Kryckan_Jkpg
Ny medlem
Jag var ute och åkte cross med några polare för ca 6 veckor sen, ingen bana utan lite grusvägar och stigar. Gick upp på bakhjulet växlade upp till 4an kanske tappade kontrollen och gick över, Tänkte om jag hoppar av nu så slipper jag landa på ryggen (bröt ryggen för 5 år, kan inte var bra att landa på...) hoppade iallafall av cykeln och satte ner foten. Väldigt fel. rullade med ca 10 meter kanske. Kände hur benet värkte och domnade så jag trodde jag slagit i en nerv eller liknande. låg och åmade mig några sekunder. rullade över på sidan för att hitta lite bekvämare läge för benet. Kände hur det krasmade och tyckte det lät lite lustigt om benet. Tänkte ja något är sönder iallafall. Polaren kom och skulle ta av crosstöveln på mig och jag såg hur benet vek sig på fel ställe. Tänkte bara att det här gipsar dom bara så det är väl inte SÅ jävla farligt. Kom in till akuten och efter röntgen så visade det sig att,
Benet var av strax under knät.
Knät var ur led samt en fraktur i knät
Bägge korsbanden var av bak i knät
och ett ledband fram i knät var nästan helt av.
Enligt läkaren som opererade mig i 6,5 timmar så var det enda positiva att ledbandet inte hade lossnat helt i sitt fäste. och på återbesöket så frågade jag lite hur skadan sett ut, en läkare från stockholm visade mig röntgen bilderna. " Ja du ser ju här, de ser ut som sallad i knät här... Bra beskrivet.
Jag klarade mig dock från gips men får gå med en skena i 3 månader och får inte belasta benet på 3 månader. men mc säsongen är nog slut.
Köpa Mc någon?
CBR929 2001
CRF450 2004
Benet var av strax under knät.
Knät var ur led samt en fraktur i knät
Bägge korsbanden var av bak i knät
och ett ledband fram i knät var nästan helt av.
Enligt läkaren som opererade mig i 6,5 timmar så var det enda positiva att ledbandet inte hade lossnat helt i sitt fäste. och på återbesöket så frågade jag lite hur skadan sett ut, en läkare från stockholm visade mig röntgen bilderna. " Ja du ser ju här, de ser ut som sallad i knät här... Bra beskrivet.
Jag klarade mig dock från gips men får gå med en skena i 3 månader och får inte belasta benet på 3 månader. men mc säsongen är nog slut.
Köpa Mc någon?
CBR929 2001
CRF450 2004