Intressekoll banåkning !

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Banåkning torsd. 3:e

Kollade lite hur det såg ut med bokningar på banan och v. 31,33,34,35 var alla mån. och torsd. lediga som det ser ut nu och den sidan var uppdaterad idag så det lär väl stämma. http://www.motorparken.se/bokningar.asp ska vi åka så blir det med kort varsel i så fall, för att vi ska slippa att det regnar. Dom som är intresserade kan pm:a mej, önskemålen på onsdagskörningen var nån torsdag från 18.00 hur låter det ? :7peta

/ Joakim

Last edited:

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Jag + 3 st till kan jag nog lova. Kan nog fixa nån till som inte är aktiv här på forumet.

Last edited:

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Kanon Tomas :pannkyss det gör ju inget om vi skulle bli många heller, då kör vi bara i två grupper i så fall. Men snart hoppas jag för är JÄVLIGT sugen på lite bana ...

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Tomasol skrev:
2333887 Jo du en sak till ska det bara vara gathojar (försäkrade)..... Kan ju vara bra.

Hej på er! Har ni kollat med bolagen om hur det gäller med ban-åkning? Annars går det väl att dela upp i 2 grupper så att ni inte utestänger (mej t.ex.)några, men kniper det kan jag ju ställa på hojen några dagar. Tror nog att det finns många intr. som bara väntar på att nån ska hyra. Fixa fram ett datum bara så vi har nåt att gå på.:tummenupp

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Brukar va på egen risk..inga försäkringar! , kör efter skallen..

Jag e me + 1 gubbe till (blåa ZX9R:an som va med i Onsdags)

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
ZtreetFajter skrev:
2334292 Brukar va på egen risk..inga försäkringar! , kör efter skallen..)

Inte riktigt så enkelt. Tror det var så här (rätta mig om jag har fel)
Licensåkarna har olycksfall försäkring i licensen.
Gathojar i den vanliga försäkringen.

Så om en Licensåkare kör in i dig (hans fel) och bägge skadas så täcks hans skador av hans försäkring men inte dina och du får betala dina skador själv.....

Om en gathojåkare kör in i dig (hans fel) och bägge skadas så täcks hans skador och dina skador av hans försäkring.

Nu gäller detta personskador och såna kan bli dyra om man har otur.....

Vad det gäller skador på hojen så är det väl bara Länsförsäkringar som godkänner banåkning.

Last edited:

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Tomasol skrev:
2334491 Inte riktigt så enkelt. Tror det var så här (rätta mig om jag har fel)
Licensåkarna har olycksfall försäkring i licensen.
Gathojar i den vanliga försäkringen.

Så om en Licensåkare kör in i dig (hans fel) och bägge skadas så täcks hans skador av hans försäkring men inte dina och du får betala dina skador själv.....

Om en gathojåkare kör in i dig (hans fel) och bägge skadas så täcks hans skador och dina skador av hans försäkring.

Nu gäller detta personskador och såna kan bli dyra om man har otur.....

Vad det gäller skador på hojen så är det väl bara Länsförsäkringar som godkänner banåkning.

Va bra! Killen har koll på läget, då kanske vi kommer i gång. Annars såg jag att det var en smc-kurs den 3aug. jag ska nog va med i alla fall.:tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Jag är ju alltid på när det gäller bankörning :tummenupp Bara det passar in i min kalender. Jag har dock oförsäkrad racinghoj. Smartast är nog att man ändå delar upp körningen i 2st grupper. Försäkrad och oförsäkrad. Då kringår man problemet lite och man pallar ändå inte att köra 3-4 timmar i sträck. Varianten kan vara att köra 20min, vila 20min o.s.v eller nåt sånt.

