...jag kan inte hitta svaret i de som redan finns. Jag har gjort mitt bästa när jag letat så bli inte förgrymmade på mig
Mitt problem är av liknande natur som alla andra som ersatt orginalblinkers med LEDs, men jag söker en annorlunda lösning (om det går). Jag vet att man kan kompensera med effektmotstånd eftersom effektutvecklingen med LEDs är mindre, men då går man ju miste om det fina med LEDs (förutom att de är snygga), nämligen att de just drar mindre ström.
När jag kopplade in mina blinkers var blinkfrekvensen alldeles för hög pga förändringen i last. Jag ersatte mitt orginalrelä med ett lastoberoende och fick då en fin blinkfrekvens. Problemet är bara att nu blinkar alla fyra blinkers oavsett om jag blinkar till höger eller vänster.
En gissning jag har är att det finns ett halvledarrelä som bestämmer vilken sida som ska blinka, och att det på nåt sätt fått krupp...
Jag har tyvärr inte kopplingsschema osv till hojen som för övrigt är en Speed Triple -01.
Tacksam för hjälp!
/R
Mitt problem är av liknande natur som alla andra som ersatt orginalblinkers med LEDs, men jag söker en annorlunda lösning (om det går). Jag vet att man kan kompensera med effektmotstånd eftersom effektutvecklingen med LEDs är mindre, men då går man ju miste om det fina med LEDs (förutom att de är snygga), nämligen att de just drar mindre ström.
När jag kopplade in mina blinkers var blinkfrekvensen alldeles för hög pga förändringen i last. Jag ersatte mitt orginalrelä med ett lastoberoende och fick då en fin blinkfrekvens. Problemet är bara att nu blinkar alla fyra blinkers oavsett om jag blinkar till höger eller vänster.
En gissning jag har är att det finns ett halvledarrelä som bestämmer vilken sida som ska blinka, och att det på nåt sätt fått krupp...
Jag har tyvärr inte kopplingsschema osv till hojen som för övrigt är en Speed Triple -01.
Tacksam för hjälp!
/R
Last edited: