Bilder Kinnekulle Ring Fredag 060728 - www.jsfoto.com

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Här är lite bilder från fredagens körning på kinnekulle Ring. Fler bilder finns på www.jsfoto.com .

- Johan

Bifogat

• jsf_6389_std.jpg
    jsf_6389_std.jpg
    100.2 KB · Visningar: 56
  • jsf_6395_std.jpg
    jsf_6395_std.jpg
    104.3 KB · Visningar: 136
  • jsf_6446_std.jpg
    jsf_6446_std.jpg
    98.8 KB · Visningar: 55
  • jsf_6489_std.jpg
    jsf_6489_std.jpg
    107 KB · Visningar: 73
  • jsf_6490_std.jpg
    jsf_6490_std.jpg
    109.5 KB · Visningar: 60
  • jsf_6495_std.jpg
    jsf_6495_std.jpg
    94.7 KB · Visningar: 68

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
wiii! ja e mä på bild! :yoparty Synd att det är en oändlighet mellan knät o backen bara... :mad:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Triggerhappy skrev:
2343569 Im a poooser :D

Den där borde du f-n bjuda på....*här offrar man livet å blingar å har sig* :hihi
Den är go den bilden! Gött när man ser att gnistrorna flyger samtidigt som du kör tummen upp ;)

Rasorblade skrev:
2343626 fifan man fastnade!:yoparty :Bugar
Jajjemen! Där hade du tur ;).. jag missar aldrig en motard...

Last edited:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
GixxerTina skrev:
2343826 ingen bild på mig :gråta
Jag missar alltid någon.

Skulle det å andra sidan vara fler som handlade och betalde för bilder och färre som snattade så skulle det vara mer motiverat att åka dit och plåta lite längre stunder ;)...

- Johan

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
mr_rockster skrev:
2343853 Jag missar alltid någon.

Skulle det å andra sidan vara fler som handlade och betalde för bilder och färre som snattade så skulle det vara mer motiverat att åka dit och plåta lite längre stunder ;)...

- Johan
Hur snattar folk bilder? Menar du att använda den med vattenstämpeln?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jepps! Det e det jag menar. De snor den med vattenstämpeln. Har lagt upp på flera ställen på hemsidan att man INTE ens får ta de bilderna...

- Johan

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
Sänk priset på de digitala bilderna så köper nog fler.
Jag skulle inte vara intresserad av något annat än fullformat/råformat om jag handlade en bild. 1600pix jpg för 140kr...nja. too much

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Tja mot actionpics 50 kr så känns det ju ganska dyrt. Fast jag är ju inte den som ska avgöra hur mkt stålar du ska ta för att ditt ska gå runt. Det är jävla kul att ni fotar iaf den saken är klar.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Förstår att man kan tycka det är dyrt. Gjorde jag också innan jag började fota själv :)

Någon väljer att åka till en bana med sin 100.000krs utrustning. Står där och fotar i en hel dag i värmen. Sen vill fotografen ha 140kr för en bild det anser jag vara rätt pris.

Ang 50kr för en bild. Tror fotografen hellre satsar på att sälja 5st 140kr bilder än att hålla på och joxa med 15 olika köpare som vill betala 50 lapp.
Är man mån om kvalitet gör man lite arbete med sina bilder innan man släpper iväg dom också. Sånt tar tid.

140kr är inte dyrt om man vill ha kvalitet.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Simons bilder är av mycket bra kvalitet och jag vet att han gör en hel del arbete med dom innan dom "levereras". Man arbetar med bilden i PS bland annat för få en riktigt bra och fin bild.

Att ACTIONPICS tar ut 50 kr per bild t ex har inget med sämre kvalitet att göra. Actionpics och Simon/Badtoy inte tar ut mer handlar om att vi inte är ute efter att tjäna massa pengar på bilderna utan tar mer en omkostnadsfråga.

Självklart är det dock lättare att sätta ihop några bilder /x antal) och sedan sälja för en klumpsumma.

/Liwa1

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
På 50:- så ska staten ha en 10:a först, då är det 40:- kvar. Ska jag plocka ut lön så blir det ungefär 20:- kvar för att administrera fakturor och fixa bilden etc. etc.

Och alla vill ha hög upplösning så de kan skriva ut själva, så skriver de ut på ett skitpapper så blir färger och allt skrot. Säljer helst papperskopior eftersom de är 1000 ggr snyggare än att ha de på datorn med ;).

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Mr Rockster: En grej ja ofta stör mig på med dina bilder är att 90% är tagna på samma ställe, kanske inte spelar så stor roll iof om nu ändå folk köper enstaka bilder på sig själva.
Men i längden blir de enformigt om man kollar igenom bilder osv..

Inte meningen som ett klagomål mer som ett påpekande eller nåt;)

Ang pris på bilder, hur många av er som åker runt o fotar på bandagar lever på fotograferandet/har de som yrke?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept