Nån här som skrotad sin hoj på Frestavägen?

Freedom

Guest
Såg idag en olycka på Frestavägen mellan Sollentuna och Täby där en sporthoj planterat sig i fronten på en volvo, troligtvis berodde olyckan på att det var en jäkla massa sand och grus på vägen. Killen som körde verkade ha haft änglavakt, han stod vid sidan om och snackade i mobilen. Var det nån här på forumet som vill berätta mer om vad som hände?
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Freedom skrev:
2498412troligtvis berodde olyckan på att det var en jäkla massa sand och grus på vägen.

Med tanke på att hela den vägen är ett enda långt vägbygge är man inte förvånad. Tur att det gick bra.
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Ja åkte förbi där runt 17 tiden.. Såg först nåra smällda bilar och en hjälm på marken.. Fick kalla kårar längs ryggen men sen såg jag mc-föraren stå där och snacka, så han verkade ju ha klarat sig.. Hojjen däremot, gixxer 1000 k5/6 tror jag det var, såg jävligt ram-sned ut :(
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Freedom skrev:
2498412 Såg idag en olycka på Frestavägen mellan Sollentuna och Täby där en sporthoj planterat sig i fronten på en volvo, troligtvis berodde olyckan på att det var en jäkla massa sand och grus på vägen. Killen som körde verkade ha haft änglavakt, han stod vid sidan om och snackade i mobilen. Var det nån här på forumet som vill berätta mer om vad som hände?

Hej!

Det var jag som var omkull och hade änglarna med mig! Var det du på Kawan?

Nyss hemkommen från KS med ett litet ben i foten som är av. Blir kryckor ett tag framöver.

Det var som sagt fullt med grus i den kurvan och jag blev fullständigt överraskad av det. Det var ordentligt sandat i vägsidorna och hela kurvans vägbana var täckt av sand. Såg ingen varningsskylt om att det kunde vara halt heller. Nån annan som sett det? Kom från Täbyhållet och det var helt grusfritt hela vägen. Det gick sakta in i den kurvan p.g.a trafiken, solen stod ganska lågt och kan ha bidragit till att jag såg gruset så sent. Jag hinner bara tänka GRUS!!! Går omkull och glider in i främre sidan på bilen med hojen först. Hann inte ens bromsa och jag vet inte om det var bra eller dåligt...

Att jag ändå är så hel får jag nog tacka någon högre makt för. Det som är så surt är att det hela känns så onödigt. Tackar inte Vägverket för att de grusar vägsidorna. De borde veta att det sprids upp vägbanan när bilar skär i kurvorna.

Hojen är totalkvaddad. Den hann bara bli en vecka gammal.

Ta det väldigt väldigt försiktigt på Frestavägen nu! Inte omöjligt att V.V. inte bemödar sig med att ta bort gruset. Hoppas att Polisen sett till att meddela faran i denna kurva så att det sopas undan.

Kör försiktigt!

/Den tursamme
 

Bifogat

  • Bild1.jpg
    Bild1.jpg
    87.2 KB · Visningar: 822
  • Bild2.jpg
    Bild2.jpg
    86.6 KB · Visningar: 733
  • Bild3.jpg
    Bild3.jpg
    80.2 KB · Visningar: 659
Last edited:

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
mafo skrev:
2498668 Med tanke på att hela den vägen är ett enda långt vägbygge är man inte förvånad. Tur att det gick bra.

Vägbyggena är färdiga och ny asfalt lagd. Tur som sagt!
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Näe fy fan vad surt med nya hojen och allt !! :(

Hoppas verkligen att allt läker ihop som det ska :krama
 

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
mikcar skrev:
2499227 Hej!

Det var jag som var omkull och hade änglarna med mig! Var det du på Kawan?

Nyss hemkommen från KS med ett litet ben i foten som är av. Blir kryckor ett tag framöver.

Det var som sagt fullt med grus i den kurvan och jag blev fullständigt överraskad av det. Det var ordentligt sandat i vägsidorna och hela kurvans vägbana var täckt av sand. Såg ingen varningsskylt om att det kunde vara halt heller. Nån annan som sett det? Kom från Täbyhållet och det var helt grusfritt hela vägen. Det gick sakta in i den kurvan p.g.a trafiken, solen stod ganska lågt och kan ha bidragit till att jag såg gruset så sent. Jag hinner bara tänka GRUS!!! Går omkull och glider in i främre sidan på bilen med hojen först. Hann inte ens bromsa och jag vet inte om det var bra eller dåligt...

Att jag ändå är så hel får jag nog tacka någon högre makt för. Det som är så surt är att det hela känns så onödigt. Tackar inte Vägverket för att de grusar vägsidorna. De borde veta att det sprids upp vägbanan när bilar skär i kurvorna.

Hojen är totalkvaddad. Den hann bara bli en vecka gammal.

Ta det väldigt väldigt försiktigt på Frestavägen nu! Inte omöjligt att V.V. inte bemödar sig med att ta bort gruset. Hoppas att Polisen sett till att meddela faran i denna kurva så att det sopas undan.

Kör försiktigt!

/Den tursamme
O fy stackars dig!
:pannkyss
tur att du är oskadd iaf.
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Affe_R1 skrev:
2499249 Näe fy fan vad surt med nya hojen och allt !! :(

Hoppas verkligen att allt läker ihop som det ska :krama

Tja Affe!
Ja det är verkligen trist med hojen som jag hade glatt mig så mycket åt. Men efter att ha flirtat med döden så känns det som det kvittar. Tur att jag helförsäkrade den. Ja hoppas verkligen det inte blir nån komplicerad läkningsprocess...

Kawakex skrev:
2499250 O fy stackars dig!
:pannkyss
tur att du är oskadd iaf.

Tack för omtanken Kawakexet!
Kram på dig!
 
Last edited:

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
mikcar skrev:
2499255 Tja Affe!
Ja det är verkligen trist med hojen som jag hade glatt mig så mycket åt. Men efter att ha flirtat med döden så känns det som det kvittar. Tur att jag helförsäkrade den. Ja hoppas verkligen det inte blir nån komplicerad läkningsprocess...



Tack för omtanken Kawakexet!
Kram på dig!
Jag är ju sjuksköterska jobbar faktiskt just nu så du får väl komma hit för lite omplåstring..:nurse Spana in min nya tråd föresten
 

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Låt VV betala. Och ge dig fan inte om du har bevis på att inga varningar fanns.
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
Så det var därför det var en sån kö på eftermiddagen, i stort sett stillastående bilar från Edsberg och hela vägen mot Täby. Jag svängde av mot U.Väsby, men senare på kvällen på väg hem körde jag Frestav. från Täbyhållet. Det satt en varningsskylt precis efter infarten till Hagbytippen, men det var ca 19:30 eller nåt sånt.
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Fy bubblan vad läskigt,vilken TUR du hade som klarade dig så bra !! :)

Härligt att det gick OK med dig, hojar kan man laga eller fixa ny ! :)
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Skönt att du klarade dig.. Synd på hojjen. Var den spritt ny eller var den ny för dig? (Du skrev en vecka gammal)..
Försök få VV att stå för detta, det är en principsak.
Hoppas benet läker som det ska så du kan ut o köra nästa år igen!
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
scud skrev:
2499669 Skönt att du klarade dig.. Synd på hojjen. Var den spritt ny eller var den ny för dig? (Du skrev en vecka gammal)..
Försök få VV att stå för detta, det är en principsak.
Hoppas benet läker som det ska så du kan ut o köra nästa år igen!

Jo tack du, liemannen fick mig inte den här gången! Den var spritt ny. Gått 190mil
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Hoztic skrev:
2499371 Ännu ett grepp i VV's nollvision :rolleyes:

Tur att du klarade dig så pass bra, och att du inte gled in i mötande körbana tex :tummenupp Bråka med VV om kostnaderna för hojen!

När jag sett Vägverkets grusningar som de så ofta verkar göra, har jag alltid tänkt att någon gång så kommer det hända nåt p.g.a. det där gruset. Skulle vara bra att få svar på meningen med detta grusande...
Klart är väl att Vägverket inte verkar bry sig så mycket om de sämre skyddade trafikanterna.

Fast det var precis det som hände... jag kanade över i mötande körbana och smällde med bilen...

Och jo, jag kommer att ta kontakt med Vägverket

Ni som åkte förbi olycksplatsen, Scud och Freedom bl.a... Noterade ni om det fanns någon varningsskylt för halka uppsatt från Täbyhållet vid den tiden?

Kawakex skrev:
2499275 Jag är ju sjuksköterska jobbar faktiskt just nu så du får väl komma hit för lite omplåstring..:nurse Spana in min nya tråd föresten

Skulle jag gärna göra :)
Ni sjuksyrror rockar!

Tog 7 timmar att få foten röntgad och ett läkarutlåtande...
Man har tydligen ett ben i foten som heter "sesambenet" lustigt nog. Det lilla benet är iaf. av... Det är precis där som man har mycket belastning på foten också... så bara vänja sig vid kryckorna ett tag framöver...
 
Last edited:

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
mikcar skrev:
2499840 När jag sett Vägverkets grusningar som de så ofta verkar göra, har jag alltid tänkt att någon gång så kommer det hända nåt p.g.a. det där gruset. Skulle vara bra att få svar på meningen med detta grusande...
Klart är väl att Vägverket inte verkar bry sig så mycket om de sämre skyddade trafikanterna.

Fast det var precis det som hände... jag kanade över i mötande körbana och smällde med bilen...

Och jo, jag kommer att ta kontakt med Vägverket

Ni som åkte förbi olycksplatsen, Scud och Freedom bl.a... Noterade ni om det fanns någon varningsskylt för halka uppsatt från Täbyhållet vid den tiden?



Skulle jag gärna göra :)
Ni sjuksyrror rockar!

Tog 7 timmar att få foten röntgad och ett läkarutlåtande...
Man har tydligen ett ben i foten som heter "sesambenet" lustigt nog. Det lilla benet är iaf. av... Det är precis där som man har mycket belastning på foten också... så bara vänja sig vid kryckorna ett tag framöver...
7 timmar bara:D sånt kan ta ett dygn. hur som helst. du hade nog änglavkat, synd på hojen.:pannkyss
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Kawakex skrev:
2499874 7 timmar bara:D sånt kan ta ett dygn. hur som helst. du hade nog änglavkat, synd på hojen.:pannkyss

Det var ganska underhållande emellanåt ändå... Kändes lite som Cityakuten eller Scrubs ett tag... :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top