Lite funderingar om ERF & 250SP 2007

Jag kör


  • Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det ser ut som att 250SP skall köra mellan kval & race under ERF:en, en ide vore kanske att göra på detta vis.

Lördag tidskval ERF klass A, Kval 250SP, Race 6 timmar ERF klass A.

Söndag tidskval ERF klass B, Race 250SP, Race 6 timmars ERF klass B.

Skulle detta funka? vad tror ni.
 
Last edited:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Tror att detta kan funka, även om det såklart blir lite tråkigt att inte få köra med övriga Rookie:sar och SM-klasserna.

Förmodar att vi kanske t o m kan få lite mera körtid om vi gör på detta visset. Rätt eller fel? :va
Micke, frågar du för Svemos räkning lr av ren nyfikenhet?

Åsa :hej
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag röstar hårt för att vi ska få kvala ena dagen och rejsa andra. Blir stressigt att köra bara på en dag. Dessutom vill man ju åka iväg på tävling och vara där ett tag och träffa alla!
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Jag kör inte i 250SP i år men har planer på att göra det nästa säsong och föredrar själv det här förslaget.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
funkar gör det säkert, men jag vill inte ge eventuell tid till 250sp.
den vill jag ha till minimum 8timmars erf A på söndag.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
R2 skrev:
2335850 funkar gör det säkert, men jag vill inte ge eventuell tid till 250sp.
den vill jag ha till minimum 8timmars erf A på söndag.
Dom får dötiden mellan kval & race, varför ska banan stå tom i en timme?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
GSXR1100R skrev:
2335856 Dom får dötiden mellan kval & race, varför ska banan stå tom i en timme?

jag menar, erf A skall kvala på lördag och tävla all bullertid som finns på söndag.
kanske inte alla race men minst två. (10timmars)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Åsa skrev:
2335691 Tror att detta kan funka, även om det såklart blir lite tråkigt att inte få köra med övriga Rookie:sar och SM-klasserna.

Förmodar att vi kanske t o m kan få lite mera körtid om vi gör på detta visset. Rätt eller fel? :va
Micke, frågar du för Svemos räkning lr av ren nyfikenhet?

Åsa :hej
Bara kollar runt lite
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bikerbitch skrev:
2335694 Jag röstar hårt för att vi ska få kvala ena dagen och rejsa andra. Blir stressigt att köra bara på en dag. Dessutom vill man ju åka iväg på tävling och vara där ett tag och träffa alla!
Bra men du glömde rösta i pollen :D
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Spontant så är det trist att inte få träffa sina gamla klasspolare som numera köra 250R och 125R. Sen undrar jag över vilka banor vi ska köra på? Sviestad körs det inget endurance på, kan man räkna med att vi får köra på B-racet där? Eller får ett "wildcard" på SM?
Positivt (mycket!) är att vi antagligen får köra på Mantorp! :yoparty

Ett alternativ är att det blir en ren A-serie för SM och en ren supportserie för alla supportklasser men det har väl alla haft på känn att det faller på arrangörsklubbarna. Det blir alltså 250SP som får stryka på foten för supermotard, i år bara lite men nästa år helt och hållet. Om inte supermotard ska köra tillsammans med RR 2007 så ser jag däremot ingen anledning att ta bort oss ur SM-serien. Någon som vet hur det blir med motardsamarbetet förresten?
Om supermotard kör med SM som i år så tycker jag att samkörning med ERF enligt ovan är ett bra förslag, om inte så vill jag att 250SP ska köra med SM som tidigare.
Sen att man kvalar på lördagen och kör race på söndagen är ju givet, endagars race är ett j-a stressande! :brinnerup
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Endagarsrace suger stenhårt och åka ~65 mil till Knutstorp för att kvala 2 pass på 1 timme och sen rejsa en kvart senare är det inte tal om.

Jag vill ha träning, kval och race på olika dagar. Inte stenhårt roligt med 2-dagars utan träning innan heller men det är klart bättre med kval lördag och race söndag men ingen träning.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
sege skrev:
2336388 Endagarsrace suger stenhårt och åka ~65 mil till Knutstorp för att kvala 2 pass på 1 timme och sen rejsa en kvart senare är det inte tal om.

Jag vill ha träning, kval och race på olika dagar. Inte stenhårt roligt med 2-dagars utan träning innan heller men det är klart bättre med kval lördag och race söndag men ingen träning.
Och så röstade du fel ändå:va
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
äh... kör allt på samma dag! en hel jäkla helg åt 2 st 20 minuters kval och ett futtigt race på 15 varv. visst racing e roligt, men så jäkla ball så att jag vill sitta lördag till söndag och glo i depån för att få köra 15 varv dagen efter slipper jag gärna, då det finns en hel del andra saker här i livet man vill göra på sin lediga tid. 250sp moppen blir man juh inte ens trött av att köra... orkar man inte med allt på en dag så är det något fel.

tack och hej /brink
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Upplägget är ok, MEN FÖR HELVETE LÄGG A-REJSET PÅ LÖRDAG!
Söndag suger majestätisk elefantdiscoballe.

/Tung Pung
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Freppa skrev:
2337015 Upplägget är ok, MEN FÖR HELVETE LÄGG A-REJSET PÅ LÖRDAG!
Söndag suger majestätisk elefantdiscoballe.

/Tung Pung
Om ni kör så kör ni väl i grupp B :D
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hörrö, skulle inte du tat och lukta lite illa istället för att sitta här och ta upp webplats? Gubbe!
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
BrInK skrev:
2336885 äh... kör allt på samma dag! en hel jäkla helg åt 2 st 20 minuters kval och ett futtigt race på 15 varv. visst racing e roligt, men så jäkla ball så att jag vill sitta lördag till söndag och glo i depån för att få köra 15 varv dagen efter slipper jag gärna, då det finns en hel del andra saker här i livet man vill göra på sin lediga tid. 250sp moppen blir man juh inte ens trött av att köra... orkar man inte med allt på en dag så är det något fel.

tack och hej /brink

Vi som kör lite långsammare behöver uppladdningen på lördagen så att vi har nån jävla chans att vinna på söndagen :pannkyss
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
Bikerbitch skrev:
2337064 Vi som kör lite långsammare behöver uppladdningen på lördagen så att vi har nån jävla chans att vinna på söndagen :pannkyss

okej men då ska jag ha dispans så jag kan skita i kvalet och komma upp på söndagen och starta sist istället.... :tomten
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top