Polisen

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
Tjenare Bröder!!!

En kompis till mig var idag ute & körde som vanligt , dock så råkade han hålla en hastighet lite lite för fort förbi en polisbil:tungan Hur som helst så sätter dom givetvis efter honom & med tanke på att han bara haft kortet i 4 månader så hade hade han ingen avsikt alls att stanna så det blev ju liksom en jakt då..

Jakten gick hela tiden i stan i hastigheter upp mot 170 km/h mot stop pliker , rödljus & allt annat ni kan tänka er , det slutade med att han blev tvungen att blåsa ifrån dom på gångstigar i hög fart innan dom släppte honom:mad:

Nu till frågan , har inte dessa nötter lagar & regler dom själv ska rätta sig efter , dom ska väll släppa jakten om hastigheten överstiger en viss del i centrala stan , dels för att inte riskera allmänhetens lr mc föraren för onödiga risker.

Han berättade för mig att han försökte först hålla en normal fart & slinka imellan betong grisar på smala gator & dylikt öfr att få dom att inse att det är lika bra att dom släpper honom , men dom var tydligen tjuriga & tvingade upp han i hiskeliga farter innan dom gav upp..

Har inte dom begått ett regelbrott själva nu ?:confused:

Han blev lite orolig att dom skulle kunna komma hem till han senare lr kalla han på ett förhör med tanke på att dom vet vem han är & vilken hojj han kör , men jag sa att det kan dom nog omöjligt göra , han kan ju ha lånat ut hojjen till vilken person som helst lr spekulant
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Varför inte stanna om körde så lite för fort??

Att han haft kortet 4 mån förändrar inget. Man blir inte lättare av med kortet under prövotiden, skillnaden är att man får ta om det OM man blir av med det.
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Det är väl knappast poliserna som var skurkarna i detta fall. Om de ser en dåre riskera sitt och andras liv genom att köra som en idiot så ska de försöka ta fast honom!
 

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
heliac skrev:
2366793 Varför inte stanna om körde så lite för fort??

Att han haft kortet 4 mån förändrar inget. Man blir inte lättare av med kortet under prövotiden, skillnaden är att man får ta om det OM man blir av med det.

Ja fråga mig inte , han kanske körde ganska mycket för fort =P
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Hoho, jadu. Om han nu gör bedömmingen att inte stanna, och blåfarbrorn anser att släppa personen innebär större risker så är det väl upp din din vän att stanna, eller som han gjorde, fortsatte? :tuttar Värt o nämna var inte att det inte var poliserna som tvingade honom att köra fort, det var nog allt han själv som valde det :näsblod
Regelbrotten skulle vara kul o få reda på, kanske farbror KJECOP kan förklara för oss.



Wieder2 skrev:
2366782 Tjenare Bröder!!!

En kompis till mig var idag ute & körde som vanligt , dock så råkade han hålla en hastighet lite lite för fort förbi en polisbil:tungan Hur som helst så sätter dom givetvis efter honom & med tanke på att han bara haft kortet i 4 månader så hade hade han ingen avsikt alls att stanna så det blev ju liksom en jakt då..

Jakten gick hela tiden i stan i hastigheter upp mot 170 km/h mot stop pliker , rödljus & allt annat ni kan tänka er , det slutade med att han blev tvungen att blåsa ifrån dom på gångstigar i hög fart innan dom släppte honom:mad:

Nu till frågan , har inte dessa nötter lagar & regler dom själv ska rätta sig efter , dom ska väll släppa jakten om hastigheten överstiger en viss del i centrala stan , dels för att inte riskera allmänhetens lr mc föraren för onödiga risker.

Han berättade för mig att han försökte först hålla en normal fart & slinka imellan betong grisar på smala gator & dylikt öfr att få dom att inse att det är lika bra att dom släpper honom , men dom var tydligen tjuriga & tvingade upp han i hiskeliga farter innan dom gav upp..

Har inte dom begått ett regelbrott själva nu ?:confused:

Han blev lite orolig att dom skulle kunna komma hem till han senare lr kalla han på ett förhör med tanke på att dom vet vem han är & vilken hojj han kör , men jag sa att det kan dom nog omöjligt göra , han kan ju ha lånat ut hojjen till vilken person som helst lr spekulant
 

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
syltburk skrev:
2366804 Det är väl knappast poliserna som var skurkarna i detta fall. Om de ser en dåre riskera sitt och andras liv genom att köra som en idiot så ska de försöka ta fast honom!


Nja det kan jag hålla med om till viss del , men nu tror jag inte att det var någon vansinnes färd innan dom började jaga honom utan det var dom som skapade den & frågan var inte det utan om deras regler dom måste rätta sig efter..

