Folket skrev:2469764Kördes förarnas önskan om representant över av Svemo ????
Dom flesta elitförarna ville ha Martin Holm som handläggare av Supermoto inom Svemo, förarnas representant fick i uppdrag att lämna över en lista med ex.antal röster till valberedningen i Svemo.Vet ej vad som hänt om det har kommit in mer röster på Daniel ???RookieSM skrev:2469809Vilken var eran önskan?
Folket skrev:2469934Dom flesta elitförarna ville ha Martin Holm som handläggare av Supermoto inom Svemo, förarnas representant fick i uppdrag att lämna över en lista med ex.antal röster till valberedningen i Svemo.Vet ej vad som hänt om det har kommit in mer röster på Daniel ???
Messerschmitter som man är så...... Vi bör nog passa språket lite här.Folket skrev:2469934Dom flesta elitförarna ville ha Martin Holm som handläggare av Supermoto inom Svemo, förarnas representant fick i uppdrag att lämna över en lista med ex.antal röster till valberedningen i Svemo.Vet ej vad som hänt om det har kommit in mer röster på Daniel ???
Folket skrev:2469934Dom flesta elitförarna ville ha Martin Holm som handläggare av Supermoto inom Svemo, förarnas representant fick i uppdrag att lämna över en lista med ex.antal röster till valberedningen i Svemo.Vet ej vad som hänt om det har kommit in mer röster på Daniel ???
Wheeliegirl skrev:2470900Martin Holm??? Kan det verkligen vara sant det? Vem var förararnas representant?
Folket skrev:2469764Kördes förarnas önskan om representant över av Svemo ????
Folket skrev:2478517Mycket bra insändare i dagens IB
Det tycker inte jag!Folket skrev:2478517Mycket bra insändare i dagens IB
Låter vettigtFolket skrev:2479271När vi fick reda på att Svemos valberedning skulle utse handläggare för resp. disiplin inom Svemo lämnades ett förslag till valberedningen med med 16-17 st. elitförares önskemål. Detta skedde i Eskilstuna där några av förarna lämnade förslag + att några 4-5 st. lämnade förslag via telefon.Inget ont om Peter & Daniel men när det mullrar på Svemo, bör dom nog ha någon att hålla i hand då dom är ganska nya inom Svemo, därför föll valet på Martin H. (Väl inkörd på Svemo). Även om Martin uppfattas som en buffel av många så har han alltid ställt upp på förarna i vått o torrt. Så det bästa för sporten tror jag är att någon av dessa nya gossar bör ha någon inom Svemo att lära sig av.
Hur stora ambitioner dom än har gäller det att få igenom förslag inom Svemo.
Daniel tror jag har mycket att tillföra, vilket han kan göra via Martin, själva tror jag inte dom kommer att kunna ändra på så mycket.
Folket skrev:2479271När vi fick reda på att Svemos valberedning skulle utse handläggare för resp. disiplin inom Svemo lämnades ett förslag till valberedningen med med 16-17 st. elitförares önskemål. ]
Det var för väl att inte SVEMO tog hänsyn till listan med 16-17 st elitförares önskemål . Om man kallar sig elit-förare eller förare med A-licens spelar ingen roll , men det är knappast den gruppen som ensamt är framtiden och ryggraden i att supermoton skall växa sig starkare i Sverige .
Nej , skall vi diskutera framtiden och förslag på vilka som skall vara våra representanter måste alla förare , även förare med B-licens få möjlighet att framföra sina åsikter .
Visst kan Martin Holm vara ett förslag , men för att det skall vara seriöst menat hoppas jag att elitförar-gruppen som kom med förslaget berättar för oss andra vad Martin Holm har för framtidsvisioner för supermoton . Detta skall ställas i jämförelse med vad Peter Larsson har för planer för supermoton .
Som jag påtalat tidigare hoppas jag att Peter och Daniel tillämpar ett mer öppet arbetssätt gentemot oss förare än vad som var fallet inför 2006 års säsong .
Vi är en liten och begränsad grupp som har supermoto-licens , så det kan ej vara helt omöjligt för Peter och Daniel att få till någon form av ett forum / möte där samtliga förare och klubbar ges möjlighet att få information om 2007 och komma med synpunkter .
Supermoto-rider skrev:2488362Folket skrev:2479271När vi fick reda på att Svemos valberedning skulle utse handläggare för resp. disiplin inom Svemo lämnades ett förslag till valberedningen med med 16-17 st. elitförares önskemål. ]
Det var för väl att inte SVEMO tog hänsyn till listan med 16-17 st elitförares önskemål . Om man kallar sig elit-förare eller förare med A-licens spelar ingen roll , men det är knappast den gruppen som ensamt är framtiden och ryggraden i att supermoton skall växa sig starkare i Sverige .
Nej , skall vi diskutera framtiden och förslag på vilka som skall vara våra representanter måste alla förare , även förare med B-licens få möjlighet att framföra sina åsikter .
Visst kan Martin Holm vara ett förslag , men för att det skall vara seriöst menat hoppas jag att elitförar-gruppen som kom med förslaget berättar för oss andra vad Martin Holm har för framtidsvisioner för supermoton . Detta skall ställas i jämförelse med vad Peter Larsson har för planer för supermoton .
Som jag påtalat tidigare hoppas jag att Peter och Daniel tillämpar ett mer öppet arbetssätt gentemot oss förare än vad som var fallet inför 2006 års säsong .
Vi är en liten och begränsad grupp som har supermoto-licens , så det kan ej vara helt omöjligt för Peter och Daniel att få till någon form av ett forum / möte där samtliga förare och klubbar ges möjlighet att få information om 2007 och komma med synpunkter .
Hörde vad Peter hade för visioner och det lät väldigt bra men kommer han klara av att genomföra dem??? Att ha bra visioner är en sak, sen att få dem att gå igenom hos Svemo mm när folk rustar ner dem kräver sin man! Därför tror jag att vi behöver en som vågar stå upp och "ryta" till lite när det gäller.
vad jag har för erfarenhet av Martin så kan han det, sen vet jag att det borde finnas fler som är klippta för uppdraget.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|