Posten har väl olika betalalternativ...piece skrev:2316147Jag har tänkt mig att köpa en motorcyckel i andra ändan av sverige
och ta hem den på lastbil, osedd
Hur löser man betalningen smidigt och säkert mellan 2 privatpersoner
fireblade skrev:2316159Posten har väl olika betalalternativ...
dvs. du betalar när du får varan och han får pengarna av posten (eller speditionsfirman)
piece skrev:2316163Hmm, ska ta den med en speditionsfima, undrar om dom hanterar kontater.
Tror tyvärr inte det, men frakten var billig.
Ring å fråga, dom borde ju veta självapiece skrev:2316163Hmm, ska ta den med en speditionsfima, undrar om dom hanterar kontater.
Tror tyvärr inte det, men frakten var billig.
piece skrev:2316147Jag har tänkt mig att köpa en motorcyckel i andra ändan av sverige
och ta hem den på lastbil, osedd
Hur löser man betalningen smidigt och säkert mellan 2 privatpersoner
piece skrev:2316246Nej inte titta annat än på bilder
Speditionsfiman vill inte hålla i betalningen
Dock är jag inte orolig för dom då vi köper frakter för ett par mille om året av dom.
Därav den billiga frakten.
ilstallione skrev:2316251Kan du inte åka med bilen och handla hojen då? Annars har väl blocket någon sorts betaltjänst för situationer som denna.
http://www.internetgirot.se/betala
piece skrev:2316320Jag chansar nog 120 mil enkel resa
Internetgirot såg användbart ut
ilstallione skrev:2316333Kan du inte be någon på forumet åka och kolla den innan du köper den då?
piece skrev:2316320Jag chansar nog 120 mil enkel resa
Internetgirot såg användbart ut
-dB skrev:2316474du chansar hellre på att köpa något osett än åker 120 mil i onödan, det hade inte jag gjort iaf. jag köpte min hoj 120 mil (tor) hemifrån, bara att låna en skåpbil och köra med en polare. upp o ner på samma dag. min förra hoj köpte jag 60mil (tor) hemifrån och körde den själv hem med min polare i bil bakom.
Mr Helmut skrev:2316486Beror kanske på vilken summa pengar det rör sig om
En kompis berättade om en tjänst som blocket.se har som tydligen hade fungerat bra. Ungefär som en depå mellan köpare och säljare där köparen var tvungen att godkänna produkten innan säljaren fick alla pengar.
Dee_cati skrev:2316617Mmmm, sen tar de väl 10% av summar säkerligen....
Mr Helmut skrev:2316486Beror kanske på vilken summa pengar det rör sig om
En kompis berättade om en tjänst som blocket.se har som tydligen hade fungerat bra. Ungefär som en depå mellan köpare och säljare där köparen var tvungen att godkänna produkten innan säljaren fick alla pengar.
Unidoc skrev:
ilstallione skrev:2316636Du har inte läst hela tråden va?
Inte du heller..
Mr Helmut skrev:2316643Jag har läst hela tråden men var inte medveten om att det heter så, som du kanske såg hade jag blivit informerad av en kompis om den tjänsten men ber så mycket om ursäkt
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|