Dubbelmoralens konung?

AlexH

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
Lånehoj
Aftonbladets Robert Collins är känd för sin agg mot motorcyklister men han ser själv till att bidra till allmänhetens ogillande genom att själv busköra.

"Jag körde ut från villatomten, just det, ut på allmän väg, förbi pensionärslägenheterna, rundade bensinmacken och nickade åt två äldre damer på promenad."

Och varför ens jämföra minimoto med en sporthoj?
Är det återigen för att sprida sin uppfattning om att sporthojar ska förbjudas?

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,848058,00.html

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Med all respekt men..

Med all respekt, men men är inte SH dubbelmoralens fäste nr 1 ?? :rolleyes:

Edit: Har har fått ett surt mail från mig. Snorungar på minimoto har inget att göra utanför tomtgränsen...

Last edited:

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Idiot!

AlexH skrev:
2264403 Aftonbladets Robert Collins är känd för sin agg mot motorcyklister men han ser själv till att bidra till allmänhetens ogillande genom att själv busköra.

"Jag körde ut från villatomten, just det, ut på allmän väg, förbi pensionärslägenheterna, rundade bensinmacken och nickade åt två äldre damer på promenad."

JAAAAAA! Fy fan vad förbannad jag blev! :mad:

Jag har skickat ett mail till Dumdjäveln och bett han fara åt Helvete!! :fatta!

Vilken :tomten

Skriv en hälsning till han, Ni med!
Roffe

Kahobe skrev:
2264414 Med all respekt, men men är inte SH dubbelmoralens fäste nr 1 ?? :rolleyes:[/QUOTE

Vaddå Dubbelmoral? :arsele

Jag har ingen alls!!! :3freak

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
AlexH skrev:
2264403 Aftonbladets Robert Collins är känd för sin agg mot motorcyklister men han ser själv till att bidra till allmänhetens ogillande genom att själv busköra.

Han tycker ju inte att "det går att jämföra en minimoto med en sporthoj" så varför tycker du att han jämför?

Lägg ner och ta en (lätt?)öl.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Kahobe skrev:
2264414 Med all respekt, men men är inte SH dubbelmoralens fäste nr 1 ?? :rolleyes:[/QUOTE
Bättre med två än ingen alls... :tummenupp

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
VRM Roffe skrev:
2264418 JAAAAAA! Fy fan vad förbannad jag blev! :mad:

Jag har skickat ett mail till Dumdjäveln och bett han fara åt Helvete!! :fatta!

Vilken :tomten

Skriv en hälsning till han, Ni med!
Roffe

Tycker mest han Collin är en byfåne som alla andra på Aftonbladet och Expressen. Jag menar, det är en typisk impulsgrej att påstå följande : -"Minimoppar har alltid varit mer eller mindre förbjudna, alltid varit lika utmanande. Men paradoxalt nog har de aldrig ställt till med sånt elände som riktiga motorcyklar. Jämfört med en laglig sportmotorcykel är den förbjudna minimoppen löjligt ofarlig."
Han bekräftade sin IQ när han påstår att mini's är löjligt ofarliga. Kul att komma farandes på en sån liten skithoj bakom en buske och vips har man en SUV i nyllet. Han kanske skulle tillägga att på en enorm parkeringsplats med god sikt anses det som löjligt ofarligt men inte annars. Skulle fanimej lagstadgas med en sån där extremt ful orange flagga på pinne...får man väl se hur ballt det anses då. :banana

Jag säger som Tony Rickardsson...nä,nä...ja e inte bitter...jag orkar bara inte bry mig...eller? :va Tydligen gör man ju det eftersom man lägger ner energi och skriva allt detta. :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
tokmaa skrev:
2264470
Han bekräftade sin IQ när han påstår att mini's är löjligt ofarliga. Kul att komma farandes på en sån liten skithoj bakom en buske och vips har man en SUV i nyllet.

Han bekräftade sin IQ när han påstår att trampbilar är löjligt ofarliga. Kul att komma farandes på en sån liten trampbil bakom en buske och vips har man en SUV i nyllet.

