Gifter sig för att inte ställa till en scen

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Min bäste vän är tillsammans med en riktig ragata. De har varit tillsammans i fem år, men han har inte älskat henne de senaste tre. Grejen är att han inte vågar göra slut. Han är en enormt blödig person som är rädd för den uppståndelse det skulle bli. I somras friade hon och han sade JA! "Om jag hade sagt nej hade hon tolkat det som att jag inte älskar henne", var hans förklaring. Nu har han värsta ångesten, inbjudningskorten är utskickade och det är inte långt kvar nu.

Kan någon för guds skull ge mig ett råd hur jag kan hjälpa honom ur knipan!

Jag försökte genom att gå direkt till henne och säga som det är. Men som den subba hon är gav hon mig en örfil och kallade mig lögnare (behöver jag tillägga att hon och jag inte är som ler och långhalm idag?).

Jag och en polare funderar allvarligt på att söva killen dagen före bröloppet och dra iväg, men det känns samtidigt en aning drastiskt. Det måste finnas något enklare sätt.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
ja du, ge en prosituerad en röding för att springa fram och hångla med grabben framför hennes ögon, följt av ett "men >>insert friends name here<<, du sa inte att du hade flickvän?" :tummenupp

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Men jisses!! Är detta sant? Hrm.. Jag är lite tudelad i denna fråga. Dels tycker jag att killen får ta tjuren vid hornen och packa sin resväska och pinna iväg. För om det nu är så illa så det verkar tycker jag att han borde kunna samla mod och kraft till att dra. Men, om stackaren nu är så blödig att han inte pallar detta får ni polare nog hjälpa till.

Kan ni prova att tillsammans med honom säga till henne som det är? Att ni är med och stöttar honom medan han försöker säga att han inte är särskilt sugen på att gifta sig?

Förresten, vill han ha hjälp med att dumpa henne?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
~Settan~ skrev:
Förresten, vill han ha hjälp med att dumpa henne?
"Du får ta till alla medel för att se till att detta inte sker". Så sade han till mig i veckan.
~Settan~ skrev:
Kan ni prova att tillsammans med honom säga till henne som det är? Att ni är med och stöttar honom medan han försöker säga att han inte är särskilt sugen på att gifta sig?
Ja, det kan vi kanske testa. Fast då får fanimej min kompis stå närmast. Det utbrottet kommer inte bli nådigt.

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Kör över kärringen med hojen... (Inte nån fin hoj bara, den kan ju bli kladdig)

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Stuff skrev:
2390811 "Du får ta till alla medel för att se till att detta inte sker". Så sade han till mig i veckan.

Ja, det kan vi kanske testa. Fast då får fanimej min kompis stå närmast. Det utbrottet kommer inte bli nådigt.

Okej.. Då kanske ni ska ta ett snack med killen i fråga, diskutera och bestämma hur ni ska göra och göra det!

Tycker synd om killen också, sen blir jag förbannad på fruntimmret. Men å andra sidan vet hon ju kanske inte hur hennes blivande make känner, eftersom han inte vågar berätta?

Nä, ni får nog hjälpa stackaren ur knipan (vilket du redan kommit fram till). Samtidigt tycker jag faktiskt lite synd om den aggressiva bruden, hon kanske helt enkelt inte vet hur det ligger till och gifter sig med falska förhoppningar?

Bjoerck

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 -06, Ducati 1098 -07
Och dessvärre är det redan försent att köpa kuvert av sämsta möjliga kvalitet till inbjudningskorten. Det räddade George Costanza...

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
har dom barn ihop så de är därför han stannar eller är de bara bekvämt trotts att hon inte är den vänligast människan?

och vill han nu inte att ni särar på dom så kanske ni som är hans vänner ska tvinga honom att välja, vänner eller en fru...de kan fungera ;)

Lycka till

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
OJ!

Trodde inte detta var så vanligt,som det faktiskt verkar vara.

Du/ni som är hans riktiga (missförstå inte nu) vänner,och som känner honom väl, borde nog absolut ta ett ordentligt snack med honom.

Om ni nu lyckas med att tala honom till rätta. Kommer han förmodligen tacka er resten av livet.

Att gifta sig i ett kärlekslöst förhållande,håller aldrig i längden.
Ingen av parterna lär va lycklig någon längre tid.

För hur det än är- visst är det kärleken som ska vara den största ingrediensen i ett förhållande...

//Lillan

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Hmm om hon är så aggresiv så kanske han ska prata med henne på en offentlig plats. Riskt för att det blir en pinsam situation men hon kan iaf inte springa ut i köket o hämta en kniv o sticka honom eller något liknande. Sen får han väl helt enkelt be henne ge honom 4-5 timmar så han hinner ta sina grejjer och dra.

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Helt otroligt....Han måste ju kunna säga ifrån, innan han helt förstör sitt liv och hennes också fördendelen....
Försök att peppa honom till att göra det han eg. vill..

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jisses.. Kul att sabba sitt egna liv bara för att man inte vågar säga ifrån..
Kan han inte fixa snacket så se till att ni drar med honom på en resa därifrån.
Gärna när alkohol är inblandat så att han inte kan tveka i onödan;)

DO IT! Har han sagt så där så vill han ju verkligen inte gifta sig.

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
kan dom inte bara skilja sej sen då?? det är väl inte så svårt, o om dom inte vill ja då kanske dom trivs bra ihop ändå, vem vet. att älska nån verkar va överskattat i dessa tider, för mej o många andra räcker det med att cheyerna är snygga. är hon snygg eller?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Stuff skrev:
Kan någon för guds skull ge mig ett råd hur jag kan hjälpa honom ur knipan!

När prästen vänder sig mot församlingen och yttrar orden:
- "Tala nu eller tig för evigt!"...
...DÅ talar du! :tummenupp

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Spela i smyg in han då han säger ni får göra va ni vill för att stoppa det.

Sen går du o ger hans tjej det så får hon lyssna själv.
Han lär ju behöva förklara ett o annat sen när han kmr hem :D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...