Antagligen så blev han väl rädd & stressad & människor kan ju göra dumma saker då , men det kan jag ju säga oxå , skulle jag veta att dom skulle ta mitt kort skulle inte jag heller stanna

Chii skrev:
2366814 Grattis till en bra adrenalinåktur, ska intervjua syrran som e polis i luleå om hon vet något om din "kompis" joyride,

haha gör det , men jag tror inte han tyckte det var en joyride , han lät ganska så rädd när han ringde mig & berättade om det , är en lugn & btra kille annars & inte alls van vid att polisen ska jaga honom... :D
 
Last edited:

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Ort
Norrort
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Wieder2 skrev:
2366782 Han blev lite orolig att dom skulle kunna komma hem till han senare lr kalla han på ett förhör med tanke på att dom vet vem han är & vilken hojj han kör , men jag sa att det kan dom nog omöjligt göra , han kan ju ha lånat ut hojjen till vilken person som helst lr spekulant

Varför skulle det vara omöjligt ????Det låter högst sannolikt att polisen knackar på dörren!

Vart han rädd när polisen åkte efter honom i hög fart?! Men då är det väl bara och stanna då eller hur ,kan inte vara så svårt....... :tomten
 

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
ewook skrev:
2366809 Hoho, jadu. Om han nu gör bedömmingen att inte stanna, och blåfarbrorn anser att släppa personen innebär större risker så är det väl upp din din vän att stanna, eller som han gjorde, fortsatte? :tuttar Värt o nämna var inte att det inte var poliserna som tvingade honom att köra fort, det var nog allt han själv som valde det :näsblod
Regelbrotten skulle vara kul o få reda på, kanske farbror KJECOP kan förklara för oss.


Nej givetvis tvingade dom han inte , men helt klart dom som tvingade till en vansinnesfart eftersom han beslutade sig för att dra dom..
pratar med han i skrivande stund & han sa att det gick max 20 km/h för fort på angiven plats när dom satte igång & visst var det djävligt dumt sa han , men han blev nojjig

Hur som helst så vet jag att dom har regler & lagar att rätta sig efter , dom ska bedömma läget innan en jakt & är det centrala stan är det för riskfyllt att jaga en motorcykel i hög hastighet , när brottet enbart en skitsak som att ha kört 20 knyck för fort , dom framkallar en livsfara för allmänheten & mc föraren själv & ska helldre släppa en sådan jakt än att pressa på den...
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Wieder2 skrev:
2366817 utan det var dom som skapade den

Så du menar att om din polare hade hållit hastighetsbegränsningen så
hade polisen ändå börjat jaga han?
 

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
Poke skrev:
2366846 Varför skulle det vara omöjligt ????Det låter högst sannolikt att polisen knackar på dörren!

Vart han rädd när polisen åkte efter honom i hög fart?! Men då är det väl bara och stanna då eller hur ,kan inte vara så svårt....... :tomten

sannolikt är det ju att dom kommer hem till han efter jakten , men omöjligt för dom att bevisa vem som körde så better luck next time för dom då , det enda dom kan vinna på är om han skulle erkänna & det lär han ju knappast göra

utan det har dom bara indicer & inget annat & kan alltså inte driva saken vidare
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Wieder2 skrev:
2366851 Nej givetvis tvingade dom han inte , men helt klart dom som tvingade till en vansinnesfart eftersom han beslutade sig för att dra dom..
pratar med han i skrivande stund & han sa att det gick max 20 km/h för fort på angiven plats när dom satte igång & visst var det djävligt dumt sa han , men han blev nojjig

Hur som helst så vet jag att dom har regler & lagar att rätta sig efter , dom ska bedömma läget innan en jakt & är det centrala stan är det för riskfyllt att jaga en motorcykel i hög hastighet , när brottet enbart en skitsak som att ha kört 20 knyck för fort , dom framkallar en livsfara för allmänheten & mc föraren själv & ska helldre släppa en sådan jakt än att pressa på den...

När han valde att inte stanna för demdär ynka 20km/h så blev brottet ett bra mkt allvarligare och dessutom finns en anledning att tro att det kan vara nån som är på rymmen från nånting så då e de ju bara att jaga på.. demdär 20km/h fortkörningen är ju bortglömd såfort han susat förbi utan att stanna :S
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Efter att ha läst inlägget kan man nästan tro att det är Polisen som är Boven. Jag håller inte med.

Polisen ska inte göra ett skit, tänk om någon oskyldig kommer till skada. :skrämd :rolleyes: ...
 

