_Johansson_
Storfräsare
Tråden är flyttad från Turboforumet eftersom jag fick liv i skiten och den verkar vilja hålla ihop, nu är det mest finlir med utseende och sånt kvar så tråden passar bättre här. //Anders
Hej!
Jag är ny på forumet så det hör väl till god ton att presentera sig lite snabbt först:
Jag heter Anders Johansson och bor 20 mil norr om Östersund, det största intresset är att bygga jetmotorer av olika slag (för tillfället håller jag på med en jetdriven gocart med efterbrännare och en pocketbike som beräknas ha >25hk på bakhjulet när den är färdig).
Jag är intresserad av att få lite praktisk erfarenhet av turbobyggen istället för att bara sitta böjd över "Maximum Boost" så imorgon ska jag iväg och hämta en GSX750 som ska skrämmas upp allt som går under vintern.
Enligt vad jag läst om 1100
rna så är oljetrycket lite väl lågt för att turbon ska trivas, så pumpdrevet från 750:n bör monteras för högre tryck. Har även 750:n problem med oljetrycket och vad kan man i sånt fall göra åt det?
//Anders
Hej!
Jag är ny på forumet så det hör väl till god ton att presentera sig lite snabbt först:
Jag heter Anders Johansson och bor 20 mil norr om Östersund, det största intresset är att bygga jetmotorer av olika slag (för tillfället håller jag på med en jetdriven gocart med efterbrännare och en pocketbike som beräknas ha >25hk på bakhjulet när den är färdig).
Jag är intresserad av att få lite praktisk erfarenhet av turbobyggen istället för att bara sitta böjd över "Maximum Boost" så imorgon ska jag iväg och hämta en GSX750 som ska skrämmas upp allt som går under vintern.
Enligt vad jag läst om 1100
//Anders
Last edited: