskomplex som vägrade ta bort boten...

**Kan ju tillägga att en vespa som stod lika långt från cykelstället inte hade fått någon bot alls...

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Robertzon skrev:
2252207 hur lagligt är det å ha blinkande bakljus då?

?? Vadå blinkande bakljus ??
Hänger inte riktigt med nu, förklara vart det blinkande bakljuset är ??

"The Eclipse kit looks like a normal motorcycle license plate frame with a glass cover. But simply flip a switch, and the glass cover instantly turns black "

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
ice13 skrev:
2252819 ?? Vadå blinkande bakljus ??
Hänger inte riktigt med nu, förklara vart det blinkande bakljuset är ??

"The Eclipse kit looks like a normal motorcycle license plate frame with a glass cover. But simply flip a switch, and the glass cover instantly turns black "

Nej, den blinkar inte. Vart har vi plats för skattemärket då? :tomten
Undra hur stor uppmärksamhet den väcker.. den är ju inte godkänd..

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Muggen skrev:
2253175 Nej, den blinkar inte. Vart har vi plats för skattemärket då? :tomten
Undra hur stor uppmärksamhet den väcker.. den är ju inte godkänd..

Hmm, undrar om den är olaglig !?
Utdrag från VV:
"8 § Registreringsskyltarna skall vara väl synliga och hållas i sådant skick att de lätt kan avläsas. Under färd får last eller annat inte placeras så att skyltarna inte går att avläsa.
Vad som sägs i första stycket gäller inte när en bil används i väghållningsarbete eller liknande arbete och den ena skylten skyms av ett redskap som används i arbetet.
På en registreringsskylt får, förutom kontrollmärke, inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen.
Vägverket föreskriver om den närmare utformningen av skyltar enligt denna förordning."

Jag hittar ingenstans att det skulle vara olagligt att sätta en glasskiva över nummerskylten. Att man släcker ner / tar bort skylten när man parkerat är väl inte olagligt ??

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
ice13 skrev:
2253431 Hmm, undrar om den är olaglig !?
Utdrag från VV:
"8 § Registreringsskyltarna skall vara väl synliga och hållas i sådant skick att de lätt kan avläsas. Under färd får last eller annat inte placeras så att skyltarna inte går att avläsa.
Vad som sägs i första stycket gäller inte när en bil används i väghållningsarbete eller liknande arbete och den ena skylten skyms av ett redskap som används i arbetet.
På en registreringsskylt får, förutom kontrollmärke, inte något annat tecken eller märke sättas än ett sådant som har satts på skylten vid tillverkningen.
Vägverket föreskriver om den närmare utformningen av skyltar enligt denna förordning."

Jag hittar ingenstans att det skulle vara olagligt att sätta en glasskiva över nummerskylten. Att man släcker ner / tar bort skylten när man parkerat är väl inte olagligt ??

Där ser man, trodde det var en digital skärm rätt av bara, men om orginalet sitter kvar under så ska det ju inte vara nått :tuttar
Kul om den slutar fungera när man väl behöver den haha :yoparty

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Muggen skrev:
2253800 Där ser man, trodde det var en digital skärm rätt av bara, men om orginalet sitter kvar under så ska det ju inte vara nått :tuttar
Kul om den slutar fungera när man väl behöver den haha :yoparty

Den funkar väl på samma sätt som sådanadäringa svetsskärmar.
Vet dock inte storleken på den, har mailat dom och frågat men inte fått svar ännu.

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
yamaha vmax 1985
lapplisan ringer bärgare hon kan alla lagar o paragrafer om o registrerade fordon. (egen erfarenhet)

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Hur e det med icke registrerade fordon då ??
Ingen nummerplåt = icke registrerad.
Och inte får väl lapplisan ringa bärgare för en moppe / cykel i ett cykelställ ?

Måste det dessutom inte finnas en skylt som talar om att fordon bärgas om dom står fel ??

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Gammal 750
har svårt att tänka mig att lapplisa skulle ringa till en bärgare för att en ända motorcykel står fel ? då har man sjunkit lååågt ! :7peta

MVH

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Thunell skrev:
2254243 har svårt att tänka mig att lapplisa skulle ringa till en bärgare för att en ända motorcykel står fel ? då har man sjunkit lååågt ! :7peta

MVH
Never underestimate enträgna lapplisor.... :3freak

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Har satt min med kardborreband funkar kanon bara att ta av o lägga i cutsen

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Thunell skrev:
2254243 har svårt att tänka mig att lapplisa skulle ringa till en bärgare för att en ända motorcykel står fel ? då har man sjunkit lååågt ! :7peta

MVH

Lapplisor är satans högra hand

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Om inte en cykel står riktigt olämpligt, tex mitt på gatan och blockerar/hindrar något så är 2 veckor innan dem får bärga objektet i fråga.

I've tried :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...