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
cleaner skrev:
2366856 Så du menar att om din polare hade hållit hastighetsbegränsningen så
hade polisen ändå börjat jaga han?

Nej givetvis inte , jag var ju inte där heller så jag kan ju inte förklara saken klockrent , men jag tror nog ni förstår..

Jag tycker oxå att det är bra att dom gör sitt jobb inget snack om den saken , men att förstora upp en sak & riskera andra personer & en svår olycka för ett sånt sketet brott det gör mig irriterad & givetvis skulle han ha stannat jag dividerar inte imot det , men nu gjorde han inte det så plz håll er till frågorna , jag kan för fan inte ta ansvar för vad han gjorde
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Är du dum på riktigt? Det var din polare som gjorde fel fattar du väl.
Dra gärna snuten om ni vill, men sitt inte och whina ifall dom jagar efter er.
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Wieder2 skrev:
2366817 Nja det kan jag hålla med om till viss del , men nu tror jag inte att det var någon vansinnes färd innan dom började jaga honom utan det var dom som skapade den & frågan var inte det utan om deras regler dom måste rätta sig efter..

Antagligen så blev han väl rädd & stressad & människor kan ju göra dumma saker då , men det kan jag ju säga oxå , skulle jag veta att dom skulle ta mitt kort skulle inte jag heller stanna



haha gör det , men jag tror inte han tyckte det var en joyride , han lät ganska så rädd när han ringde mig & berättade om det , är en lugn & btra kille annars & inte alls van vid att polisen ska jaga honom... :D

:lol Vilken flamebait!

:corn


/Olzki
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Wieder2 skrev:
2366851 ..
Hur som helst så vet jag att dom har regler & lagar att rätta sig efter , dom ska bedömma läget innan en jakt & är det centrala stan är det för riskfyllt att jaga en motorcykel i hög hastighet , när brottet enbart en skitsak som att ha kört 20 knyck för fort , dom framkallar en livsfara för allmänheten & mc föraren själv & ska helldre släppa en sådan jakt än att pressa på den...

Jorå, förstår att han blev nojjig. O ja, jag har för mig samma sak, däremot så kan jag ej uttala mig om dom, har för mig att det är något som du precis beskrev, men, lättast tycker jag är att få reda på korrekt fakta på en gång så slipper man spåna ;)
 

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
AndreasNo skrev:
2366864 När han valde att inte stanna för demdär ynka 20km/h så blev brottet ett bra mkt allvarligare och dessutom finns en anledning att tro att det kan vara nån som är på rymmen från nånting så då e de ju bara att jaga på.. demdär 20km/h fortkörningen är ju bortglömd såfort han susat förbi utan att stanna :S

yes jag håller med sa exakt så till honom oxå , men då kan man ju oxå säga så här , dom lär ju ha sett reg plåten eftersom han inte körde så fort i början utan försökte smita imellan betonggrisar bara , & dom lär ju ha slagit en ( KUP)
& fått fram att den inte var stulen lr dylikt
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Wieder2 skrev:
2366851 Nej givetvis tvingade dom han inte , men
helt klart dom
som tvingade till en vansinnesfart eftersom
han beslutade sig för att dra
dom..


pratar med han i skrivande stund & han sa att det gick max 20 km/h för fort
på angiven plats när dom satte igång & visst var det djävligt dumt sa han ,
men han blev nojjig

Hur som helst så vet jag att dom har regler & lagar att rätta sig efter , dom
ska bedömma läget innan en jakt & är det centrala stan är det för riskfyllt att
jaga en motorcykel i hög hastighet , när brottet enbart en skitsak som att ha
kört 20 knyck för fort , dom framkallar en livsfara för allmänheten & mc
föraren själv & ska helldre släppa en sådan jakt än att pressa på
den...


Om det gick max 20 för fort varför oroa sig för att han nyss tagit kortet?

Förstår fortfarande inte hur ni kan få det till polisens fel att din polare
skulle dra från dom. Eller hmm du kanske menade att dom skulle skitit i att
köra efter han? Ok, då tycker du antagligen också att dom ska titta åt ett
annat håll när någon stjäl din mc ? (hårddraget men ser fortfarande inte hur
man kan få den situationen till att vara polisens fel)
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Wieder2 skrev:
2366860 sannolikt är det ju att dom kommer hem till han efter jakten , men omöjligt för dom att bevisa vem som körde så better luck next time för dom då , det enda dom kan vinna på är om han skulle erkänna & det lär han ju knappast göra

utan det har dom bara indicer & inget annat & kan alltså inte driva saken vidare


Alter ego? Troligtvis.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top