i8lusaka
Ny medlem
Jag har hört att kTM har plockat fram ett par motardhjul yill 950 super enduro som skall se grymt ut.
Är det någon som har bilder eller info?
Är det någon som har bilder eller info?
420 skrev:2370591Nej, att montera dom vanliga KTM-fälgarna (17") är tydligen inget man ska prova.
När jag nämde det för en av våra större KTM-handlare så avrådde han starkt från det.
Enl. honom så håller inte dom fälgarna för tyngden från en så stor hoj.
Han sa t.o.m att han hoppas att ingen provar och råkar ut för en olycka, utan avvaktar för att se om det kommer 17" speciellt för SuperEnduron.
Det är nog för att försöka lura på kunderna den überfula 950SM istället som dom säger så.420 skrev:2370591Nej, att montera dom vanliga KTM-fälgarna (17") är tydligen inget man ska prova.
När jag nämde det för en av våra större KTM-handlare så avrådde han starkt från det.
Enl. honom så håller inte dom fälgarna för tyngden från en så stor hoj.
Han sa t.o.m att han hoppas att ingen provar och råkar ut för en olycka, utan avvaktar för att se om det kommer 17" speciellt för SuperEnduron.
fifan va nice!!Kyckling skrev:2369441Stämmer axeldiametern och det inte är för smalt mellan gaffelbenen/ i svingen så är det väl bara att klämma dit samma fälgar som det är till de övriga KTM-motarderna?
edit: bara för att jag inte hade nått bättre för mig så photoshopade jag ihop en supermotard baserad på enduron.
ozeo skrev:2370639håller
vi snackar väl typ 20-30 kg mer än vanligt som mest..
sen är väl ekerfälgar de starkaste man kan ha
om inte annat kan man köpa nå fälgbanor o nav med fler hål, då blir dom ju ännu starkare.
i8lusaka skrev:2371419hur är det med kolfiberfälgarna som finns som tillbehör?
Någon komentar om dragningen av blåset?
i8lusaka skrev:Jo men jag menade dragningen av röret
thalle skrev:2371691Enligt en viss herre på Lelles så är den höga dragningen på främre rör en tidig bild, typ prototyp. Vet inte anledningen till varför den inte blev verklighet. "SD-dragningen" valdes väl av någon anledning framför "Adventure-dragningen".
i8lusaka skrev:2372311
Den är desutom stor och tung (179 kg TORR + olja och 24 liter bensin så väger den mycket mer än SE)
Ophs jag menar 29 liter det blir väl ca 5kg till det och den var en 1988 dvs gammal
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|