Bråkis
Ropa inte hej innan framhjulet är uppe.
Hej!
Min hoj - Kawa GPZ 1000 RX 86 - går bra när den är kall, men när man kört 5-6 minuter går den ner på tre burkar och sedan två, för att någon gång ibland hoppa igång på tre ibland.
Min gissning är för fet blandning - för mycket bränsle. Verkar ha helt OK gnista på alla stift. Får ganska feta avgassmällar vid gassläpp också. Har haft rätt mycket förut, men nu är de värre än förut.
Så - till frågan. Hur ställer jag in bränslemängden på en Mikuni RS 36 Flatslide?
Jag har hittat tomgångsskruven ovanpå. Förutom den finns det framtill nedtill, alltså nära motorn, ett par mässingsskruvar som går att skruva på. Jag vill dock inte gärna testa runt - det vore synd att förstöra ev. sjyssta inställningar ..
Har nån ett bra tips om hur man får reda på vilka två förgasare det är som funkar bra och vilka som går dåligt?
Tacksam för tips för att justera förgasaren!!
//Bråkis
Min hoj - Kawa GPZ 1000 RX 86 - går bra när den är kall, men när man kört 5-6 minuter går den ner på tre burkar och sedan två, för att någon gång ibland hoppa igång på tre ibland.
Min gissning är för fet blandning - för mycket bränsle. Verkar ha helt OK gnista på alla stift. Får ganska feta avgassmällar vid gassläpp också. Har haft rätt mycket förut, men nu är de värre än förut.
Så - till frågan. Hur ställer jag in bränslemängden på en Mikuni RS 36 Flatslide?
Jag har hittat tomgångsskruven ovanpå. Förutom den finns det framtill nedtill, alltså nära motorn, ett par mässingsskruvar som går att skruva på. Jag vill dock inte gärna testa runt - det vore synd att förstöra ev. sjyssta inställningar ..
Har nån ett bra tips om hur man får reda på vilka två förgasare det är som funkar bra och vilka som går dåligt?
Tacksam för tips för att justera förgasaren!!
//Bråkis