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Ja det är ju en bra idé med olika grupper om det inte blir så att den försäkrade gruppen blir skitstor, och den oförsäkrade pytteliten. För det skulle ju vara tråkigt om man får börja sålla för att det ska bli lagom mycket hojar. Vill ju att så många som möjligt ska kunna åka. Men 750-R hade ju en bra idé tyckte jag, att ställa på hojen fram och tillbaka det skulle ju lösa problemen väl ? Vad är lämplig storlek på grupperna då ,10-12 i varje eller ? om man får ihop så mycket folk vill säga !! :7peta . Skulle helst se att det blir minst 10 st annars kanske folk tycker att det blir för dyrt. Såg att torsd. em. nästa vecka var obokad än så länge ... vi siktar på en sista minuten på den, så man slipper dagens jävla väder :mad:

/Joakim

Last edited:

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
För att vara så mycket snack om att vilja köra på bana så har jag bara fått ETT ... pm med namn och nr !!!!!!
Äntligen har det börjat röra på sej .. 13 intresserade än så länge :tummenupp
Ringde igår och lämnade ett meddelande till han som är ansvarig för banbokningarna, men hörde inget så får väl ringa på måndag igen :rolleyes:

Last edited:

Åskkatten

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Yamaha YZF 600R
Bra initiativ Jocke att boka banan, det har varit alldeles för lite banåkning i sommar!!! Jag är på, bara det är bra väder!

Trist att man inte spontant kan åka upp varannan måndag som förra sommaren... :( .. Det var kalajs det!

// Rasmus storsyrra :banana

750-R

Gick med
26 Jun 2003
Hoj
bash skrev:
2335009 För att vara så mycket snack om att vilja köra på bana så har jag bara fått ETT ... pm med namn och nr !!!!!!
Äntligen har det börjat röra på sej .. 13 intresserade än så länge :tummenupp
Ringde igår och lämnade ett meddelande till han som är ansvarig för banbokningarna, men hörde inget så får väl ringa på måndag igen :rolleyes:

Äre nu på torsdagkväll 3 aug.? då kan jag nog. Hur många med licens har anmält sig? Kul att det verkar bli av, jag åker nog på dagen åxå smc gävle har nån kurv och bromskurs, det kan man ju behöva efter vurpan.:D

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Kom Ihåg !!

Kom ihåg att PM:a namn o nr. om ni är intresserade av att åka :7peta

/ Joakim

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Pratade med Anders som är banansvarig på mittsverigebanan idag, det enda han sa var att det får vara max 100db vid när man passerar start/målrakan. Får väl hoppas att han kan ge lite rabatt för dom som inte klarar det !! Annars var det bara att tuta o köra :yoparty så vi håller verkligen tummarna för att det INTE ska regna på torsdag .... Är sååååå j . . . a sugen att åka:tummenupp

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
bash skrev:
2341097 Pratade med Anders som är banansvarig på mittsverigebanan idag, det enda han sa var att det får vara max 100db vid när man passerar start/målrakan. Får väl hoppas att han kan ge lite rabatt för dom som inte klarar det !! Annars var det bara att tuta o köra :yoparty så vi håller verkligen tummarna för att det INTE ska regna på torsdag .... Är sååååå j . . . a sugen att åka:tummenupp

Hoppas d skiter sig med hojj köpet då så R6:an e kvar tills dess ;)...blir ju "blysläde" sen så..:banana

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Kostnad för bana

Om alla som anmält intresse till på torsdag ( 16 st ) kommer och åker så kommer det att kosta 166 kr. Kommer att ringa på torsdag fm. för att kolla med alla hur det ligger till och för att se vad för väder det ser ut att bli, och sen förhoppningsvis ringa och boka banan :corn

/Joakim

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
bash skrev:
2341620 Om alla som anmält intresse till på torsdag ( 16 st ) kommer och åker så kommer det att kosta 166 kr. Kommer att ringa på torsdag fm. för att kolla med alla hur det ligger till och för att se vad för väder det ser ut att bli, och sen förhoppningsvis ringa och boka banan :corn

/Joakim

Super!! :)

Laddad till 1000 ;)

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
bash skrev:
2341620 Om alla som anmält intresse till på torsdag ( 16 st ) kommer och åker så kommer det att kosta 166 kr. Kommer att ringa på torsdag fm. för att kolla med alla hur det ligger till och för att se vad för väder det ser ut att bli, och sen förhoppningsvis ringa och boka banan :corn

/Joakim

Trevligt att du ordnar och donar så det bli banåka åt folket:tummenupp

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS