Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
pjohan skrev:2323478Stoppar dom dig så får du, utöver böter, en jävligt fet räkning från trafikförsäkringsföreningen (eller var dom nu heter). Storleksordning ganska många tusen i veckan.
Dagens råd är : Gör det inte!
pjohan skrev:2323478Stoppar dom dig så får du, utöver böter, en jävligt fet räkning från trafikförsäkringsföreningen (eller var dom nu heter).
AGREE!237 skrev:2323554:corn
T509 skrev:2324090Det får man ej, trafikförsäkringsföreningen tar betalt av dom som har fordon påstälda men ej försäkrade...
Kostar 800 kr har jag för mig.... ingen fara med KK dvs om du inte åker dit 20 ggr. Inget att rekomendera dock eftersom du ej är försäkrad som någon sa innan.
Du kollade inte upp förs-premien innan du köpte hojen??? Kan ju vara bra att tänka på nästa gång... Byt hoj om du inte har råd med den du har!Amirooo skrev:2324916
Anledning till min fråga är att jag har ställt av min hoj men åker med den fortfarande pga försäkringspremie!!
Helförsäkrning på mitt namn går på 5900 /månad, halv 2750/månad och endast trafikförsäkring som täcker ingenting alls 1450 kr per månad!!!!!!!!!! Det är ju inte rimligt, visst jag har bara haft hojkort i 1 år, är under 24 men va fan ska ja göra. Betala så pass mkt pengar bara för att få köra runt. Hellre tar man en böter per månad och fortfarande ligger plus mot försäkring. Sen det roliga är eftersom jag är under 24 så dubblas min självrisk, ordinare är den 25 000 och dubblas upp till 50 000 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hojen kostade mig ca 40000 att köpa Hell Nooo jag ska betala sånna summor...
Amirooo skrev:2324916men va fan ska ja göra.
Den täcker alla sjukhuskostnader och invaliditetskostnader, så lite pengar bör du spara genom att ha denna försäkring om olyckan skulle vare framme...Amirooo skrev:2324916och endast trafikförsäkring som täcker ingenting alls 1450 kr per månad!!!!!!!!!!
Amirooo skrev:2324916Men tar trafikförsäkringsföreningen betalat från det datum man ställde av den tills den dagen man får boten av ayna? Dvs om jag ställde av den för ca 30 dagar sen och blir tagen min 31.a dag får jag en bot på 600 kr av polisen + 200 kr per dag [30*200 = 6200 kr ??????] För så kan det väl inte vara. För det finns ju inga bevis att jag har åkt med dem under flertal dagar, bara bevis att jag har tagit den i bruk 1 dag.
Anledning till min fråga är att jag har ställt av min hoj men åker med den fortfarande pga försäkringspremie!!
Helförsäkrning på mitt namn går på 5900 /månad, halv 2750/månad och endast trafikförsäkring som täcker ingenting alls 1450 kr per månad!!!!!!!!!! Det är ju inte rimligt, visst jag har bara haft hojkort i 1 år, är under 24 men va fan ska ja göra. Betala så pass mkt pengar bara för att få köra runt. Hellre tar man en böter per månad och fortfarande ligger plus mot försäkring. Sen det roliga är eftersom jag är under 24 så dubblas min självrisk, ordinare är den 25 000 och dubblas upp till 50 000 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hojen kostade mig ca 40000 att köpa Hell Nooo jag ska betala sånna summor...
"Avställd" medför ju oftast en del andra konsekvenser.Amirooo skrev:2323466Hur mkt böter är det från farbror blå om man åker med en avställd hoj?
Kan ju inte förlora körkortet pga det?
Amirooo skrev:2324916Men tar trafikförsäkringsföreningen betalat från det datum man ställde av den tills den dagen man får boten av ayna? Dvs om jag ställde av den för ca 30 dagar sen och blir tagen min 31.a dag får jag en bot på 600 kr av polisen + 200 kr per dag [30*200 = 6200 kr ??????] För så kan det väl inte vara. För det finns ju inga bevis att jag har åkt med dem under flertal dagar, bara bevis att jag har tagit den i bruk 1 dag.
Amirooo skrev:2324916
Amirooo skrev:2324916Det är ju inte rimligt, visst jag har bara haft hojkort i 1 år, är under 24 men va fan ska ja göra. Betala så pass mkt pengar bara för att få köra runt. Hellre tar man en böter per månad och fortfarande ligger plus mot försäkring. Sen det roliga är eftersom jag är under 24 så dubblas min självrisk, ordinare är den 25 000 och dubblas upp till 50 000 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hojen kostade mig ca 40000 att köpa Hell Nooo jag ska betala sånna summor...
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|