Tagen av polisen igen...

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
Efter onsdagsgazzet så körde 5 av oss till mc donalds i Eslöv. Satt å fikade vartefter jag bestämde mig för att åka hem. Klockan var enligt hojen 8.41
Redan vid gårdstånga påfarten började jag sträcka ut ordentligt och det gick väl FORT tror jag :rofl
På vägen mellan lund södra och malmö körde jag om max 7 bilar. Farten var av sådan art att jag inte riktigt hann med att kolla in i de bilar jag passerade. Så när jag körde upp på kvällsposten bron så slog jag av på takten och höll ca 130-140. Av en slump ser jag bakåt och finner en bil som kommer i ursinnigt tempo. Den kommer upp sidan om mig och han håller upp ett leg.(sheriffen)

kör in till kanten och de två herrarna kommer ut.Det första han säger är " Det är väl ok med dig om vi skriver +250 i rapporten. Nej svarar jag och låter förvånad. Då säger den andra polisen att deras mindeo gör minsann 230 friska och att trots att de körde max så försvann jag hastigt ur deras blickfång.Jag stod på mig att de måste ha tagit fel på förare eftersom jag inte är en väganarkist och att jag möjlige nkörde något för fort. Han fick mitt kk och efter kontroll så fick jag det i handen. Då sa han att han ville skriva 170 km/h vilket jag inte ville godta. Han frågade vidare hur fort min hoj gick,och jag svarade ...vet inte men allför fort tror jag.
Sen sa han att om de hade varit vanliga trafikare så hade kortet rykt på plats,men att de inte hade tid med allt strul kring en rapport för de hade viktigare saker för sig. Så de släppte mig med en skarp muntlig varning. Bör tilläggas att jag inte hade någon reg skylt vid tillfället(låg hemma)
jag fick alltså noll i böter trots att jag passerar polisen i 300 utan reg plåt....
E inte livet en fest :banana :banana :banana

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Von Vettet skrev:
2304379jag fick alltså noll i böter trots att jag passerar polisen i 300 utan reg plåt....
E inte livet en fest :banana :banana :banana

Fy fan va gött! Man ska alltid stå på sig!
Undrar om det var samma civilare som stoppade mig, frågade också hur får min hoj gick. Jag svarade 110. :)

Ps. Gå in på ATG och säg Harry Boy! :D

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Helt otroligt...helt jävla otroligt!
Köp en lott VV!
Vem vet...du kanske vinner en summa pengar med?

:fyllisar

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
e det inte fler än jag som börjar bli smått irriterad på den där Von Vettet? :mad:

hur i h******e kan man ha sånt flyt...gång på gång :4skrika

närå...ja e inte bitter :huvet

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Easy_Mike skrev:
2305105 e det inte fler än jag som börjar bli smått irriterad på den där Von Vettet? :mad:

hur i h******e kan man ha sånt flyt...gång på gång :4skrika

närå...ja e inte bitter :huvet

eller hur helt sjukt ju..fattar inte va männsikan gör..eller så vill jag inte veta.. :3freak :hihi

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Killen är rapp i mun och har talets förmåga.......det sinnet tror jag man kommer långt med :hihi
Önskar själv man haft den förmågan :)

Robz

Guest
Ähhh... värdelös tråd utan bildbevis! :D

Jevvla turgubbe! Du kanske kan hålla i någon utbildning i ämnet vid tillfälle :tummenupp

PIX

Stolt Skåning
Gick med
3 Jul 2004
Hoj
R6 -03 BANHOJ
Tsunami skrev:
2304482 Det finns idag två st Poliser som ler lite extra :3freak :rofl

Och en bilsäljare som har lite extra ont i :arsele
:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt :klappar :klappar

Grym du e tsunami!!!!

Vettet om du ska hålla på så här så vill jag inte snacka mer med dej på Sturup! :hihi

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Du måste lära mig det där för mitt kort tog dom fan, och jag körde bara 90 för fort !

:rofl :rofl :rofl

Skutte

Förvirrad !
Gick med
16 Sep 2003
Hoj
.
He he he :D
Då får ju en annan fylla på en en ytterligare en juste story.

För ett par veckor sen var man ute o lufta sig lite lätt lagom utråkad rullade jag in o behövde fylla på soppa, tog macken vid ringstorp i Hbg.
Efter tankningen tänkte jag hjula hemåt o det innebär typ ut första korsningen till vänster så é man på E6:an o alla vet ju vad det innebär . . . .
Gaaaaaaaaz. turligt nog blåste det phett den kvällen så jag la ouulliiee övandet på hyllan o fokuserade istället på o spätta järnet till berga avfarten mot Höganäs. sagt o gjort runt en 260+ typ rullade man av upp mot rondellen, stannar för en bil rullar in i rondellen o hör ett jäkla liv bakom...hmmm fabro blå med ett ursinigt blinkdande...tänkte först vaa fan var han nånstanns... ja ja kan ju inte ha nått på mig typ så jag stanna till vid kanten o innan jag hunnit göra så värst mööd hoppar det ut en kille med ett JÄTTE flin o kläcker " de va fan va du kör, upp till 200 hängde vi på bra men sen försvann du " :fatta! VAA ! tänkte jag, ja ja fram med lappen, kollgen fick den o satte sig i bilen skulle väl kolla nått, snäll som man va fälde man liksom ner skylten så hon kunna titta efter noga medans kollegan försökte få ur mig hur fort jag körde typ o jag bara muttrade "vet inte, hade fullt sjååå o hålla koll på trafiken eller nått" fundera på var fan han kom ifrån, då kläcker fanskapet att han stod bakom mig vid röljuset som jag ladda fullt ifrån....ELLER HUR !!
Sen hoppa snutbruden ut, (som såg najs ut iof) o hojta till "du har sagt åt han att vi inte har nått va ? " :D

Vad ska man säga ?
Visst ja, har numera monterat tebax backspeglarna D.S :7peta

Snut snubben muttrade "ja , skulle precis göra det" sen fick man det vanliga talet typ gör inte om detta o hade det inte varit för att osv sen fick man köra igen utan en tanke på böter eller nått....

tja en del måste hoj guden älska o andra gör han odödliga eller vad säger du VV ?

PS
Kan ju dra den när jag filmade en laser kontroll som jag körde förbi, vände körde tebax o snack snällt utan o få böter eller nått, har typ 160+ när jag smackar förbi en lagom road polis :hihi

tja !
Ses väl snart i ett dike nära dig !

Last edited:

Gullefjun

En kyckling
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
Svart Z1000
Det var ju skönt att höra, din turgubbe :)
Jag såg när ni stod där för jag körde på andra hållet och befarade det värsta.
Hoppas du köpte några lotter :hihi

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...