Husaberg 2007

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Här är lite bilder på 07orna från husaberg.

Inga stora nyheter vad gäller "hårdvaran", bättre fjädring verkar vara största nyheten. En del små ändringar internt i motorerna. Det blir inte nån 450-motard, men däremot en 550. Helt fantastiskt korkade är de, Österrikarna :tummenner

Bifogat

• FS650c_links.jpg
    FS650c_links.jpg
    102.5 KB · Visningar: 318
  • FS650c_rechts.jpg
    FS650c_rechts.jpg
    106.1 KB · Visningar: 243
  • FE450_li.jpg
    FE450_li.jpg
    120.2 KB · Visningar: 181
  • FE450_re.jpg
    FE450_re.jpg
    113.5 KB · Visningar: 191
  • FS650c_schr_links_small.jpg
    FS650c_schr_links_small.jpg
    94 KB · Visningar: 178
  • FS650e_links_neu.jpg
    FS650e_links_neu.jpg
    105.1 KB · Visningar: 151
Last edited:
De har sneglat lite på Husqvarnas NOX på Husaberg motardmodellen??? :rolleyes:

Bifogat

• NOX.jpg
    NOX.jpg
    49.1 KB · Visningar: 156
motardnisse skrev:
2288217 De har sneglat lite på Husqvarnas NOX på Husaberg motardmodellen??? :rolleyes:
Du menar att den är svart :va

Trodde inte HVA hade patent på färgen svart....

Supermoto skrev:
2288229 Du menar att den är svart :va

Trodde inte HVA hade patent på färgen svart....

Håller med, är väl enda likheten.

Ett par bilder till och de tekniska nyheterna inför 2007

CHASSIS
Frame: Completely reworked frame-welding fixture used for all models 2007 with some new attachment points (e.g. silencer more spaced out to give better room for the rear wheel).

Triple Clamp: Exclusive CNC machined triple clamp on all 2007 models now including Enduro. The triple clamp is stronger and offers the adjustable offset function.

Steering Stem: Steering stem of stronger aluminium type 2007.
Front Fork: New 12 mm coated aluminium piston rod instead of 14 mm steel and updated suspension settings for less friction and less weight on all models.

Shock absorber: Updated setting and new spring colour in classic Husaberg-Yellow. For all models 2007.

Pre-load Adjuster: The WP pre-load adjuster offering additional individual tuning options on all 2007 models.

Front Brake Supermoto: Supermoto front brake master cylinder with a new type of adjustment of the pressure point. The position of the adjustment is changed.

Stickers & Decals: A more differentiated look between Supermoto and Enduro models 2007: Supermotos have a stronger street bike appearance, while the Enduros show more of the works racing heritage.

ENGINE
Crankshaft: Crankshaft with further improved tolerance values for maximum service life on all models of the 2007 series.

Crankcase: In addition all 550cc models with a new type of crankcase in the area of the main bearings by concentrated reinforcement of the material around the bearings.

Gearbox Stop-discs: Stop-discs in the gearbox with a new, higher collar for increased projection. To make the gearbox more durable against hard force on the shifter. For all models of the 2007 series.

Counter Balancer: A new type of counter balancer installed on all models of 2007. One-piece unit with a new type of bearing for longer duration.
Water Pump Sealing: New type of material installed for the water pump seal with improved sealing function. For all models 2007.

Bifogat

• FE450_oben.jpg
    FE450_oben.jpg
    59.2 KB · Visningar: 84
  • FE450_schr_links_small.jpg
    FE450_schr_links_small.jpg
    102.5 KB · Visningar: 95
  • FS650c_ruck.jpg
    FS650c_ruck.jpg
    58 KB · Visningar: 106
  • FS550e_oben_neu.jpg
    FS550e_oben_neu.jpg
    45.4 KB · Visningar: 110
Last edited:
Nopp menade inte den svarta färgen!

Tycker det finns små liknelser!
Tyvärr hittar jag ingen NOX rakt från sidan..

Bifogat

• NOX.jpg
    NOX.jpg
    49.1 KB · Visningar: 88
  • FS650c_rechts.jpg
    FS650c_rechts.jpg
    11.8 KB · Visningar: 419
Last edited:
Är nog tvungen att hålla med Motardnisse i den här saken.
Min första tanke när jag såg den svarta med blå text var att den såg ut som en Husqvarna.

Och vad gör allt det röda på Enduron?! :3freak

Vad kommer härnäst? En blå KTM?

Nää, jag är fan skeptisk till färgerna...
(Personlig åsikt om färgmatchning: Blått & gult = snyggt. Svart & rött = snyggt. Gult & svart = snyggt. Blått & rött = fult, passar inte ihop).

Men Tribalflamestemat var fränt, det gillar jag. :tummenupp

Last edited:
Kyckling skrev:
2288652 Är nog tvungen att hålla med Motardnisse i den här saken.
Min första tanke när jag såg den svarta med blå text var att den såg ut som en Husqvarna.

Och vad gör allt det röda på Enduron?! :3freak

Vad kommer härnäst? En blå KTM?

Nää, jag är fan skeptisk till färgerna...
(Personlig åsikt om färgmatchning: Blått & gult = snyggt. Svart & rött = snyggt. Gult & svart = snyggt. Blått & rött = fult, passar inte ihop).

Men Tribalflamestemat var fränt, det gillar jag. :tummenupp

Kyckling, det FINNS blåa ktm :hihi

vmax500 skrev:
2289135 Kyckling, det FINNS blåa ktm :hihi
*Suck* Ingenting är heligt längre... Vart är världen påväg?!
Ordning och reda ska det vara, Suzuki ska vara gula, Honda är röda, är det blått så ska det stå Yamaha på den och Kawasakigrön är ju ett väl kännt faktum.

Så slutligen, KTM ÄR orangea annars är det inte KTM utan nått annat märke som bara råkar se likadant ut.

SÅ DET SÅ! PUNGT OCH SLUTTSNAKCATT!!
Nakcskått och kettinggeng om ni muckar. :mad: :kulspruta

:D :rolleyes:
Jodå, jag vet att det finns Blå KTM'er. :tummenupp :)

Tyckte både Motarden och Enduron såg bra ut. Ser lite knas ut med det röda men kommer nog se bättre ut i verkigheten än på bild.

Ser inte direkt någon likhet heller mellan Husqvarnan och Husaberg mer än att dom är svarta + att det är någon blå dekal på Husqvarnan. Husabergaren tycker jag ser mer race ut än Qvarnan som ser klumpigtouring ut enligt mig(vet att den är en race maskin oxå).

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back