Film: Gelleråsen den 19e Juni 06

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vilken växel använder du från hårnålen via snabbvänstern till depåkurvan? Min erfarenhet är att det är bättre att kugga upp ett hack efter hårnålen och behålla den växeln, trean i mitt fall, genom depåkurvan.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
valmers skrev:
2258161 Vilken växel använder du från hårnålen via snabbvänstern till depåkurvan? Min erfarenhet är att det är bättre att kugga upp ett hack efter hårnålen och behålla den växeln, trean i mitt fall, genom depåkurvan.
Jag tycker att det ser ut som trean?
Och det var en fräsig omkörning av en CBR600 typ tre minuter in i filmen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
kamikaze.MC skrev:
2258156 vad gick din kamerautrustning på?
Videokamera på tanken.

valmers skrev:
2258161 Vilken växel använder du från hårnålen via snabbvänstern till depåkurvan? Min erfarenhet är att det är bättre att kugga upp ett hack efter hårnålen och behålla den växeln, trean i mitt fall, genom depåkurvan.
Testade att köra en växel högre. Håller trean för det mesta. Fyran genom högfarts högern och upp på femman på rakan.

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
...
Swedie skrev:
2257638 Här är en liten film från tanken på min hoj. Det är dagen innan jag gör kaffeved av hojen. :(

ajja, går iaf inte direkt fort. Kanske runt 1.13 som bäst eller så.

http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/gellerasen19jun06.wmv 53 mb

Hmm jo kul att se en film därifrån,typ körde där senast 02 tror jag......men 1.13 med en Superbike hade nog inte jag talat högt om....! :trött

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
SLADDVARNING skrev:
2258764 Hmm jo kul att se en film därifrån,typ körde där senast 02 tror jag......men 1.13 med en Superbike hade nog inte jag talat högt om....! :trött
nä, jag skrev ju att det gick sakta. Inte direkt så att jag PRESSADE och försökte lägga personbästa.

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
...
Swedie skrev:
2258826 nä, jag skrev ju att det gick sakta. Inte direkt så att jag PRESSADE och försökte lägga personbästa.

Jaha där ser man,egentligen ska man ju inte vara elak&jäklas(du har ju haft en jädra osis!!!)men dom snabbaste i 250 Production 1997 åkte 1.13 också(jag va lite slö så det blev 1.14 ungefär :D )

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
SLADDVARNING skrev:
2258872 Jaha där ser man,egentligen ska man ju inte vara elak&jäklas(du har ju haft en jädra osis!!!)men dom snabbaste i 250 Production 1997 åkte 1.13 också(jag va lite slö så det blev 1.14 ungefär :D )
jo, om man ska bästa tid, så är ju bästa nutida tid (efter ombyggnad) onofficiell 1.06 av jimmy lindström på r1an. fast det är mer ryktesväg än något annat.

jag fattar att du spelar dryg, det är dock onödigt och tillför inte diskussionen något.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Är det verkligen ett räcke uppsatt på högersidan av curbens mitt i först högern :confused: Ser ju helt onödigt farligt ut :va

Victor skrev:
2258170Och det var en fräsig omkörning av en CBR600 typ tre minuter in i filmen.
En ytterrökare inte olikt en viss Hayden :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
#space skrev:
2259219 Är det verkligen ett räcke uppsatt på högersidan av curbens mitt i först högern :confused: Ser ju helt onödigt farligt ut :va

En ytterrökare inte olikt en viss Hayden :)
japp, två kraftiga stålpålar nerborrad i marken... ;) nädå. det är två pinnar för att hålla bilarna borta från sanden så det inte skvätter upp på asfalten. troligen för att minska arbetsbördan på personalen (läs Mike luff). Det var 3 från början. Folk började köra ner dom.

Kan iaf berätta att banan är kass enligt mig. Bilarna har totalförstört den. Nyasfalteringen i ejes t.ex, är redan ordentligt trasig och har behövt reperationer, och behöver fler då det just nu är öppna hål / sprickor i asfalten som kan få en att krascha.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Swedie skrev:
2259204 jo, om man ska bästa tid, så är ju bästa nutida tid (efter ombyggnad) onofficiell 1.06 av jimmy lindström på r1an. fast det är mer ryktesväg än något annat.

jag fattar att du spelar dryg, det är dock onödigt och tillför inte diskussionen något.

ser skönt ut å kunna presa hojen utan å vara rädd för att det kommer hoppa ut nåt på vägarna .man blir ju jätte sugen på att prova på det ..

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Swedie skrev:
2259223 japp, två kraftiga stålpålar nerborrad i marken... ;) nädå. det är två pinnar för att hålla bilarna borta från sanden så det inte skvätter upp på asfalten. troligen för att minska arbetsbördan på personalen (läs Mike luff). Det var 3 från början. Folk började köra ner dom.

Kan iaf berätta att banan är kass enligt mig. Bilarna har totalförstört den. Nyasfalteringen i ejes t.ex, är redan ordentligt trasig och har behövt reperationer, och behöver fler då det just nu är öppna hål / sprickor i asfalten som kan få en att krascha.

Okey! Dom där pinnarna kan väl ändå inte sitta uppe vid race typ EM o SM osv,Är det överhuvud taget bangodkännt med sådanna hemmabyggen till ändamålet Du beskriver? Just där oxå när ett fullt startfält kommer samlat in i första böj!! Tråkigt för övrigt med så skadad bana redan...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
kul att se nya sträckningen.
du den håller spåret bra Jonny, är det rent allmänt för R1-04 eller har du skruvat fram detta?
(har ju inte kört min en meter än)

Nu beläggning kommande vecka, på nya sträckningen och uppe i gocartsvängen.

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
...
Swedie skrev:
2259204 jo, om man ska bästa tid, så är ju bästa nutida tid (efter ombyggnad) onofficiell 1.06 av jimmy lindström på r1an. fast det är mer ryktesväg än något annat.

Ojdå,då ber jag verkligen om ursäkt menade verkligen inget illa.No hard feelings?Hoppas du får ordning på R1:an!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
BikerMike skrev:
2259153 Hej!

Glöm inte bort att banan är omgjord!!!!!

mvh Micke

Frågan är om det påverkar varvtiden? Vissa säger att den ska gå 1-2s fortare. Men när STCC kört tester där så hade de kört ca 1.5s snabbare än förra året. På Anderstorp hade de kört 2s snabbare iår, och då är Anderstorp inte ombyggd.. Står på Gelleråsens hemsida.

Så frågan är om ju om nya trösen påverkar varvtiderna nämnvärt.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...