:rolleyes:

Övrig trafik är man aldrig skyddad ifrån så länge man sitter utanpå ett fordon... Däremot är väl en mini löjligt ofarlig när det gäller singelolyckor i jämförelse med en sporthoj!? Skrapsår, visst, men du sitter mer eller mindre redan på marken och i hastigheter upp till 40 blir man knappast lemlästad om man åker ut i spenaten.

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Orkar inte ens bry mig!
av tva andledningar :

1 :fatta! Vissa manniskor fods till gubbar. De ar gubbar redan vid tolv ars alder och kommer att sa forbli. Kolla bara pa hur gubben ser ut! Kolla haret! Kolla skjortan!

2. :fatta! Det ar ju en journalist pa aftonhoran vi snackar om har. Sen nar har kvallstidningarna nansin skrivit nagot vettigt?

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
korvgubbe skrev:
2264478

Övrig trafik är man aldrig skyddad ifrån så länge man sitter utanpå ett fordon... Däremot är väl en mini löjligt ofarlig när det gäller singelolyckor i jämförelse med en sporthoj!? Skrapsår, visst, men du sitter mer eller mindre redan på marken och i hastigheter upp till 40 blir man knappast lemlästad om man åker ut i spenaten.

En trampbil sitter man i...men nu ska vi inte kasta sten över gärsgården, eller hur?
Kan bara säga att det spelar ingen roll om du cyklar,skejjtar,crossar, åker SH eller inlines i annat än bomullskoftan så får man skrubbs och det är väl bara att acceptera.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
tokmaa skrev:
2264504 En trampbil sitter man i...men nu ska vi inte kasta sten över gärsgården, eller hur?
Kan bara säga att det spelar ingen roll om du cyklar,skejjtar,crossar, åker SH eller inlines i annat än bomullskoftan så får man skrubbs och det är väl bara att acceptera.

Hans poäng är väl att väldigt många SH:are inte klarar sig med skrubbs när de drar av vägen, till skillnad från minimotoåkaren, skejtaren och inlinearen..?!

Jag har skejtat i många år, kört inlines både på gata och ramp, åkt snowboard i 12 år men aldrig brytt mig anmärkningsvärt om jag ramlat.. Däremot är jag djefligt rädd för att dra av vägen med hojen..

Någon aning om varför jag är så inkonsekvent? Jag menar, vurpa som vurpa!

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
korvgubbe skrev:
2264508 Hans poäng är väl att väldigt många SH:are inte klarar sig med skrubbs när de drar av vägen, till skillnad från minimotoåkaren, skejtaren och inlinearen..?!

Jag har skejtat i många år, kört inlines både på gata och ramp, åkt snowboard i 12 år men aldrig brytt mig anmärkningsvärt om jag ramlat.. Däremot är jag djefligt rädd för att dra av vägen med hojen..

Någon aning om varför jag är så inkonsekvent? Jag menar, vurpa som vurpa!

Vi tycks qouta varann i all evighet, tycker vi nöjer oss med att inte vara rädda.
Är man rädd påverkar det körandet...låter oftast hornen växa och sen bär det av utav bara den. :tummenupp

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
-"Minimoppar har alltid varit mer eller mindre förbjudna"

:confused: :va
Hur kan något vara mer eller mindre förbjudet ??
Antingen är det förbjudet eller så är det inte förbjudet.

Han måste ju vara dum på riktigt...

Ducatista

Varför åka när man kan köra själv
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
Husqvarna 30Lyx -53
Chronic skrev:
2264437 Han tycker ju inte att "det går att jämföra en minimoto med en sporthoj" så varför tycker du att han jämför?

"Jämfört med en laglig sportmotorcykel är den förbjudna minimoppen löjligt ofarlig."
= olagligt liten minimoppe är ofarligt, laglig stor sporthoj är farlig.

korvgubbe skrev:
2264478 Han bekräftade sin IQ när han påstår att trampbilar är löjligt ofarliga. Kul att komma farandes på en sån liten trampbil bakom en buske och vips har man en SUV i nyllet.

Samma fara med liten minimoppe. :död

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Robert Collin är kass i huvet! :dummer :7peta

Tycker han överhuvudtaget om motorer eller motorfordon? :confused: :va

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring