950 SUPER ENDURO med motard hjul

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Jag har hört att kTM har plockat fram ett par motardhjul yill 950 super enduro som skall se grymt ut.
Är det någon som har bilder eller info?

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Nej jag menar endurocyckeln med motardhjul . enl en ktm handlare som var på visning på ktm i österike så fans det ett kitt

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ja hur är det..ska inte super enduron vara lite smidigare över tank o sadel. o lite lättare..
kanske bättre o slänga notard sulor på en sån :)

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Just det jag tänkte och blev överaskad när handlaren sa att det fanns. Interesant och få lite mer info, är det ingen som sitter inne med lite inside information??

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Stämmer axeldiametern och det inte är för smalt mellan gaffelbenen/ i svingen så är det väl bara att klämma dit samma fälgar som det är till de övriga KTM-motarderna?

edit: bara för att jag inte hade nått bättre för mig så photoshopade jag ihop en supermotard baserad på enduron. :)

Bifogat

• racemoto.jpg
    racemoto.jpg
    53.4 KB · Visningar: 375
Last edited:

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Nej, att montera dom vanliga KTM-fälgarna (17") är tydligen inget man ska prova.
När jag nämde det för en av våra större KTM-handlare så avrådde han starkt från det.
Enl. honom så håller inte dom fälgarna för tyngden från en så stor hoj.
Han sa t.o.m att han hoppas att ingen provar och råkar ut för en olycka, utan avvaktar för att se om det kommer 17" speciellt för SuperEnduron.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
420 skrev:
2370591 Nej, att montera dom vanliga KTM-fälgarna (17") är tydligen inget man ska prova.
När jag nämde det för en av våra större KTM-handlare så avrådde han starkt från det.
Han sa t.o.m att han hoppas att ingen provar och råkar ut för en olycka, utan avvaktar för att se om det kommer 17" speciellt för SuperEnduron.

håller :va
vi snackar väl typ 20-30 kg mer än vanligt som mest..
sen är väl ekerfälgar de starkaste man kan ha :confused:
om inte annat kan man köpa nå fälgbanor o nav med fler hål, då blir dom ju ännu starkare. :tummenupp

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
420 skrev:
2370591 Nej, att montera dom vanliga KTM-fälgarna (17") är tydligen inget man ska prova.
Det är nog för att försöka lura på kunderna den überfula 950SM istället som dom säger så.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Kyckling skrev:
2369441 Stämmer axeldiametern och det inte är för smalt mellan gaffelbenen/ i svingen så är det väl bara att klämma dit samma fälgar som det är till de övriga KTM-motarderna?

edit: bara för att jag inte hade nått bättre för mig så photoshopade jag ihop en supermotard baserad på enduron. :)
fifan va nice!!:tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
ozeo skrev:
2370639 håller :va
vi snackar väl typ 20-30 kg mer än vanligt som mest..
sen är väl ekerfälgar de starkaste man kan ha :confused:
om inte annat kan man köpa nå fälgbanor o nav med fler hål, då blir dom ju ännu starkare. :tummenupp

Se bara vilka problem adventure killarna har med mjuka fälgar!!

Sen antar jag att det är den rörliga massa från dennes motor som kan nog ställa till det för den lilla fälgen, bara en tanke!!

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Man får väl isåfall sätta dit de fälgarna som SM och SD redan har, det lät som det var liknande fälgar i balla färger han menade och inte ekerfälgar. Vilket är bäst på en motard ekerfälgar eller vanliga?

En anna undran jag har är om dragningen av blåset jg har sett 2 olika varianter på SM titta på bilderna och komentera.

Bifogat

• gallery_950sm_03.jpg
    gallery_950sm_03.jpg
    53.3 KB · Visningar: 151
  • KTM%20950%20Supermotoliten.jpg
    KTM%20950%20Supermotoliten.jpg
    78.6 KB · Visningar: 102

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Ekerfälgar tål mer stryk än en gjuten alufälg,en alufälg blir lätt skev om den får lite "kärlek".

En ekerfälgkan flexa lite utan att den blir skev.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
i8lusaka skrev:
2371419 hur är det med kolfiberfälgarna som finns som tillbehör?

Någon komentar om dragningen av blåset?

Tål ännu mindre stryk,dom är gjorda för att vara lätta.

Det går bakåt så att avgaserna kommer ut :rolleyes:

thalle

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
KTM 950 SM
i8lusaka skrev:
Jo men jag menade dragningen av röret:tungan

Enligt en viss herre på Lelles så är den höga dragningen på främre rör en tidig bild, typ prototyp. Vet inte anledningen till varför den inte blev verklighet. "SD-dragningen" valdes väl av någon anledning framför "Adventure-dragningen".

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
thalle skrev:
2371691 Enligt en viss herre på Lelles så är den höga dragningen på främre rör en tidig bild, typ prototyp. Vet inte anledningen till varför den inte blev verklighet. "SD-dragningen" valdes väl av någon anledning framför "Adventure-dragningen".

Så synd för jag gillar "prototypen" mer det borde ge mer markfrigång. Kanske de ville ha det som på Sd??

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Räcker SuperEndurons ensamma bromsok fram för att ge nog bromskraft när det ska stoppas om man monterar motardfälgar på den? För visst har SE bara ett bromsok fram medans 950 Supermoto har dubbla frambromsar? Jag tyckte man fick nypa rätt hårt med den ensamma broms som satt på min 660 så jag hoppas verkligen att SE:ns brom är av kraftigare dimension.

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Jag hadde samma fundering.
Jag har bara erfarenhet av DR750 med 1 skiva (Single disc, 280 mm Ø, double floating piston) och trumma bak Simplex drum,
16 cm Ø
Den är desutom stor och tung (179 kg TORR + olja och 24 liter bensin så väger den mycket mer än SE)men den stanade och jag hoppas att utveklingen på bromssidan har sett till att det inte skall vara några problem.

Men och det finns någon klok mäniska so kan broms irelation till rörelsa så kom med ett inlägg.

i8lusaka skrev:
2372311
Den är desutom stor och tung (179 kg TORR + olja och 24 liter bensin så väger den mycket mer än SE)

Ophs jag menar 29 liter det blir väl ca 5kg till det och den var en 1988 dvs gammal

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...